Ja men då så, då kör vi på denna iställetTack för tips. Har en budget på 10 K guldiner just nu, kan va värt att nämna
https://eu.doxawatches.com/collections/sub-200
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Ja men då så, då kör vi på denna iställetTack för tips. Har en budget på 10 K guldiner just nu, kan va värt att nämna
Ja den där är ju jävligt ball!Ja men då så, då kör vi på denna istället
https://eu.doxawatches.com/collections/sub-200
Ja, den var välförtjänt. Grattis till den, nu är ni lika med Blackburn
Har kikat på den, men jag vet inte varför jag inte känner det där enorma villhöver.Men en Gruppo Gamma Nexus då? Ingen färgglad pjäs men ack så stenhårt cool!
Ja! Min röst faller oxå på en DoxaJa den där är ju jävligt ball.
Ja, vilket betyder vi aktiva medlemmar är en väldigt högljudd minoritet.Nej, jag får PM ibland med förfrågningar om att köpa någon av mina klockor. Alltid nya medlemmar med knappt några postade inlägg.
Jaaa, den är fasen riktigt cool. @Von har ju en, han har lagt ut en del fina bilder.Ja den där är ju jävligt ball!
Hur gör du??
Min allra första riktiga klocka någonsin, sålde jag på blocket. Nu är den till salu på tradera. 13 min kvar, bör man köp tillbaka den?
Gäller inte 15% "TRIDENT15" alla C60? Sista dag idag!Tack för tips. Har en budget på 10 K guldiner just nu, kan va värt att nämna
Tack så mycket, ja den är helt fantastisk! Min upprymdhet med nya klockor brukar sträcka sig till en dag, max två innan det är dags för flipp. Jag kan helt ärligt inte sluta titta på Nexusen, kommer på mig hela tiden med att sitta och stirra på den ur alla vinklar som ett fån Jag är fullständigt betagen av den och det kan jag i ärlighetens namn inte påstå händer allt för ofta nuförtidenVilken fantastiskt häftig klocka det där är! Härligt annorlunda och grymt välkomponerad.
Haha ja, och det känns för jävla bra. Och jag tycket vi återupptar den här diskussionen om fem årJa, den var välförtjänt. Grattis till den, nu är ni lika med Blackburn
Nej. Inte räkna. Gör inte så mot dig självJag gjorde precis misstaget att räkna ihop hur mycket pengar jag har köpt klockor för (alltså klockor som fortfarande finns i samlingen). Satan vilken ångest, haha. Fick hämta en öl för att lugna nerverna...
För sent ju...Nej. Inte räkna. Gör inte så mot dig själv
Hojta på IG eller ett PM med prisidé då (din trevlige jäkla typ)Komsi komsi då, bra pris utlovas!
Min allra första riktiga klocka någonsin, sålde jag på blocket. Nu är den till salu på tradera. 13 min kvar, bör man köp tillbaka den?
Chrille W! Den ser mer elegant ut och passar till fler tillfällen, Archimedes känns lite väl rå och klumpig. Jag har dock bara hört gott om Archimedes så det är bara en smaksak.2 klockor, samma syfte. Lättburna vardagsklockor som får hänga med på jobbet och på barnvangsrullningen med grabben. Vad säger ni?:
Varför skulle det vara försök till blåsning? Det är en sak om nyregistrerade användare svarar på dina köpesannonser men att köpa är väl inga problem med tanke på att de betalar i förskott. Det finns en tråd om det här på KS och jag är rätt säker på att alla som svarade i tråden hade gjort smidiga och problemfria affärer med nollpostare. Jag och många andra började med att flukta och svara på lite annonser så jag tycker inte riktigt att man ska avfärda folk bara för att de inte har en lång historia eller en massa inlägg. Det är så klart en helt annan sak om man säljer dyrare pjäser men jag rör mig som tur är inte i det territoriet (än)...Hänt några gånger, även sålt en klocka den vägen en gång faktiskt. Men jag fick betalt och köparen var bara sjukt osäker på hur man gjorde här på forumet. Men oftast är det nog dessvärre försök till blåsningar
Vilka är det du funderar på?Jag kände att det var dags! Mmm, den som lever får se. Har inte riktigt bestämt mig men står och väger mellan tre olika nu.
Något särskilt du är sugen på? Jag vet inte vad du har för klockor i samlingen men har för mig att det i stort sett bara är dykare så kanske något som bryter av i så fall?Tack för tips. Har en budget på 10 K guldiner just nu, kan va värt att nämna
Det låter ju precis som VDB som diskuterades tidigare i tråden!Den är också för "klockformad". Jag söker ett rymdskepp...
Storleken spelar ingen större boll, men jag vill helst inte ha luggar eller väldigt korta sådana.
Tjock boett, högt glas, minimalistisk vridring. Glada färger på tavlan.
Den här är ett bra exempel.
Ja, det hade varit perfekt. Men som vi kommer fram till varje gång dom kommer upp så är dom alldeles för stora för landlevande däggdjur.Det låter ju precis som VDB som diskuterades tidigare i tråden!
https://www.vintage-vdb.com/en/welcome/
H2O Orca?Den är också för "klockformad". Jag söker ett rymdskepp...
Storleken spelar ingen större boll, men jag vill helst inte ha luggar eller väldigt korta sådana.
Tjock boett, högt glas, minimalistisk vridring. Glada färger på tavlan.
Den här är ett bra exempel.
Orkade inte rensa hela din svarstråd nu, men jag utelämnade dom försöken till blåsningar då det oftast varit uppenbara rödflagg . Från ”kan du ta en banköverföring” till ”mitt Swish krånglar just nu, skicka så swishar jag sen”. Mest problem fick jag dock på en köpesannons, då kom det närmare en handfull meddelanden. Gick nästan på ena, tills jag samma kväll såg en varningstråd för personen i fråga. Finns tyvärr folk till allt ännuChrille W! Den ser mer elegant ut och passar till fler tillfällen, Archimedes känns lite väl rå och klumpig. Jag har dock bara hört gott om Archimedes så det är bara en smaksak.
Varför skulle det vara försök till blåsning? Det är en sak om nyregistrerade användare svarar på dina köpesannonser men att köpa är väl inga problem med tanke på att de betalar i förskott. Det finns en tråd om det här på KS och jag är rätt säker på att alla som svarade i tråden hade gjort smidiga och problemfria affärer med nollpostare. Jag och många andra började med att flukta och svara på lite annonser så jag tycker inte riktigt att man ska avfärda folk bara för att de inte har en lång historia eller en massa inlägg. Det är så klart en helt annan sak om man säljer dyrare pjäser men jag rör mig som tur är inte i det territoriet (än)...
Vilka är det du funderar på?
Något särskilt du är sugen på? Jag vet inte vad du har för klockor i samlingen men har för mig att det i stort sett bara är dykare så kanske något som bryter av i så fall?
Det låter ju precis som VDB som diskuterades tidigare i tråden!
https://www.vintage-vdb.com/en/welcome/
Den här som @FreakyLeo hittade förut är betydligt mer plånboksvänlig. 1669:-
Edit: Även denna är på chrono24.se
Ska kolla närmare på det. Deras hemsida funkar inget bra på min telefon, dock.H2O Orca?
Där kan du peta ihop nästan hur du vill, finns klart annorlunda boetter att välja på osv.
Man kan ha kul med konfiguratorn ett bra tag iaf
Det var ju du som efterfrågade ett rymdskeppJa, det hade varit perfekt. Men som vi kommer fram till varje gång dom kommer upp så är dom alldeles för stora för landlevande däggdjur.
Och Christian som driver VDB blir sur om man frågar om mindre boetter.
Ja, svar på köpesannonser hade jag som sagt hållit mig långt borta ifrån då det ofta handlar om bedrägerier men vad trist att du verkar ha haft så mycket strul med potentiella "köpare". Du måste ha haft en rejäl otur för konsensus på forumet verkar vara att det är relativt problemfritt (med vissa undantag förstås).Orkade inte rensa hela din svarstråd nu, men jag utelämnade dom försöken till blåsningar då det oftast varit uppenbara rödflagg . Från ”kan du ta en banköverföring” till ”mitt Swish krånglar just nu, skicka så swishar jag sen”. Mest problem fick jag dock på en köpesannons, då kom det närmare en handfull meddelanden. Gick nästan på ena, tills jag samma kväll såg en varningstråd för personen i fråga. Finns tyvärr folk till allt ännu
Edit: Gött att jag svarade på fel post
Jag har sett dem några gånger. Fantastiskt band!Jag har (tyvärr) sett dem live en gång, fruktansvärt segt. Leta upp Skálmöld om du vill höra bra isländsk hårdrock
Det har inte varit annonser, det är viktigt att tillägga dock. Snarare ruskigt bra bud på klockor som postades i trådar, så lite koll har ju dessa typer haft . Men 99% av min tid här är ju helt fritt från sådana filurer, rötägg kan man hitta överallt.Det var ju du som efterfrågade ett rymdskepp
Ja, svar på köpesannonser hade jag som sagt hållit mig långt borta ifrån då det ofta handlar om bedrägerier men vad trist att du verkar ha haft så mycket strul med potentiella "köpare". Du måste ha haft en rejäl otur för konsensus på forumet verkar vara att det är relativt problemfritt (med vissa undantag förstås).
Det börjar nästan bli lite tjatigt med allt snack om Doxa på sistone men det kanske är ett alternativ? Det finns modeller på 42-45mm och de har nästan obefintliga bandhorn och en udda boettform. Platt glas iofs men det går ju alltid att byta. Eller en Maranez som har en betydligt lugnare bezel vilket du också ville ha.Ja, det hade varit perfekt. Men som vi kommer fram till varje gång dom kommer upp så är dom alldeles för stora för landlevande däggdjur.
Och Christian som driver VDB blir sur om man frågar om mindre boetter.
Gränserna är nog flytande och lite situationsbaserat. Det är så pass stora spann på de här teoretiska generationerna att det blir svårt att generalisera.Tycker alla dessa förklaringar är sjukt skeva. Som den 90-talist jag är så har jag både fått hlra att jag är gen Y och Gen Z... nen när man läser på om gen Z så passar det ju inte min barndom..
"De har lämnat digitala fotspår redan som små barn eller innan sin födelse, bland annat till följd av många föräldrars sharenting(en) (eng. sharing parenting, det vill säga föräldrars delning av bilder av och information om barnen på sociala medier och bloggar)."
Jag fick min första smartphone (något annat än en flipp-telefon) när jag var tonåring, jag antog inte att det skulle finnas uppkoppling osv.
Min fråga till er är: var tycker ni gränserna går för de olika generationerna?