• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Styrketräning / Gymtråden. HARDCORE

hampuseriksson

Cartier
2-Faktor
Pga influensa så har jag inte besökt gymmet än. Men jag hoppas innerligt att klubben INTE fått några nya medlemmar. Det blir så trångt.

Men målen för året är satta!
Ska ner till 83 och siktar på 140 i bänk, 210 knäböj och 250 i mark. Siktar högt men har grymma träningspolare som pushar. Vill även hinna med en tävling innan 2018.
 

Luckyluciano

Ninjasköldpaddan
2-Faktor
Pga influensa så har jag inte besökt gymmet än. Men jag hoppas innerligt att klubben INTE fått några nya medlemmar. Det blir så trångt.

Men målen för året är satta!
Ska ner till 83 och siktar på 140 i bänk, 210 knäböj och 250 i mark. Siktar högt men har grymma träningspolare som pushar. Vill även hinna med en tävling innan 2018.
83an är en tuff klass! Riktiga djur i den viktklassen
 

Luckyluciano

Ninjasköldpaddan
2-Faktor
Det tycker jag inte. Du blir ju inte starkare bara för att du kör i en tyngre viktklass.
Du har ju Gustav i 93an som är vass. Följer han på insta. Här har du resultaten från i år iaf
http://online.styrkelyft.se/web/contestResult.aspx?contestId=1008

Jag hade t.ex inte haft en chans i -74.
Du är väl medveten om att Eddie Berglund går i 66:an och gör 220 i böj, 190 i bänk och 217,5 i mark? D.v.s. 117,5kg mer i totalen än SM-vinnaren gjorde :D
 

CaptainOats

Patek
2-Faktor
Va kör ni för musik? Tips på någon bra spellista gärna tidal.
Jag gillar inte stressig musik utan mer skön och lugn när man tränar. Pulsen är redan hög ändå....
 

RobertD

Ingenting
2-Faktor
Grymt. För egen del har jag haft en riktig pissvecka med ont i halsen mån-tis. Körde ett lätt lunchpass idag och det kändes okej. Hoppar på vanliga schemat igen med överkropp imorgon, är planen.
 

Makkanxd

Rolex
Tjena!

Jag har börjat träna igen och kom ganska snabbt i form. Är sugen på att bli stark! Bör man köpa något trevligt pulver eller annat gott? tips? :D
 

spammerstakeahike

Patek
2-Faktor
Tjena!

Jag har börjat träna igen och kom ganska snabbt i form. Är sugen på att bli stark! Bör man köpa något trevligt pulver eller annat gott? tips? :D

Det enda som bevisligen hjälper för att öka i styrka är kreatin(pulver).
Jag tycker inte att proteinpulver och dylikt hjälper så värst mycket.
Men visst är det smidigt att snabbt kunna halsa en proteindrink efter träningen.
 

Oew

Rolex
Det enda som bevisligen hjälper för att öka i styrka är kreatin(pulver).
Jag tycker inte att proteinpulver och dylikt hjälper så värst mycket.
Men visst är det smidigt att snabbt kunna halsa en proteindrink efter träningen.
Tjena!

Jag har börjat träna igen och kom ganska snabbt i form. Är sugen på att bli stark! Bör man köpa något trevligt pulver eller annat gott? tips? :D
Det är ju däremot viktigt att köpa rätt produkter, allt för många av dessa innehåller otillåtna mängder av diverse steroider och ped.
 

Oew

Rolex
Jodå, man minns med en viss nostalgi när proteinpulvret "Hotstuff" var så populärt under nittiotalet. Innehöll malda tjurtestiklar bl a. :)
Gymgrossistens egna märke funkar bra och är prisvärt.
Ja och tyvärr är inte kontrollerna myclet bättre nu. Senast förra veckan åkte 2 professionella atleter på en avstängning för dopning då de köpt vanliga salttabletter som var kontaminerade och innehöll ostarine.
 
Topp