• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Stowa

Min Marine Original, 41mm. Trevlig, men då och då tänker jag att jag borde haft en mindre storlek.
IMG_20210319_194513.jpg

@kottme Tack! Det är nog mest för att mina andra klockor är rätt små (nja, har ju en Stowa Flieger 40 också). En vanesak. Hursomhelst är det en trevlig och välgjord klocka.

Ni som testat flieger klassik 40mm.

Hur bärs den för sin storlek? Tänker främst på L2L?

Funkar den på 16cm handled tror ni?

M v h

Har varit i kontakt med Stowa och har fått frågan om jag vill ha flygplanet graverat eller utan plan? Lutar att att skippa, men kanske lite trist? Någon som har input🙂?

Dubbelpost från paketöppningstråden. Nu har den anlänt! 😍 vid en första anblick är jag mycket nöjd! Får invänta april innan jag är helt säker dock....😅
20210322_125958.jpg

20210322_130041.jpg
Grattis! Riktigt jäkla snygg. Hade velat ha en med romerska siffror. Men undrar ifall de gör fler när urverken tar slut? Fördelen med det där verket är ju att det är så tunt. Men peseux är ju ETA (väl?)
Har varit i kontakt med Stowa och har fått frågan om jag vill ha flygplanet graverat eller utan plan? Lutar att att skippa, men kanske lite trist? Någon som har input🙂?
Har du inte fått din än? :eek: Jag ångrar lite att jag tog planet faktiskt. Mer cleant utan. Men båda är ju schysst. Antar att du bara har texten runt annars? Här är en bättre bild jag hittade.

Bilagor

• stowawatches_20210322_222751_0.jpg
    stowawatches_20210322_222751_0.jpg
    130.4 KB · Visningar: 27
Grattis! Riktigt jäkla snygg. Hade velat ha en med romerska siffror. Men undrar ifall de gör fler när urverken tar slut? Fördelen med det där verket är ju att det är så tunt. Men peseux är ju ETA (väl?)

Har du inte fått din än? :eek: Jag ångrar lite att jag tog planet faktiskt. Mer cleant utan. Men båda är ju schysst. Antar att du bara har texten runt annars? Här är en bättre bild jag hittade.
Nej, trodde de skulle återkomma med datum. Men fick den här frågan istället. Precis, de skickade också bilden på planet. Känns som jag skippar planet. Tack för input🙂

Tack! Sjukt nöjd (utan att ha provat den såklart 😁) Den ser fin ut med romerska också! Enda skillnaden blir väl urverket? Som såklart gör den snäppet tjockare och att det blir centrumsekund. Känslan är kanske att dom inte tillverkar fler när dom får slut peseux (ETA)? Iom att dom gått över till sellita på den andra versionen. Men nog tycker jag att du ska slå till! ;)

Tack! Sjukt nöjd (utan att ha provat den såklart 😁) Den ser fin ut med romerska också! Enda skillnaden blir väl urverket? Som såklart gör den snäppet tjockare och att det blir centrumsekund. Känslan är kanske att dom inte tillverkar fler när dom får slut peseux (ETA)? Iom att dom gått över till sellita på den andra versionen. Men nog tycker jag att du ska slå till! ;)
Aa men tänkte att jag vill ha den du har fast med romerska siffror. Med subsek och det urverket. Skiljer ju bara 110€ också. Då handjagad marine med sellita kostar 890€ jämfört med 1000€ för den med peseux. Då är det mer värt med den du har tycker jag. Särskilt mtp. tjockleken. Men jag vill ha romerska nu då jag köpt annat med arabiska.

Den "vanliga" classic utan subsek lär ju finnas ett tag. Men om de får slut på peseux lär ju den du har kanske sluta tillverkas och då lär de inte heller ta fram den fast med romerska.
Nej, trodde de skulle återkomma med datum. Men fick den här frågan istället. Precis, de skickade också bilden på planet. Känns som jag skippar planet. Tack för input🙂
Okej. Skrev de inget om var den är? Du har väl väntat jäkligt länge nu?

Aa men tänkte att jag vill ha den du har fast med romerska siffror. Med subsek och det urverket. Skiljer ju bara 110€ också. Då handjagad marine med sellita kostar 890€ jämfört med 1000€ för den med peseux. Då är det mer värt med den du har tycker jag. Särskilt mtp. tjockleken. Men jag vill ha romerska nu då jag köpt annat med arabiska.

Den "vanliga" classic utan subsek lär ju finnas ett tag. Men om de får slut på peseux lär ju den du har kanske sluta tillverkas och då lär de inte heller ta fram den fast med romerska.

Okej. Skrev de inget om var den är? Du har väl väntat jäkligt länge nu?
Okej, då förstår jag din tanke 😊 Vet du om dom tillverkar tavlor med romerska och sub sek?

Har inte heller hört något sedan jag svarade dem om jag ville ha flygplan eller ej på baklocket. Blir att mejla dem och fråga om status.
Gör så. Jag mailade dit igår och fick inget svar så skrev på deras chattfunktion tidigare idag. 20min efter det får jag ett meddelande från fedex att den kommer imorgon och typ en timme efter det ett meddelande från Stowa. Visst kan ju varit en slump då det varit långhelg och i måndags var det 3v sen min beställning, men... värt att höra av sig. Kollade igenom konversationen och såg att de skrivit att jag kunde fått den ganska fort om jag tagit glasbaksida så antar att de redan börjat bygga på en och nån ångrat sig eller nånting. Så 3v var till största delen baksidan alltså, i ditt fall baksida (3v ungefär) + klocka från grunden antagligen. Hur länge har du väntat nu?

Vet inte om folk vet hur många som jobbar där? De är bara 23 pers enligt en intervju med Jörg från förra året. Så då förstår man ju att svar tar lite tid.

Tillbaka
Topp