• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Stowa marscherar in!

Moorflax

Patek
2-Faktor
Hej, gjorde en paketöppningstråd men missade reglerna så den blev låst, orkar inte göra en ny så skriver här istället :)

Har varit sugen på en första kvalitetsklocka ett par år nu.
Var inne på stowa ett tag då jag tyckte klockorna var jävligt cleana och hade bra priser, hade dock missat deras modell 1938 och när jag såg den för första gången för några veckor sedan visste jag att jag hittat rätt :) gillar klassiska, lite gubbiga ur och har aldrig vart mkt för sportiga klockor så denna satt som ett smäck. Var lite rädd att den skulle kännas stor med sina nästan 15mm höjd, men den känns faktiskt nästintill perfekt (visst, det hade inte skadat om den var 2-3 mm mindre i höjd, men men)
Klockan känns fruktansvärt välgjord och man vill inte sluta titta på urtavlan som skimrar fint och olika beroende på ljus. Jag är helt enkelt, efter ett drygt dygns ägande, mkt nöjd!
Ja den där är helt sanslöst snygg! Bara att gratulera!
Tycker du ska göra en paketöppning iaf ;)
 

Mark-IX

Cartier
...ser jättefin ut, GRATTIS! Hoppas du använder den också.
...Känner också att jag inte kan sluta titta på min Partitio! Själv är jag inne på manuella ur, och helst utan datum.
...Tycker också den gamla loggan, med stor bokstav, är mycke snyggare än den nya!
 
Senast ändrad:

wotan

Rolex
...ser jättefin ut, GRATTIS! Hoppas du använder den också.
...Känner också att jag inte kan sluta titta på min Partitio! Själv är jag inne på manuella ur, och helst utan datum.
...Tycker också den gamla loggan, med stor bokstav, är mycke snyggare än den nya!

Det som är grymt med 1938an är att dom kan bygga om urverket till ett manuellt på beställning :)
 

AntCarlsan

Breitling
Klockan används dagligen nu under semestern, när jag börjar knega igen så blir det väl mest helganvändning!
När/om ni ska göra service på era Stowa, kommer ni att skicka dom till stowa då eller går det lika bra att lämna in till en handlare?
 

wotan

Rolex
Klockan används dagligen nu under semestern, när jag börjar knega igen så blir det väl mest helganvändning!
När/om ni ska göra service på era Stowa, kommer ni att skicka dom till stowa då eller går det lika bra att lämna in till en handlare?

är det bara en vanlig service så kommer jag nog lämna in den till en vanlig men duktig urmakare.
 

DrSbaitso

Rolex
2-Faktor
Japp,, då landade den äntligen, den lilla godbiten... Stowa Partitio, välbyggd, jajjamen, rekommenderas för er som gillar 37 mm stål. Lumen lyser upp hela toan när jag stänger dörren. Beställde den med läderbandet vid sidan om. Får se vad det blir för band? Är just nu inne i natobandland...så något sådant eller liknande blir det nog.

image.jpg
image.jpg

Köpte du den ny eller beg, och var hittade du den? Har du bild på baksidan? Borde vara kunglig på nato eller perlon.
 

DrSbaitso

Rolex
2-Faktor
Leveranstiden på Stowan blev ungefär en månad....och under tiden hann jag givetvis inhandla ett annat ur. Longines WWW. Jag vet inte om jag får nämna det i den här Stowa-tråden men smekmånaden med Longines är inte över än! Känner dock ett överväldigat pirr i benen och en glädje i hela kroppen när jag tar fram Stowan.

image.jpg

Ruskigt fin! Vad är det för diameter på den?
 

Mark-IX

Cartier
Köpte du den ny eller beg, och var hittade du den? Har du bild på baksidan? Borde vara kunglig på nato eller perlon.

Klockan är köpt ny direkt från Stowa. Ett mail till Stowa räcker, men Stowa ville ha förskottsbetalning. Det tog ca en månad från beställning till paketet från FedEx kom.
Bild på baksidan hittar du på nätet. Ser ut exakt som automaten med undantag av automattexten, (där står ingenting på min som är "Handaufzug".
Just nu sitter klockan på ett brunt läderbund...låt smaka på den:
image.jpg
 

DrSbaitso

Rolex
2-Faktor
Klockan är köpt ny direkt från Stowa. Ett mail till Stowa räcker, men Stowa ville ha förskottsbetalning. Det tog ca en månad från beställning till paketet från FedEx kom.
Bild på baksidan hittar du på nätet. Ser ut exakt som automaten med undantag av automattexten, (där står ingenting på min som är "Handaufzug".
Just nu sitter klockan på ett brunt läderbund...låt smaka på den:
image.jpg

Kul att du fick gamla loggan!
 
Kan någon förklara vitsen med att ha timmarna på den inre ringen och minuterna på den yttre?

Egentligen så är det ju faktiskt skit-smart, -då pekar ju den längre minutvisaren alltid på minuterna och den kortare timvisaren alltid på timmarna.. Genialiskt, en sån måste jag nästan skaffa nu bara för det..!
(Eller tänkte jag helt fel nu..?! #svårt trött :bored:)
 
Senast ändrad:
Topp