• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Stowa

Kessler

Rolex
2-Faktor
De hade redan typ den jag ville ha på gång. Men tycker inte om sub tavlan. Bad om en Marine 36 med peseux-verket fast romerska siffror. Så det var inte nån specialare för mig.
marineuhr_36-klsek_roman-stowa-blackleather-stowa-2600.jpg
 

Kessler

Rolex
2-Faktor
Riktigt synd att det inte är gamla logon. Gillade inte korset först men nu tycker jag det var rätt val, gillar det på nåt sätt. Tycker tom. om lilla "VI" på tavlan. Gamla loggan och made in Germany på tavlan och det hade varit en absolut fullträff.

Glad att jag avvaktat för är precis vad jag velat ha med sub sec och tunnare verket. Blir nog ett köp ganska snart. Brukar inte gilla mesh men ser bra ut på denna
marineuhr_36_klsek_roman_milanaise-stowa-2600.jpg
 
Senast ändrad:

D..S..

Panerai

F**king stowa alltså, så nice!
 

vanman

Rolex
2-Faktor

F**king stowa alltså, så nice!
Ja, den blev riktigt bra…
 

Airman

KS Explorers Club
2-Faktor
I’m någon undrar kan jah meddela att finishen är bättre än på IWC Mark XVIII som kostar 4ggr så mycket. Lika bra finish på boetten men bättre form, bättre visare och crispigare tavla samt samma kvalle på verket. Schysstare krona också.
Har du spons...? Tror det inte men man måste ju fråga...
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Är ingen större skillnad i pris, har inte sett den irl, men ser bra ut på bild tycker jag:

Screenshot_20210708-215929_Google.jpg
Absolut! Säkert en bra klocka. Fanns någon anledning till att jag valde Stowa. Kanske bandbredd, att Stowa har riktigta blånerade visare, att de har bättre verk eller något annat, minns inte.
 

Kessler

Rolex
2-Faktor
Absolut! Säkert en bra klocka. Fanns någon anledning till att jag valde Stowa. Kanske bandbredd, att Stowa har riktigta blånerade visare, att de har bättre verk eller något annat, minns inte.
Historia? ;)

På tal om spons så tror väl folk att jag är sponsrad också haha. Men min verus är helt enkelt min favoritklocka. Dock håller inte min tiden lika bra (min är ju inte top grade) och går minus vilket är trist, är van med plus. Extra tråkigt särskilt nu då jag inte burit mycket annat på senaste tiden. Blir nog ett köp på marine snart med.

Trodde jag slutat med nato men flyger bra på Stowas flygare
20210705_153233.jpg
 
Senast ändrad:

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Historia? ;)

På tal om spons så tror väl folk att jag är sponsrad också haha. Men min verus är helt enkelt min favoritklocka. Dock håller inte min tiden lika bra (min är ju inte top grade) och går minus vilket är trist, är van med plus. Extra tråkigt särskilt nu då jag inte burit mycket annat på senaste tiden. Blir nog ett köp på marine snart med.

Trodde jag slutat med nato men flyger bra på Stowas flygare
20210705_153233.jpg
Enkelt verk att rucka, bara att lämna in hos någon du litar på. :)
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Har du postat en recension för Stowan? Hittar inget, men fullt möjligt att det är jag som är kass på att söka.
Det har jag inte gjort. :)
Tycker den @Fliegerchronograph🚁 skrivit är så bra att det kändes överflödigt med en egen recension.

 

Clark Kent

Patek
2-Faktor
Det har jag inte gjort. :)
Tycker den @Fliegerchronograph🚁 skrivit är så bra att det kändes överflödigt med en egen recension.


Toppen, tack för knuff i rätt riktning 👍 Velar mest mellan 36 vs 40 efter att handleden har krympt något. Min Sinn 656 som är 38,5mm är nog min ultimata sweet spot just nu så vart sjutton tar man vägen👇☝️ En flieger har väl iofs en viss förtjänst av att vara modell större.
 

Kessler

Rolex
2-Faktor
Toppen, tack för knuff i rätt riktning 👍 Velar mest mellan 36 vs 40 efter att handleden har krympt något. Min Sinn 656 som är 38,5mm är nog min ultimata sweet spot just nu så vart sjutton tar man vägen👇☝️ En flieger har väl iofs en viss förtjänst av att vara modell större.

Tips :)

Jag tycker inte 40 bärs särskilt stort. Blev lite förvånad över det. Jag brukar inte gilla över 40 men hade nog tom. gått med på en 42 på den modellen. Pga. svart tavla kanske? På vit marine ska jag ha 36.
 

Kessler

Rolex
2-Faktor
Stowa har blivit uppköpta (nyheten kom idag) av "the tempus arte group" som verkar inrikta sig på tyska märken och tyska delar. Sinn exempelvis hade nåt samarbete med dem för några år sen och de äger andra tyska märken. Men Jörg kommer fortfarande vara CEO iaf.

Vad innebär det? Svårt att veta. Min gissning är att det har med problemet att få tag på urverk att göra. Kanske skapar Stowa nya urverk in house? Då kommer priserna öka men kanske nödvändigt för att hålla liv i märket. Coolt också såklart med in house men en stor grej med Stowa enligt mig är ju att de är "affordable" Fick lite stress nu med köp av marinen hehe. Aja vi får se vad som händer.
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Stowa har blivit uppköpta (nyheten kom idag) av "the tempus arte group" som verkar inrikta sig på tyska märken och tyska delar. Sinn exempelvis hade nåt samarbete med dem för några år sen och de äger andra tyska märken. Men Jörg kommer fortfarande vara CEO iaf.

Vad innebär det? Svårt att veta. Min gissning är att det har med problemet att få tag på urverk att göra. Kanske skapar Stowa nya urverk in house? Då kommer priserna öka men kanske nödvändigt för att hålla liv i märket. Coolt också såklart med in house men en stor grej med Stowa enligt mig är ju att de är "affordable" Fick lite stress nu med köp av marinen hehe. Aja vi får se vad som händer.
De har ju redan gått över till Sellita på de flesta modellerna så det är nog inget problem att få tag på verk.
 

Kessler

Rolex
2-Faktor
De har ju redan gått över till Sellita på de flesta modellerna så det är nog inget problem att få tag på verk.
På några av de modeller som finns nu. Många har fortfarande ETA (Peseux och Unitas) och Valjoux för kronografer. De skulle göra nån ändring i maj med unitas men hände inget. Så de har haft mycket problem med verken. Haft många förseningar osv. Schauer watches har försvunnit helt och några Stowa också. Blir ju också svårare att skapa nytt om man är begränsad till sellita.

Företaget som köpt upp Stowa verkar också väldigt fokuserade på prylar tillverkade i Tyskland. Så problem med verk och den infon. får mig att gissa på nåt sånt.
 
Senast ändrad:

Rulle

Audemars
På några av de modeller som finns nu. Många har fortfarande ETA (Peseux och Unitas) och Valjoux för kronografer. De skulle göra nån ändring i maj med unitas men hände inget. Så de har haft mycket problem med verken. Haft många förseningar osv. Schauer watches har försvunnit helt och några Stowa också. Blir ju också svårare att skapa nytt om man är begränsad till sellita.

Företaget som köpt upp Stowa verkar också väldigt fokuserade på prylar tillverkade i Tyskland. Så problem med verk och den infon. får mig att gissa på nåt sånt.
dom äger ett dresden baserat urverksföretag och en urhandel i dresden som desdutom är sinn ad! haha
 
Topp