• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Stowa

ERIKSON URHANDEL

Richard Dahlgren
Tack för reflektioner. Min handled ligger någonstans emellan din och Yonssons. Är med på att den bärs större än en bezel-36klocka eller 36 med bredare glasring, och även om det inte blir original med 40mm så tycker jag personligen att modellen med fördel kan dra mot det större och komma undan med det.

För jämförelse dagens klocka. 41mm, 48 mm L2L taget så rakt ovanifrån som det går.

@ERIKSON URHANDEL borde börja sälja Stowa så att man kunde prova :) Skulle passa fint in i det övriga sortimentet utan att knuffa undan något annat.

IMG_20210915_085458.jpg
Det finns många läckra märken "därute", men man kan inte ha "allt", utan bättre att kanalisera och ha en bra bredd i de märkena man representerar, så tänker vi;-)
 

Bezelman

Audemars
2-Faktor
209E0BC0-6ED8-4C59-B87D-F1988D9FF936.jpeg

Ibland funderar jag på att sälja denna men varje gång jag sätter på mig den inser jag vilken grymt bra klocka det är. Har blivit sugen på fler Stowas. Skulle vilja testa Classic Sport som är 43mm.
Kul att du håller i den där! Behåll säger jag.... Pengar in ifht värde ut säger att det är en dålig deal att sälja! Dessutom börjar den väl närma sig affektionsvärde nu 😁
 

Bezelman

Audemars
2-Faktor
Nu har jag börjat tänka på Partitio igen... Skulle ni betala 1500:- för manuellt verk?

Fast jag tror inte du gör det. Den manuella är såvitt jag vet en top grade och jämfört med en top auto har jag för mig att det handlar om ett par hundra... Eller?
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Kul att du håller i den där! Behåll säger jag.... Pengar in ifht värde ut säger att det är en dålig deal att sälja! Dessutom börjar den väl närma sig affektionsvärde nu 😁
Den får typ 50% av handledstiden så just nu ska den ingenstans. Sjukt prisvärd, antagligen den mest prisvärda klockan jag ägt.
 

Clark Kent

Patek
2-Faktor
Den får typ 50% av handledstiden så just nu ska den ingenstans. Sjukt prisvärd, antagligen den mest prisvärda klockan jag ägt.

Jag är inget större fan av bronsklockor, men tittar nästan lika mycket på de bilderna som på bilder på stålklockan när jag är inne på Stowas hemsida. Detär något med kontrasten mellan caset och de blånerade visarna som jag tycker blir så jäkla bra.

Känner du fortfarande att utan logotyp och datum hade varit att föredra eller börjar du ändra dig på den punkten?
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Känner du fortfarande att utan logotyp och datum hade varit att föredra eller börjar du ändra dig på den punkten?
Har slutat bry mig om loggan, den är så diskret. Datum är väldigt skönt att ha och rutan är snygg. Även väldigt skönt att den är automatisk, den är ju ändå så sjukt tunn, tror den blivit alldeles för tunn med manuellt verk.
 

Kessler

Rolex
2-Faktor
Har slutat bry mig om loggan, den är så diskret. Datum är väldigt skönt att ha och rutan är snygg. Även väldigt skönt att den är automatisk, den är ju ändå så sjukt tunn, tror den blivit alldeles för tunn med manuellt verk.
Tror inte manuella verket gör så stor skillnad på känslan. Är ju baklocket som blir lite lite tunnare bara. Tror knappt man märker någon skillnad när man bär den? Men ja den är tunn nog. Jag skulle aldrig välja med datum och logga men det växer på mig när man ser dina bilder.


Jag ska köpa den där 36 handjagade marinen med romerska! Haft ett helvete på börsen på sistone (även innan allt med kina) men det är till 100% nästa klocka.
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Tror inte manuella verket gör så stor skillnad på känslan. Är ju baklocket som blir lite lite tunnare bara. Tror knappt man märker någon skillnad när man bär den? Men ja den är tunn nog. Jag skulle aldrig välja med datum och logga men det växer på mig när man ser dina bilder.


Jag ska köpa den där 36 handjagade marinen med romerska! Haft ett helvete på börsen på sistone (även innan allt med kina) men det är till 100% nästa klocka.
1mm är 1mm
 

D..S..

Panerai
Snyggt! Grattis!
Håller med om att ytterkartongen var oväntat stor 😅
Hoppades en kort stund att teamet på stowa fått fnatt o skickat hela kollektionen till mig gratis, men icke.

Skämt åsido så är jag mycket nöjd med deras kundtjänst efter en hel del initialt strul med min beställning (banken trilskades) och klockan levererades mycket snabbt. Jag valde till ett "antikt" band som jag tycker ger klockan ett mindre dressat utseende vilket jag är glad över att jag gjorde.
 

Bezelman

Audemars
2-Faktor
Hoppades en kort stund att teamet på stowa fått fnatt o skickat hela kollektionen till mig gratis, men icke.

Skämt åsido så är jag mycket nöjd med deras kundtjänst efter en hel del initialt strul med min beställning (banken trilskades) och klockan levererades mycket snabbt. Jag valde till ett "antikt" band som jag tycker ger klockan ett mindre dressat utseende vilket jag är glad över att jag gjorde.
Dom är jäkligt trevliga att ha att göra med där borta i svarta skogen..! Nog för att det är klockan man köper men det är ju ingen nackdel att själva köp upplevelsen är bra också.
 

JonathanR

Panerai
2-Faktor
Hoppades en kort stund att teamet på stowa fått fnatt o skickat hela kollektionen till mig gratis, men icke.

Skämt åsido så är jag mycket nöjd med deras kundtjänst efter en hel del initialt strul med min beställning (banken trilskades) och klockan levererades mycket snabbt. Jag valde till ett "antikt" band som jag tycker ger klockan ett mindre dressat utseende vilket jag är glad över att jag gjorde.
Haha, det vore nåt 😅
Härligt, ser riktigt bra ut!
 

URsinne

Audemars
2-Faktor
Neddressad Partitio i diskbänksljus. Blev rätt bra med bandet om jag får säga det själv!
20211001_192549.jpg

Har förstulet sneglat på Partition under lång tid. De har så pass många intressanta modeller så det är svårt att välja ifall man skulle ha nån. Den fina loggan är det också på den... kul att se den på "vanliga" bilder.

Upplever du finishen ungefär lika bra som den beskrivs på vissa andra modeller, det vill säga ovanligt hög för prisklassen?
 

D..S..

Panerai
Har förstulet sneglat på Partition under lång tid. De har så pass många intressanta modeller så det är svårt att välja ifall man skulle ha nån. Den fina loggan är det också på den... kul att se den på "vanliga" bilder.

Upplever du finishen ungefär lika bra som den beskrivs på vissa andra modeller, det vill säga ovanligt hög för prisklassen?
Svårt att bedöma på en helpolerad klocka. Men finnishen är vad jag förväntat mig för priset, inga skavanker, ger intryck av kvalite och trycken på tavlan är väldigt krispiga.

Kan lägga upp fler närbilder senare om du vill.
 

URsinne

Audemars
2-Faktor
Svårt att bedöma på en helpolerad klocka. Men finnishen är vad jag förväntat mig för priset, inga skavanker, ger intryck av kvalite och trycken på tavlan är väldigt krispiga.

Kan lägga upp fler närbilder senare om du vill.

Gör gärna det vid tillfälle. Ingen brådska men alltid roligt att se ordentliga bilder på klockor man funderat på. Försäljningsbilder säger inte alltid så mycket.
 

Bezelman

Audemars
2-Faktor
Svårt att bedöma på en helpolerad klocka. Men finnishen är vad jag förväntat mig för priset, inga skavanker, ger intryck av kvalite och trycken på tavlan är väldigt krispiga.

Kan lägga upp fler närbilder senare om du vill.
För att egentligen kunna bedöma det (om det inte är ganska risigt) krävs ju lupp. Jag tycker det är kul att gå över alla klockor som passerar med en rejäl granskning i x10 och både min marine 36 och flieger är mer eller mindre helt perfekta i finish på vidare tavla och index. Även boett med ytor och passningar ä, krona etc är svinbra för pengarna. Skulle tro att Partitio inte är annorlunda men det vet man ju förstås inte. Av alla dom klockor jag haft är min högst personliga uppfattning fit n finish mässigt att GS är i topp (okontroversiellt nog) o sedan kommer väl Monta, Stowa, Omega och kanske Rolex (vinner på bra länkar o boett) i en klass under och strax efter Oris, Longines, Ch Ward, Oak & Oscar o några till. Sedan Sinn, Tag H, Hamilton, Certina, Tissot o några till. (Seiko som wild horse dyker upp i alla kategorier under GS). Detta inlägg är säkrast att gömma här i Stowa tråden men poängen är ju att Stowa är fina som tusan ifht pris! 😁
 

D..S..

Panerai
För att egentligen kunna bedöma det (om det inte är ganska risigt) krävs ju lupp. Jag tycker det är kul att gå över alla klockor som passerar med en rejäl granskning i x10 och både min marine 36 och flieger är mer eller mindre helt perfekta i finish på vidare tavla och index. Även boett med ytor och passningar ä, krona etc är svinbra för pengarna. Skulle tro att Partitio inte är annorlunda men det vet man ju förstås inte. Av alla dom klockor jag haft är min högst personliga uppfattning fit n finish mässigt att GS är i topp (okontroversiellt nog) o sedan kommer väl Monta, Stowa, Omega och kanske Rolex (vinner på bra länkar o boett) i en klass under och strax efter Oris, Longines, Ch Ward, Oak & Oscar o några till. Sedan Sinn, Tag H, Hamilton, Certina, Tissot o några till. (Seiko som wild horse dyker upp i alla kategorier under GS). Detta inlägg är säkrast att gömma här i Stowa tråden men poängen är ju att Stowa är fina som tusan ifht pris! 😁
Av en händelse äger jag monta, stowa och omega. Är det ödet som kallar mig åt GS håll? Tanken har slagit mig!
 
Topp