Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Precis blivit klar med att rulla ländrygg och röv på en baseball samt en "peanut" i 40 min. Alla spänningar och smärta är borta från ländryggen för tillfället. Misstänker att det bara är tillfälligt men kommer garanterat fortsätta med detta.
Ja, där kan vi snacka Hardcore!Starkt att orka så länge! Tröttnar alltid efter 30 sekunder![]()
Yinyoga har hjälpt mig mycket, kan vara värt att testa, första gångerna är inget vidare när man är stel o muskler stretar o rycker, men ge det tid!Kanske inte har med ren gymträning att göra. Tränat/tränar både gym och kampsport men är riktigt stel. Någon som gått från att vara stel som ett kylskåp till att faktiskt vara riktig vig och smidig ? Tips mottages !
Beror väl på stad och område. Kommersiell kedja, inte mycket att hurra för.Är det någon här som har kort på Nordic Wellness? Vad tycker ni? Värt?![]()
Många med hemmagym här? Vill ni bjuda på lite bilder för inspiration?
Stiligt bygge!påbörjat hemmagym bygge också. Men kände mig ganska nöjd med en lyftbur och lite vikter. Golvet köpte jag på nordicfighter. Tränar mest på en crossfit fredskalla i Visbytakhöjd i min källare är på ca 210-215cm så blir sittande pressar
Storlek på rummet är ca 20m2
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Tack o detsamma till digStiligt bygge!
påbörjat hemmagym bygge också. Men kände mig ganska nöjd med en lyftbur och lite vikter. Golvet köpte jag på nordicfighter. Tränar mest på en crossfit fredskalla i Visbytakhöjd i min källare är på ca 210-215cm så blir sittande pressar
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
TackarRiktigt stiligt! Hur mycket tyngd klarar racket av? Har du några ritningar?![]()
Obeskrivlig lyx!!!påbörjat hemmagym bygge också. Men kände mig ganska nöjd med en lyftbur och lite vikter. Golvet köpte jag på nordicfighter. Tränar mest på en crossfit fredskalla i Visbytakhöjd i min källare är på ca 210-215cm så blir sittande pressar
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Om någon här är seriöst intresserad av just byggning så skulle jag rekommendera denna video. Det är en längre intervju med "Dorian Yates", den är faktiskt väldigt sevärd och informativ. Dorian vann flera Mr.Olympia (6 stycken!!) men var främst känd för sin helt otroliga rygg.
![]()
Ja, (gammal) styrkelyftare.Har vi några powerlifters här? Funderar på om jag skulle köra ett powerlifting-program + bulk tills februari och sen köra PPL igen. Kan det vara värt ett försök?
Främst för att kunna squatta och bänka tyngre, drar 220 i mark och squattar 140 så det börjar vara rätt stor skillnad![]()
Exakt han ja!Bra byggare. Var det han som slet av sin biceps? Hursomhelst han var en av de få som inte var överskattade.
Misstänker att jag har andningsuppehåll med. Någon gång skall jag få arslet ur vagnen och kolla upp det.Sömnapné! Fick diagnosen nyligen. I snitt har jag omkring 20 st andningsuppehåll / timme. Som mest 25 st / 30 min. Helt sjukt ju.
Plus nattliga urinträngningar och en tvååring som vaknar tidigt.
Kanske därför jag inte får några bra gains?
Ska få remiss för att få en snarkskena. Sexigt att se ut som drakula när man sover.
![]()
Misstänker att jag har andningsuppehåll med. Någon gång skall jag få arslet ur vagnen och kolla upp det.
Sömnapné! Fick diagnosen nyligen. I snitt har jag omkring 20 st andningsuppehåll / timme. Som mest 25 st / 30 min. Helt sjukt ju.
Kanske därför jag inte får några bra gains?![]()
Ska få remiss för att få en snarkskena. Sexigt att se ut som drakula när man sover.
![]()
Kan det vara kostrelaterat, äter du mycket kolhydrater?Sömnapné! Fick diagnosen nyligen. I snitt har jag omkring 20 st andningsuppehåll / timme. Som mest 25 st / 30 min. Helt sjukt ju.
Kanske därför jag inte får några bra gains?![]()
![]()
Gick du via vårdcentralen?
Kan det vara kostrelaterat, äter du mycket kolhydrater?
Instämmer med sidoläge. Lita inte blint på läkaren, inte ens en vecka utbildning om kost i läkarutbildningen.Doktorn sa att det har en anatomisk orsak. Tungbasen slappar hos mig. Hon rekommenderade sidoläge när jag sover. Provade detta och vaknade 3 inatt för att det var så obekvämt
Jag äter normalmängder med kolisar.
Instämmer med sidoläge. Lita inte blint på läkaren, inte ens en vecka utbildning om kost i läkarutbildningen.
Instämmer med sidoläge. Lita inte blint på läkaren, inte ens en vecka utbildning om kost i läkarutbildningen.
Yes. Hade ju andra ärenden där b la för att testa testonivån. Jag blev iaf väldigt förvånad att jag har såpass många avbrott per timme! Det är ju under djupsömnen som gainzen sker med hormoninsöndring och allt men nu vet jag att mina uppehåll drar mig ur djupsömnen så jäkla ofta.
Dock verkar syremättnaden i blodet inte påverkas nämnvärt, ligger runt 94-95% under hela natten
Hur låg nivåerna av testo i n/mol?