Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Grattis! Kul med nya märken!Årets första blev en koreansk klocka med emaljtavla. Otroligt fin!![]()
Har man en sån fin Spinnaker kan du må gott ändåHärligt att se så många fina klockor som ramlar in till er så här i början av året.
Även om det nog är att betrakta som trakasserier mot mig som ju har tänkt mig att hålla mig till de jag har det här året...
Trevlig kväll i alla fall medmänniskor.
![]()
Vad är det som har hänt? Måste hela vridringen bytas?Är det någon som av någon underlig anledning råkar sitta på en extra vridring till en Squale 1545? Squale vill ha 2200 plus frakt för en och jag vet inte om jag tycker att det är värt det då jag även måste anlita urmakare för att sätta fast den.
Ja, alltså, det som har hänt är att jag har fuckat upp den. Lyckades kröka hela ringen när jag skulle ta loss den för att byta inlägg. Den satt så förbannat hårt och min vilja överträffade min kunskap med råge.Vad är det som har hänt? Måste hela vridringen bytas?
Otroligt schysst pjäs! På dina bilder är den nästan vinröd eller åt brun-hållet, medan på renders är den väldigt röd. Hur är den i verkligheten?Morrn. Lite frukost, tillsammans med nyinkommen Seiko![]()
![]()
Otroligt schysst pjäs! På dina bilder är den nästan vinröd eller åt brun-hållet, medan på renders är den väldigt röd. Hur är den i verkligheten?
Mycket lyckad färgsättning på den där rackaren!Skulle säga att vridringen är mer vinröd medan tavlan är brunröd, nästan rostfärgad?![]()
Vad är det för size på den?Denna lilla tritium filur hade jag glömt att jag köpt förra året. Tja.. rätt trevlig.
Kanske lite liten.. ska den gå?
![]()
42Vad är det för size på den?![]()
Denna lilla tritium filur hade jag glömt att jag köpt förra året. Tja.. rätt trevlig.
Kanske lite liten.. ska den gå?
![]()
Fick hem Thorn's "bantade" 50 FF. Den är alltså både lättare (Titan) och mindre (38mm exkl krona och 46mm L2L) än vanligt. Som jag hoppades så känns den rätt gjuten för min smala handled. Första intrycket är riktigt gott. Boetten känns utseendemässigt som stål, vilket passar mig som inte är överdrivet förtjust i gråare Titan ytor. "Rally"-tropic bandet måste vara det bästa som jag fått på en kina-klocka.
Det som fick mig att fastna för just den här modellen av de tre som Thorn gjort på det här temat är den subtila rödfärgningen av inner-änden på tim markörerna - den, i kombination med distorsionen från Tophat glaset, ger liv åt tavlan så att intrycket inte blir så sterilt.
![]()
![]()
Stilig! Känns den lagom tunn, 10 mm? Eller kanske en vanesak…
Skruvad krona?