Fullt seriös.
Skulle definitivt hävda att sätta upp delmål är otrolig viktig del i att kunna nå sina slutmål.
Är delmålen rimligt uppsatta så är det inget konstigt att ha en konstant utveckling, som de flesta som tränar på högre nivå har (Som jag antar att du har koll på i och med att du kommenterar det).
Om jag enligt schema ska ligga på en viss nivå V.5 och jag inte gör det så är det bra att kunna gå tillbaka och söka orsaker, om jag t.ex. äter för dåligt/sovit för dåligt, eller om jag helt enkelt behöver kliva ned ett steg och fortsätta därifrån istället.
Skrev inte att jag når det varje vecka, men målet är att jag ska göra det, så är mitt schema uppbyggt.
De flesta som tävlat i något på högre/elitnivå har garanterat fört loggbok över sin kost och sömn någon gång under karriären, framförallt under försäsong.
Du blandar ihop saker i diskussionen. Jag säger det igen, att sätta upp delmål baserat på vecka till vecka tror jag att så gott som ingen elitidrottsutövare gör undantaget om man närmar sig ett mästerskap. Det är helt enkelt ett för kort perspektiv att kunna få relevant info på. Om du tex har en extremt tung träningsperiod där du medvetet går på gränsen kommer du inte under den perioden att prestera bättre än vad du gjorde två månader innan, så att då ändra upplägg för att man inte presterar bättre blir bara fel. Du skrev "går det sämre en vecka följer jag föregående veckas loggbok för att se vad jag missat i förberedelseväg, mat/sömn/osv för att ta mig framåt".
Du får ju naturligtvis träna som du vill och jag är en stark anhängare att om huvudet tror på upplägget så kommer kroppen må bra av det, (inom rimliga gränser).
Att elitutövare för loggbok har ju inte med resonemanget att göra, det är tidsperspektivet på de förväntade resultaten jag regerade på.