• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Styrketräning / Gymtråden. HARDCORE

rickards

Rolex
2-Faktor
Jagööl.jpg


Kastar in en bild på mig oxå.. 48 år gammal crossfitare...
Bra tryck i gubben.
 

errare

Cartier
2-Faktor
Som en som jobbar på gymmet, så tycker jag det är så himla roligt att kolla vad medlemmarna har på sig, och det leder ofta till trevliga samtal.

Min fråga till er likasinnade skrotfolk, vad tycker ni om att watch spotta och eventuellt prata med folk på gymmet om klockor? Personligen så är det främsta jag gör när jag arbetar och har fått vänner för livet genom det! Så nästa gång ni ser någon med en trevlig klocka på gymmet våga prata lite med någon! Kanske du får en ny träningspolare.

Jobbat på gym tidigare, nog endast min g-shock som ledde till konversationer (tuffa gymklockan) :cool: Men klart att man kikade på medlemmarnas armar.

Då och då kom det även in kvarglömda klockor, minns att vi hade någon sorts Rado liggandes.
Bifogar lånad bild på tuffingen:
IMG_0123.jpeg
 
IMG_6787.jpeg


110kg bänkpress blev 8,7,7 idag helt OK. Det viktigaste är att hålla god kvalitet och höga vikter i nästkommande bröstövningar för att verkligen veta om formen är god nu. Härnäst: 42.5kg hantelpress lutande bänk. Siktar på 8,8,8. Lets go!
Säger som gamla YT klassikern ”vikka jääkla armar!” Vetefan vad som är värst över- eller underarmarna 😮😮

Hur länge har du tränat?
 

Lingrush

Cartier
Säger som gamla YT klassikern ”vikka jääkla armar!” Vetefan vad som är värst över- eller underarmarna 😮😮

Hur länge har du tränat?

Jaså vad söker jag för att få upp den klassikern? Har säkert sett/hört den 😅.

Jag har hållit på med styrketräning som komplement till idrott som jag höll på med som ung. Så sammanlagt kanske 12-13 år men ren muskelbyggande träning i cirka 5 år nu. Förr sprang jag mycket och vägde cirka 73-74 kg (är 1.78). Nu väger jag cirka 87-90kg.

Det tråkiga är att det inte händer så mycket längre. Samma vikter i cirka 1 år nu. Jag är inte typen som gillar råbulka heller utan vill tex kunna sparka boll, spela padel, cykla/springa, ha god mobilitet och känna mig atletisk.
 
Jaså vad söker jag för att få upp den klassikern? Har säkert sett/hört den 😅.

Jag har hållit på med styrketräning som komplement till idrott som jag höll på med som ung. Så sammanlagt kanske 12-13 år men ren muskelbyggande träning i cirka 5 år nu. Förr sprang jag mycket och vägde cirka 73-74 kg (är 1.78). Nu väger jag cirka 87-90kg.

Det tråkiga är att det inte händer så mycket längre. Samma vikter i cirka 1 år nu. Jag är inte typen som gillar råbulka heller utan vill tex kunna sparka boll, spela padel, cykla/springa, ha god mobilitet och känna mig atletisk.
Ok då lång och troget gnetande med andra ord. Kan tänka mig det blir segare när vikterna avstannar men samtidigt motiverande att bara upprätthålla en sådan fysik så länge som möjligt.

Vad gäller YT klassiker så finns den här:
 

Lingrush

Cartier
Ok då lång och troget gnetande med andra ord. Kan tänka mig det blir segare när vikterna avstannar men samtidigt motiverande att bara upprätthålla en sådan fysik så länge som möjligt.

Vad gäller YT klassiker så finns den här:

Haha hade aldrig sett den 😅…

Precis, handlar mest om upprätthållande och finslipande för att bli ännu mer symmetrisk, man blir lite perfektionist och lite väl hård på sig själv ibland. Viktigt att ha kul och samtidigt vara stolt över sina framsteg längs vägen med :)
 

rickards

Rolex
2-Faktor
Om ni inte har problem med danskt proteinpulver så är det bra pris hos Bodylab just nu. Gjorde själv en beställning på 10kg, borde räcka ett tag.
1711434860873.png
Smakat det tidigare? Brukar hålla mig till Gymgrossistens whey-80 då jag vet att det blandar sig ok med vatten och smakar rätt bra. Köpt nåt annat några ggr, men vissa är förbannat äckliga och klumpars sig så mkt i shakern.
 

Derix

Patek
2-Faktor
Smakat det tidigare? Brukar hålla mig till Gymgrossistens whey-80 då jag vet att det blandar sig ok med vatten och smakar rätt bra. Köpt nåt annat några ggr, men vissa är förbannat äckliga och klumpars sig så mkt i shakern.
Inte just den smaken men kanske 6-7 st andra smaker därifrån. Blandar alltid med havremjölk, så vatten vågar jag inte svara på.
 
Imponerande, klarar du av att hålla den fett-% nivån kontinuerligt, borde vara lite under 10% typ? (har själv så jäkla svårt att hålla mig där nere under längre tid, mest för att mat o vin är så jäkla gott :) )
Tack så mycket! Ja, ligger ungefär på den nivån året runt men finslipar lite inför sommaren såklart...;)
 

MaxAnd

Omega
Bra pris.
Däremot borde det stå whey 80 på förpackningen. Innehåller bara runt 75g protein vilket är standard för whey 80.
Whey-80 och Whey-100 är väl egentligen bara Gymgrossistens produktnamn på två av deras proteinprodukter? Så skulle väl inte klassa det som någon branschstandard. Även GGs Whey-100 innehåller från 79% protein beroende på smak.
Tycker Bodylab är tydliga i sin marknadsföring både på förpackningen och hemsidan 😃

Sen finns ju andra skillnader, så som isolat eller koncentrat med mera.
 

spammerstakeahike

Patek
2-Faktor
Whey-80 och Whey-100 är väl egentligen bara Gymgrossistens produktnamn på två av deras proteinprodukter? Så skulle väl inte klassa det som någon branschstandard. Även GGs Whey-100 innehåller från 79% protein beroende på smak.
Tycker Bodylab är tydliga i sin marknadsföring både på förpackningen och hemsidan 😃

Sen finns ju andra skillnader, så som isolat eller koncentrat med mera.

Mea culpa. Du har nog rätt.
 

Lingrush

Cartier
IMG_6827.jpeg


Blev lite kardio efter axelpasset. Vikten ligger på 85kg. Målvikten är 80 kg. Sjukt vad mycket snabbare man når failure när musklerna inte är lika laddade med glukos. Ingen glykogenolys sker för det finns knappt något lagrat i levern.. Tufft att bibehålla god kvalite i styrketräningen när man är på underskott.. Ska dock försöka tänka på att sträva efter att vara nöjd med att bibehålla styrka och inte vara ledsen för att man inte ökar eller har samma tryck under alla set.

Någon mer som kan feel me och kör en liten snabb deffrush?
 

Palenkovich

Patek
2-Faktor
IMG_6827.jpeg


Blev lite kardio efter axelpasset. Vikten ligger på 85kg. Målvikten är 80 kg. Sjukt vad mycket snabbare man når failure när musklerna inte är lika laddade med glukos. Ingen glykogenolys sker för det finns knappt något lagrat i levern.. Tufft att bibehålla god kvalite i styrketräningen när man är på underskott.. Ska dock försöka tänka på att sträva efter att vara nöjd med att bibehålla styrka och inte vara ledsen för att man inte ökar eller har samma tryck under alla set.

Någon mer som kan feel me och kör en liten snabb deffrush?
Inte riktigt samma, men kan relatera till viktminskning.. Har haft ett helt annat utgångsläge.. Efter att förr om åren varit aktiv med mycket idrottande och vissa skvättar gymmande gick det rejält utför när familjegrejen satte igång för nåt decennium sedan. Noll träning kombinerat med fullständigt miserabel kosthållning ledde till det jag minst av allt ville bli; ”smaltjock”. Smal och definitionslös och med ökande vikt med allt på kaggen.. Var uppe på 90 kg, vilket är 10 kg mer än jag vägde när jag var i form (183 cm). Är man 45+ som jag är numera kommer man liksom inte undan ”gratis” längre tack vare en redig ämnesomsättning.. 😄

Dessutom med en farsa som tränat hårt hela sitt liv inkl. tagit EM-silver och VM-silver för Sverige som 77-åring i 70+ -klassen i bänkpress och en brorsa i toppform..

Fick arslet ur vagnen efter pepp av frugan och körde ett 66-dagars kost- och träningsprogram inriktat på viktminskning. Ambitiöst men inte lika vansinnigt som tex 16 weeks of hell. All träning var kroppsviktbaserad och kunde göras i hemmet alt. ute eller på löpbandet för löpning.

Det jag dock gjorde var att komplettera med gym. Sen programmet körde igång strax efter årsskiftet har jag kört åtminstone varannan dag på gymmet och avslutat nästan varje tillfälle med löpning. Eftersom jag befunnit mig i konstant energiunderskott har det inte varit mycket tal om att bygga något särskilt, men lite har iaf hänt utöver att fett försvunnit. Nu när programmet är slut har jag bibehållit säkert 90% vad gäller kostdisciplinen och är således fortsatt nyttig som jag aldrig varit tidigare samtidigt som det regelbundna gymmandet inkl. cardio är här för att stanna..

Före-bilden är när programmet skulle sätta igång i början av januari och efter-bilden är från mitten av mars i sluttampen av programmet. Gick ner 9 kg och tappade 12 cm i midjan..

5EB3F382-E69D-44FF-BF23-8328DE96D5B0.jpeg
 

Lingrush

Cartier
Inte riktigt samma, men kan relatera till viktminskning.. Har haft ett helt annat utgångsläge.. Efter att förr om åren varit aktiv med mycket idrottande och vissa skvättar gymmande gick det rejält utför när familjegrejen satte igång för nåt decennium sedan. Noll träning kombinerat med fullständigt miserabel kosthållning ledde till det jag minst av allt ville bli; ”smaltjock”. Smal och definitionslös och med ökande vikt med allt på kaggen.. Var uppe på 90 kg, vilket är 10 kg mer än jag vägde när jag var i form (183 cm). Är man 45+ som jag är numera kommer man liksom inte undan ”gratis” längre tack vare en redig ämnesomsättning.. 😄

Dessutom med en farsa som tränat hårt hela sitt liv inkl. tagit EM-silver och VM-silver för Sverige som 77-åring i 70+ -klassen i bänkpress och en brorsa i toppform..

Fick arslet ur vagnen efter pepp av frugan och körde ett 66-dagars kost- och träningsprogram inriktat på viktminskning. Ambitiöst men inte lika vansinnigt som tex 16 weeks of hell. All träning var kroppsviktbaserad och kunde göras i hemmet alt. ute eller på löpbandet för löpning.

Det jag dock gjorde var att komplettera med gym. Sen programmet körde igång strax efter årsskiftet har jag kört åtminstone varannan dag på gymmet och avslutat nästan varje tillfälle med löpning. Eftersom jag befunnit mig i konstant energiunderskott har det inte varit mycket tal om att bygga något särskilt, men lite har iaf hänt utöver att fett försvunnit. Nu när programmet är slut har jag bibehållit säkert 90% vad gäller kostdisciplinen och är således fortsatt nyttig som jag aldrig varit tidigare samtidigt som det regelbundna gymmandet inkl. cardio är här för att stanna..

Före-bilden är när programmet skulle sätta igång i början av januari och efter-bilden är från mitten av mars i sluttampen av programmet. Gick ner 9 kg och tappade 12 cm i midjan..

5EB3F382-E69D-44FF-BF23-8328DE96D5B0.jpeg

Jäklar. Grymt jobbat måste jag säga. Trevlig läsning. Grym form! Bibehåll den så gott du kan och då har du verkligen ”slutfört” jobbet.

Man behöver ju inte vara vansinnig för att bibehålla nu heller. Många kör ju dessa insatser och går all in för att sedan efter 6-8 veckor återgå till före bilden. Kan tänka mig att du utöver att visuellt se ut som en hunk nu också mår mycket bättre. Hatten av!
 

Palenkovich

Patek
2-Faktor
Jäklar. Grymt jobbat måste jag säga. Trevlig läsning. Grym form! Bibehåll den så gott du kan och då har du verkligen ”slutfört” jobbet.

Man behöver ju inte vara vansinnig för att bibehålla nu heller. Många kör ju dessa insatser och går all in för att sedan efter 6-8 veckor återgå till före bilden. Kan tänka mig att du utöver att visuellt se ut som en hunk nu också mår mycket bättre. Hatten av!
Stort tack!
Helt rätt tänkt; mår definitivt mycket bättre på alla möjliga sätt!

Är fortfarande lite väl anal vad gäller att knappt ens röra onyttigheter, men hoppas jag snart landar i en vettig balans. Den fortsatta träningen och att den nyttiga kosthållningen till allra största delen bibehålls innebär att jag ju faktisk kan slänga i mig skräp lite då och då utan att allt går åt skogen. Vet ju det logiskt, nu ska jag bara lyckas efterleva det också. 😆

Aldrig i livet tillbaka till som det var förut.. Älskar hur jag äntligen älskar gymmet och till och med löpningen! 😄
 

MasterChief

Rolex
2-Faktor
Inne i tredje Sheikoblocket och har en trög morgon. Vikterna rör sig men den där ”kicken” infinner sig inte. Än.

Crossfitvikter ser maffiga ut men det är bara 140 kg på stången. Jobbar mig upp mot 6 set på 160x3. Börjar närma sig en maxningsdag, det blir spännande.

Kämpa på allesammans! Jag blir sjukt motiverad av att följa folks resa i den här tråden 💪🏼
IMG_6439.jpeg
 
Senast ändrad:
Topp