Laddar...
Nymans Ur 1851

Payson

Styrketräning / Gymtråden. HARDCORE

Diskussion i 'Lifestyle' startad av Widowmaker, 7 juli 2016.

1. LongCon

LongCon Miss Softie

Från:
    Södra Hälsingland
    Precis blivit klar med att rulla ländrygg och röv på en baseball samt en "peanut" i 40 min. Alla spänningar och smärta är borta från ländryggen för tillfället. Misstänker att det bara är tillfälligt men kommer garanterat fortsätta med detta.

2. LI0N

LI0N Tantal

Starkt att orka så länge! Tröttnar alltid efter 30 sekunder :D

lofgreno, ScubaKing och LongCon gillar detta.
  3. LongCon

LongCon Miss Softie

Från:
    Södra Hälsingland
    Ja, där kan vi snacka Hardcore! :nailbiting: Gör fan ont!

lofgreno, demondave, LI0N och 1 annan gillar detta.
  4. Minuten

Minuten Titan

Yinyoga har hjälpt mig mycket, kan vara värt att testa, första gångerna är inget vidare när man är stel o muskler stretar o rycker, men ge det tid!

HTran gillar detta.
  5. KXII

KXII Titan

Från:
    Stockholm
    Är det någon här som har kort på Nordic Wellness? Vad tycker ni? Värt? :)

6. snoozarn

snoozarn Diamant

Från:
    Stockholm
    Beror väl på stad och område. Kommersiell kedja, inte mycket att hurra för.

7. Fergi

Fergi Brons Premium

påbörjat hemmagym bygge också. Men kände mig ganska nöjd med en lyftbur och lite vikter. Golvet köpte jag på nordicfighter. Tränar mest på en crossfit fredskalla i Visby :) takhöjd i min källare är på ca 210-215cm så blir sittande pressar ;)
    Storlek på rummet är ca 20m2
    9097E733-3A1D-4723-8317-C7B59D72C1BC. 902497BF-1455-4DE1-AF5C-1CB58F87AC23. 80FBA308-E986-46D1-BF57-147032A733EB. CC2E8591-8EAA-44F2-BC12-CA44BA2A1E2B. 97226BEB-5202-496B-AE66-C3846F12E24D. D02D3D5C-6477-47AA-B563-E932034CE15B. 25D84A38-E9FD-4448-954B-84EF6452DCEF.

Racerfox, galácticon, Strimlaren och 10 andra gillar detta.
  8. LongCon

LongCon Miss Softie

Från:
    Södra Hälsingland
    Stiligt bygge!

Fergi gillar detta.
  9. Fergi

Fergi Brons Premium

Tack o detsamma till dig :)

10. LI0N

LI0N Tantal

Riktigt stiligt! Hur mycket tyngd klarar racket av? Har du några ritningar? :D

11. Fergi

Fergi Brons Premium

Tackar :) själva racket (konstruktion/pinbultar klarar långt mer än jag kan lyfta kan iaf garantera 200+kg) säkerhets rören vågar jag inte riktigt svara på men iaf 100kg med armeringsjärn. istucket)
    Har tyvärr ingen ritning men körde efter den här videon men med lite andra mått. Själva stolparna så limma och skruva jag ihop 2st 45•90 eller om de va 45•95 minns inte vad de var på bygghandeln. Men om du vill kan jag ta massa mått på den imorgon och pm:a

här är länken

LongCon och LI0N gillar detta.
  12. LongCon

LongCon Miss Softie

Från:
    Södra Hälsingland
    Igår körde jag marklyft för första gången på 2-3 månader och knäböj för första gången på över en månad.

Körde lätt men det fungerade över förväntan. Att ligga och rulla baseball på punkter i ländryggen och röven har gjort underverk för muskelkramperna i ländryggen. Hoppas det håller i sig...

JonasF, spammerstakeahike, LI0N och 2 andra gillar detta.
  13. lofgreno

lofgreno Silver Premium

Från:
    Stockholm
    Obeskrivlig lyx!!!

LongCon och Fergi gillar detta.
  14. ScubaKing

ScubaKing Silver

Om någon här är seriöst intresserad av just byggning så skulle jag rekommendera denna video. Det är en längre intervju med "Dorian Yates", den är faktiskt väldigt sevärd och informativ. Dorian vann flera Mr.Olympia (6 stycken!!) men var främst känd för sin helt otroliga rygg.

2hnwcx3.

Strimlaren, LongCon, snoozarn och 1 annan gillar detta.
  15. LI0N

LI0N Tantal

Har vi några powerlifters här? Funderar på om jag skulle köra ett powerlifting-program + bulk tills februari och sen köra PPL igen. Kan det vara värt ett försök?

Främst för att kunna squatta och bänka tyngre, drar 220 i mark och squattar 140 så det börjar vara rätt stor skillnad :D

ScubaKing gillar detta.
  16. spammerstakeahike

spammerstakeahike Guld

Bra byggare. Var det han som slet av sin biceps? Hursomhelst han var en av de få som inte var överskattade.

ScubaKing gillar detta.
  17. FC St. Pauli

FC St. Pauli Titan

Från:
    Stockholm
    Ja, (gammal) styrkelyftare.

Det kan du göra. Men även PPL kan ju vara extremt likt ett styrkelyftsprogram beroende på hur man ställer upp dit. Nu kan ju just skillnaden mellan din mark och böj vara helt naturlig, även om det vanligtvis inte är så stor skillnad procentuellt. Böj är ju i många aspekter mycket svårare och många tränar inte tillräckligt mycket här vilket krävs, inte sällan i jämförelse med mark.

Jag tycker du kan pröva Sheikos program. Hyfsad volym och frekvens samt att du verkligen får träna på lyften ofta. 3- eller 4-dagars är upp till dig själv.

LI0N gillar detta.
  18. ScubaKing

ScubaKing Silver

Exakt han ja! :)

19. spammerstakeahike

spammerstakeahike Guld

Sömnapné! Fick diagnosen nyligen. I snitt har jag omkring 20 st andningsuppehåll / timme. Som mest 25 st / 30 min. Helt sjukt ju.
    Plus nattliga urinträngningar och en tvååring som vaknar tidigt.
    Kanske därför jag inte får några bra gains? :D

Ska få remiss för att få en snarkskena. Sexigt att se ut som drakula när man sover.

snarkskena.

LongCon gillar detta.
  20. LongCon

LongCon Miss Softie

Från:
    Södra Hälsingland
    Misstänker att jag har andningsuppehåll med. Någon gång skall jag få arslet ur vagnen och kolla upp det.

21. spammerstakeahike

spammerstakeahike Guld

Kan absolut vara värt det. Jag hade ju aning men frugan säger att Jag får uppehåll då o då.

LongCon gillar detta.
  22. ScubaKing

ScubaKing Silver

Gick du via vårdcentralen?

23. snoozarn

snoozarn Diamant

Från:
    Stockholm
    Kan det vara kostrelaterat, äter du mycket kolhydrater?

24. spammerstakeahike

spammerstakeahike Guld

Yes. Hade ju andra ärenden där b la för att testa testonivån. Jag blev iaf väldigt förvånad att jag har såpass många avbrott per timme! Det är ju under djupsömnen som gainzen sker med hormoninsöndring och allt men nu vet jag att mina uppehåll drar mig ur djupsömnen så jäkla ofta.
    Dock verkar syremättnaden i blodet inte påverkas nämnvärt, ligger runt 94-95% under hela natten

ScubaKing gillar detta.
  25. spammerstakeahike

spammerstakeahike Guld

Doktorn sa att det har en anatomisk orsak. Tungbasen slappar hos mig. Hon rekommenderade sidoläge när jag sover. Provade detta och vaknade 3 inatt för att det var så obekvämt

Jag äter normalmängder med kolisar.

26. snoozarn

snoozarn Diamant

Från:
    Stockholm
    Instämmer med sidoläge. Lita inte blint på läkaren, inte ens en vecka utbildning om kost i läkarutbildningen.

Ninen79 gillar detta.
  27. spammerstakeahike

spammerstakeahike Guld

Hur skulle kolhydrater påverka sömnapne?

28. ScubaKing

ScubaKing Silver

Jag äter inga kolhydrater i stort sett och jag har samma problem med sömnapné. Dessutom sover jag ALLTID på sidan. Vägrar dock köra med en sådan där mask med maskin man har till, så därav jag frågade om vårdcentralen när det nu finns en enkel skena som kanske kan hjälpa.

29. ScubaKing

ScubaKing Silver

Hur låg nivåerna av testo i n/mol?

30. spammerstakeahike

spammerstakeahike Guld

16. Men vet inte hur mkt som är bundet vs fritt.