• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Stowa

Har försökt hålla nere förväntningarna. Men varit svårt när man funderat sen slutet av förra året vilken modell man vill ha och man inte kan testa klockan först, lite lång leverans osv.

När jag öppnade sa sambon att hon tyckte det såg ut som "en vanlig klocka" Det är ju lite av poängen hehe. Var inte besviken men inte överlycklig heller när jag öppnade, höga förväntningar. Men nån timme in här så är jag väldigt nöjd. En detalj som var schysst som jag inte ens hade bett om är att nitarna och spännet inte är polerade som är standard. De har fixat så det matchar boetten. Ska nog mest köra på svarta lädret och beställt ett perlon. Men det visar ju bra kundservice.

Gillar det blästrade och tycker de lite fetare siffrorna passar perfekt på denna (men hade nog inte passat på en classic) Tycker storleken är nästintill perfekt på min handled, känns inte för stor eller för liten. Nu vet jag att det är bra klockor så sugen på en marine nu också.

Svårt att visa kvalitén på bild men jag är nöjd :)
20210409_151340.jpg
20210409_144110.jpg

Har försökt hålla nere förväntningarna. Men varit svårt när man funderat sen slutet av förra året vilken modell man vill ha och man inte kan testa klockan först, lite lång leverans osv.

När jag öppnade sa sambon att hon tyckte det såg ut som "en vanlig klocka" Det är ju lite av poängen hehe. Var inte besviken men inte överlycklig heller när jag öppnade, höga förväntningar. Men nån timme in här så är jag väldigt nöjd. En detalj som var schysst som jag inte ens hade bett om är att nitarna och spännet inte är polerade som är standard. De har fixat så det matchar boetten. Ska nog mest köra på svarta lädret och beställt ett perlon. Men det visar ju bra kundservice.

Gillar det blästrade och tycker de lite fetare siffrorna passar perfekt på denna (men hade nog inte passat på en classic) Tycker storleken är nästintill perfekt på min handled, känns inte för stor eller för liten. Nu vet jag att det är bra klockor så sugen på en marine nu också.

20210409_151340.jpg
20210409_144110.jpg
Den ser riktigt, riktigt fin ut. Hur blev höjden med solid boettlock? Tog du FI-gravyr på sidan också?

20210409_151340.jpg
20210409_144110.jpg
Grattis, skönt att den äntligen kom! 👌

Den ser riktigt, riktigt fin ut. Hur blev höjden med solid boettlock? Tog du FI-gravyr på sidan också?
Tycker den sitter bra! Solida och glasbaksidan är ju samma höjd :)
Nej ingen gravyr, funderade på det men kändes bättre utan för ville ha så clean och "simpel" som möjligt. Men på en classic skulle jag definitivt vilja ha det.

Såg nu att de missat att blästra lite på en av nitarna. Men är väl positivt när det är det enda som går att klaga på.

Lumen är underbar. Här är den inte ens fulladdad. Kass bild men men.
20210409_160610.jpg

Edit: De har släppt en hel del nytt. Bl.a. den i silver. Sen mattblå tavla, grön tavla osv. Fick mail nyss.

Senast ändrad:
Nya

Bilagor

• Screenshot_20210409-162518_Outlook.jpg
    Screenshot_20210409-162518_Outlook.jpg
    67.6 KB · Visningar: 40
  • Screenshot_20210409-162533_Outlook.jpg
    Screenshot_20210409-162533_Outlook.jpg
    119.4 KB · Visningar: 46
  • Screenshot_20210409-162548_Outlook.jpg
    Screenshot_20210409-162548_Outlook.jpg
    139.8 KB · Visningar: 44
  • Screenshot_20210409-162604_Outlook.jpg
    Screenshot_20210409-162604_Outlook.jpg
    137 KB · Visningar: 47
Skulle jag köpt en classic var jag sugen på en blå men den innan var för ljus sunburst. Nya med mattblå verkar bättre. Den nya med svart tavla i sterling silver ser ascool ut.
Kul! Grattis! Fick svar att min skickas i början av nästa vecka.
Tack. Skönt :)
Ni som haft fliegers längre tid; håller man ut eller upplevs de som "tråkiga" med tiden?

Tycker den där texten passar in. Jag var (eller är) orolig för samma sak. Nu skriver han ju om verus men tror det går att applicera på de flesta fliegers.

Skulle jag köpt en classic var jag sugen på en blå men den innan var för ljus sunburst. Nya med mattblå verkar bättre. Den nya med svart tavla i sterling silver ser ascool ut.

Tack. Skönt :)

Tycker den där texten passar in. Jag var (eller är) orolig för samma sak. Nu skriver han ju om verus men tror det går att applicera på de flesta fliegers.
Intressant! Det är så synd att man inte kan testa dem i Sverige!!

Intressant! Det är så synd att man inte kan testa dem i Sverige!!
Då hade de varit dyrare. Men ja det är riktigt trist. Att slänga ut 30k exempelvis för silverfliegern och vänta 4mån på en klocka man inte sett känns ju sådär. Men blir ju en vågskål. Stowa lägger ju inte mycket pengar på annat än själva tillverkningen.

Köp en billig flieger först? Så får du en känsla för om du tycker om designen.

Tidshållning: Kör watchcheck så svårt att få exakt. Men buren på handled och liggandes med tavlan upp ligger den på 0,1s totalt efter två dygn.

Senast ändrad:
Baksidan på flieger 6498 och marine original ser i stort sett likadana ut. Unitas 6497 på silverfliegern och 6498 på de andra.

Provade eulit perlon idag. Flyger inte alls lika bra som flygarbandet. Ska prova originalbandet imorgon.
20210412_175311.jpg

Baksidan på flieger 6498 och marine original ser i stort sett likadana ut. Unitas 6497 på silverfliegern och 6498 på de andra.

Provade eulit perlon idag. Flyger inte alls lika bra som flygarbandet. Ska prova originalbandet imorgon.
20210412_175311.jpg

Skillnaden mellan 6497 och 6498 rent generellt är bara sekundvisarens placering (vid 6 vs 9). Det som dock skiljer silverfliegerns baksida jfrt vanliga 6498/6497 är att man har extra delar för att kunna placera sekundvisaren centralt.

20210409_151340.jpg
20210409_144110.jpg
Stilrent, enkelt och galet snyggt! Personligen tycker jag det armbandet är 10/10.

Stilrent, enkelt och galet snyggt! Personligen tycker jag det armbandet är 10/10.
Mjo men det rev upp en liten prick på baksidan. Blir helt skevt med det bandet också för passar inte med bandhornen. Ska sälja det där bandet och prova ett tvådelat istället. Men nu har jag en del märken under bandhornen. Verkar som baksidan inte blästrats riktigt bra för känns som det blev märken väldigt enkelt...

Edit: @gibsonmatte såg nu att du menade fliegerbandet haha, jag skrev om perlon. Blev lite fel. Ja det bruna är snyggt :)

Kass bild på originalbandet. Hade glömt att man skickade in sin storlek på handleden. Så denna sitter riktigt bra då de anpassat storleken.
20210413_135311.jpg

Senast ändrad:
Hur pass creddigt är det att vinna de priser Stowa vinner? Golden uhre och red dot design. Säger mig ingenting faktiskt.

verus-gmt-chrono-red-dot-award_2021_startbildshopstowa-2600.2.jpg

Tycker den ovan ser väldigt plottrig ut. Man ser ju vad den baseras på men verus och classic är ju väldigt cleana. Utseendemässigt är verus lite orimligt min favoritklocka då den är "tråkig" egentligen men fortfarande lite orolig över repor då baklocket och baksidan av bandhornen repades väldigt lätt. Vågar knappt byta band igen.

Den är så sjukt skön att bära, verkligen perfekt storlek för mig 😊
20210506095139_IMG_3108.jpg
Men du, jävlar så stiligt!

Och kan endast hålla med dig att Marine Classic är en av de skönaste klockorna jag någonsin burit. Den har den där "vintagekänslan" i och med hur tunn den är, men man behöver inte gå och oroa sig om det regnar ute t.ex.

Men du, jävlar så stiligt!

Och kan endast hålla med dig att Marine Classic är en av de skönaste klockorna jag någonsin burit. Den har den där "vintagekänslan" i och med hur tunn den är, men man behöver inte gå och oroa sig om det regnar ute t.ex.
Tackar! 😊

Exakt min känsla, det bästa från båda världarna!

@Kessler du skulle inte kunna posta en bild på din flieger bredvid en annan klocka så man får en känsla av storleken? Är ju sjukt sugen på en bronze-flieger men är rädd att 36:an är sjukt liten jmf 40

@Kessler du skulle inte kunna posta en bild på din flieger bredvid en annan klocka så man får en känsla av storleken? Är ju sjukt sugen på en bronze-flieger men är rädd att 36:an är sjukt liten jmf 40
Aa visst. Återkommer med bild. Vad har du för storlek på handleden? Jag förväntade mig att den skulle bäras större än den gör, hade nog kunnat ha 42mm. Jag har 17,5cm handled.

Vet inte om det här hjälper tillsvidare. Tagna från ungefär samma avstånd. 38, 40 och 44mm.

Bilagor

• inCollage_20210510_155014269.jpg
    inCollage_20210510_155014269.jpg
    321.2 KB · Visningar: 31
Senast ändrad:
Tillbaka
Topp