• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Styrketräning / Gymtråden. HARDCORE

Alexander

Panerai
2-Faktor
Tjena ganska ny på forumet men gillar att lyfta skrot.
IMG_20231010_190242.jpg

Kör lite markreps i garagegymmet bältlöst på 200.
Snyggt! Hur många skrapar du ihop?
 

LongCon

Miss Softie
2-Faktor
Jag har slutat att försöka lyfta tungt, för mycket av en syltrygg. Kör mer högreps och försöker behålla så mycket muskler som möjligt under viktnedgång. Snart gått 2.5 månad på 1800 kcal/dag ungefär, utan att räkna av för motion/träning. Har tyvärr en hel del fett kvar så dröjer innan jag kan börja öka i muskelmassa nämnvärt.
Screenshot_20231010-205424-01.jpeg
 

rickards

Rolex
2-Faktor
Jag har slutat att försöka lyfta tungt, för mycket av en syltrygg. Kör mer högreps och försöker behålla så mycket muskler som möjligt under viktnedgång. Snart gått 2.5 månad på 1800 kcal/dag ungefär, utan att räkna av för motion/träning. Har tyvärr en hel del fett kvar så dröjer innan jag kan börja öka i muskelmassa nämnvärt.
Screenshot_20231010-205424-01.jpeg
Köttigt ändå.
 

MasterChief

Rolex
2-Faktor
Jag har slutat att försöka lyfta tungt, för mycket av en syltrygg. Kör mer högreps och försöker behålla så mycket muskler som möjligt under viktnedgång. Snart gått 2.5 månad på 1800 kcal/dag ungefär, utan att räkna av för motion/träning. Har tyvärr en hel del fett kvar så dröjer innan jag kan börja öka i muskelmassa nämnvärt.
Screenshot_20231010-205424-01.jpeg
Jävla drömkropp ju!
 

spammerstakeahike

Patek
2-Faktor
Jag har slutat att försöka lyfta tungt, för mycket av en syltrygg. Kör mer högreps och försöker behålla så mycket muskler som möjligt under viktnedgång. Snart gått 2.5 månad på 1800 kcal/dag ungefär, utan att räkna av för motion/träning. Har tyvärr en hel del fett kvar så dröjer innan jag kan börja öka i muskelmassa nämnvärt.
Screenshot_20231010-205424-01.jpeg


Alltså du ser ju inte fet ut. Du ser härligt björnstark ut!
Man ser att du har mycket muskler under en tunn matta av fett, om man så vill, och jag tycker nog inte att du ska skära ner på kalorierna för mycket. Kroppen växer bäst under +kaloriintag eller minimum - kaloribalans. Har ju inte sett hela dig men 20 kg i viktnedgång som mål låter mycket tycker jag utifrån det man kan se. Ligger du minus lär det vara väldigt svårt att öka 15kg muskler. Snarare blir det svårare att behålla massan.

Riskera inte att bli sönderdeffad vilket bara ser illa / sjukt ut. Hur kul är det att vara stenhård och muskulös naken, men se liten ut med kläderna på, och se ut som en aids-patient i ansiktet.
Jag har numera gått från att ständigt vilja vara deffad och hård (hade t ex djupa striationer på triceps under sista deffen) till att satsa på en muskulös dad-bod istället. Känner mig betydligt friskare, äter vad jag vill, ser friskare ut och kroppen är i balans.
 

LongCon

Miss Softie
2-Faktor
Alltså du ser ju inte fet ut. Du ser härligt björnstark ut!
Man ser att du har mycket muskler under en tunn matta av fett, om man så vill, och jag tycker nog inte att du ska skära ner på kalorierna för mycket. Kroppen växer bäst under +kaloriintag eller minimum - kaloribalans. Har ju inte sett hela dig men 20 kg i viktnedgång som mål låter mycket tycker jag utifrån det man kan se. Ligger du minus lär det vara väldigt svårt att öka 15kg muskler. Snarare blir det svårare att behålla massan.

Riskera inte att bli sönderdeffad vilket bara ser illa / sjukt ut. Hur kul är det att vara stenhård och muskulös naken, men se liten ut med kläderna på, och se ut som en aids-patient i ansiktet.
Jag har numera gått från att ständigt vilja vara deffad och hård (hade t ex djupa striationer på triceps under sista deffen) till att satsa på en muskulös dad-bod istället. Känner mig betydligt friskare, äter vad jag vill, ser friskare ut och kroppen är i balans.

Tack!

Räknar med att möjligtvis tappa lite muskler under viktnedgången men försöker verkligen behålla det jag kan med träning och rikligt med protein. Efter viktnedgången kommer jag lägga mig på ett litet överskott och bygga järnet.

På bilden är jag precis klar med ett överkroppspass så är ju pumpad där. Bär också mer fett runt midjan så för att få bort det måste jag nog väck med ca 20kg, bilden är missvisande på så sätt. Skadar väl inte att få lite mer definierade muskler på överkroppen heller i samband med att midjan krymper. Går själv runt och tycker att jag är jätteliten vad gäller muskelmassa och är samtidigt tjock. Övervikten är objektiv, musklerna dock mer subjektivt och i betraktarens ögon. Har inga ambitioner att se ut som de ouppnåeliga snubbarna på social medier faktiskt. Vill ha en hälsosam fettprocent och att det skall synas att jag tränar typ, se fit och stark ut.

På den här bilden ser man lite mer fett då jag har ett mer öppet linne även om jag inte visar mage/midja, vilket jag inte är bekväm med.

Screenshot_20231011-215455.png


Skall försöka hålla mig från tokdeff och köra på dad-bod 😄.
 

Tvkd5

Cartier
2-Faktor
När jag tog bort en ca 6 kilo fett och blev smalare överallt såklart, var det många på gymmet som upplevde mig krampigare och kommenterade jag fått mer muskler när det faktiskt var tvärt om men de syntes bättre.
183 lång och vägde då 87, nu 81. Annan kost, mindre socker, fler reps. Gällde dock att ha rätt storlek på kläderna som kunde hänga lite men när de sitter bra ser man stark ut även utan fett, men inte lika mycket ;)
Jag själv trivs dock bättre med att inte ha en mage som sticker ut.
 

MasterChief

Rolex
2-Faktor
Tack!

Räknar med att möjligtvis tappa lite muskler under viktnedgången men försöker verkligen behålla det jag kan med träning och rikligt med protein. Efter viktnedgången kommer jag lägga mig på ett litet överskott och bygga järnet.

På bilden är jag precis klar med ett överkroppspass så är ju pumpad där. Bär också mer fett runt midjan så för att få bort det måste jag nog väck med ca 20kg, bilden är missvisande på så sätt. Skadar väl inte att få lite mer definierade muskler på överkroppen heller i samband med att midjan krymper. Går själv runt och tycker att jag är jätteliten vad gäller muskelmassa och är samtidigt tjock. Övervikten är objektiv, musklerna dock mer subjektivt och i betraktarens ögon. Har inga ambitioner att se ut som de ouppnåeliga snubbarna på social medier faktiskt. Vill ha en hälsosam fettprocent och att det skall synas att jag tränar typ, se fit och stark ut.

På den här bilden ser man lite mer fett då jag har ett mer öppet linne även om jag inte visar mage/midja, vilket jag inte är bekväm med.

Screenshot_20231011-215455.png


Skall försöka hålla mig från tokdeff och köra på dad-bod 😄.
Visade bilden för min fru och frågade vad hon tyckte: ”vältränad!”

Du känner ju din kropp bäst och bilder kan ljuga lite. Ser fram emot att följa din resa. Kom gärna med uppdateringar så får du både pepp och tips framöver! 💪🏼
 

LongCon

Miss Softie
2-Faktor
Visade bilden för min fru och frågade vad hon tyckte: ”vältränad!”

Du känner ju din kropp bäst och bilder kan ljuga lite. Ser fram emot att följa din resa. Kom gärna med uppdateringar så får du både pepp och tips framöver! 💪🏼

Tack! Återkommer om någon månad kanske 😃. Förhoppningsvis är musklerna lite mer definierade då.
 

spammerstakeahike

Patek
2-Faktor
När jag tog bort en ca 6 kilo fett och blev smalare överallt såklart, var det många på gymmet som upplevde mig krampigare och kommenterade jag fått mer muskler när det faktiskt var tvärt om men de syntes bättre.
183 lång och vägde då 87, nu 81. Annan kost, mindre socker, fler reps. Gällde dock att ha rätt storlek på kläderna som kunde hänga lite men när de sitter bra ser man stark ut även utan fett, men inte lika mycket ;)
Jag själv trivs dock bättre med att inte ha en mage som sticker ut.

Jo det var min poäng. Man ser stor ut i linne och pump men åker kläderna på ser man rätt liten ut. Se på non steroid BB tävlingar så ser du vad jag menar. De flesta ser t om väldigt tunna ut i naket tillstånd eftersom de är sönderdeffade. Och ett slitet aids ansikte på det. Nej, det ser inte friskt ut någonstans. Jag skulle säga att någonstans på 20% kroppsfett är idealiskt för en Dad bod med mycket muskler.
 

snoozarn

Patek
2-Faktor
Se på non steroid BB tävlingar så ser du vad jag menar. De flesta ser t om väldigt tunna ut i naket tillstånd eftersom de är sönderdeffade. Och ett slitet aids ansikte på det. Nej, det ser inte friskt ut någonstans. Jag skulle säga att någonstans på 20% kroppsfett är idealiskt för en Dad bod med mycket muskler
Mycket stor skillnad på någon som är 4% kroppsfett på scen i några timmar gentemot vad man bör ha för % kroppsfett till vardags, då är 20% hyfsat högt.

Överviktiga ökar i Sverige och sett till ålder tappar man muskelmassa och ökar i fettmassa, inte idealt då det ökar risken för div sjukdomar.
 

Hoarz

Cartier
2-Faktor

spammerstakeahike

Patek
2-Faktor
Mycket stor skillnad på någon som är 4% kroppsfett på scen i några timmar gentemot vad man bör ha för % kroppsfett till vardags, då är 20% hyfsat högt.

Överviktiga ökar i Sverige och sett till ålder tappar man muskelmassa och ökar i fettmassa, inte idealt då det ökar risken för div sjukdomar.


20% kanske är lite i överkant. Men mellan 15-20%. Sen beror det ju på hur fettet är distribuerat.
Jag tror inte att 20% kroppsfett är farligt så länge man i övrigt är aktiv. Men jag kan ha fel där.
Däremot tror jag att hälsofolk i allmänhet är rädda för att lägga på sig lite fett. För låg fettprocent är inte heller nyttigt.
 

rickards

Rolex
2-Faktor
BMI har alltid varit ett usel mått på individnivå. Möjligt att det kan va nåt att ha till en population, men för enskilda individer har det ofta rätt intetsägande.
 

galácticon

Patek
2-Faktor
Alltså du ser ju inte fet ut. Du ser härligt björnstark ut!
Man ser att du har mycket muskler under en tunn matta av fett, om man så vill, och jag tycker nog inte att du ska skära ner på kalorierna för mycket. Kroppen växer bäst under +kaloriintag eller minimum - kaloribalans. Har ju inte sett hela dig men 20 kg i viktnedgång som mål låter mycket tycker jag utifrån det man kan se. Ligger du minus lär det vara väldigt svårt att öka 15kg muskler. Snarare blir det svårare att behålla massan.

Riskera inte att bli sönderdeffad vilket bara ser illa / sjukt ut. Hur kul är det att vara stenhård och muskulös naken, men se liten ut med kläderna på, och se ut som en aids-patient i ansiktet.
Jag har numera gått från att ständigt vilja vara deffad och hård (hade t ex djupa striationer på triceps under sista deffen) till att satsa på en muskulös dad-bod istället. Känner mig betydligt friskare, äter vad jag vill, ser friskare ut och kroppen är i balans.
Är helt enig. Körde en tokdeff förra året och var nere på 6% kroppsfett när jag gick i mål. Stenhård och extremt definierade muskler men jäklar vad jag frös och såg liten ut med kläder på. Har som mål nu att ligga på 10-12% och mår 100 ggr bättre. och kan dessutom träna på på ett helt annat sätt. Men med det sagt så är det roligt att då och då se hur långt man kan ta det och hur man kan ta sig dit. Men att inte äta en skiva bröd, eller en klick sås, är ju knappast livskvalitet imho. Fast någon dad bod tänker jag inte skaffa mig - satsar på "jäklar vad vältränad för att vara en medelålders tvåbarnsfar" istället :)
 
Topp