• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Styrketräning / Gymtråden. HARDCORE

Minuten

Cartier
Kanske inte har med ren gymträning att göra. Tränat/tränar både gym och kampsport men är riktigt stel. Någon som gått från att vara stel som ett kylskåp till att faktiskt vara riktig vig och smidig ? Tips mottages !
Yinyoga har hjälpt mig mycket, kan vara värt att testa, första gångerna är inget vidare när man är stel o muskler stretar o rycker, men ge det tid!
 

Fergi

Rolex
2-Faktor
Många med hemmagym här? Vill ni bjuda på lite bilder för inspiration?

påbörjat hemmagym bygge också. Men kände mig ganska nöjd med en lyftbur och lite vikter. Golvet köpte jag på nordicfighter. Tränar mest på en crossfit fredskalla i Visby :) takhöjd i min källare är på ca 210-215cm så blir sittande pressar ;)
Storlek på rummet är ca 20m2
9097E733-3A1D-4723-8317-C7B59D72C1BC.jpeg
902497BF-1455-4DE1-AF5C-1CB58F87AC23.jpeg
80FBA308-E986-46D1-BF57-147032A733EB.jpeg
CC2E8591-8EAA-44F2-BC12-CA44BA2A1E2B.jpeg
97226BEB-5202-496B-AE66-C3846F12E24D.jpeg
D02D3D5C-6477-47AA-B563-E932034CE15B.jpeg
25D84A38-E9FD-4448-954B-84EF6452DCEF.jpeg
 

LI0N

Panerai
påbörjat hemmagym bygge också. Men kände mig ganska nöjd med en lyftbur och lite vikter. Golvet köpte jag på nordicfighter. Tränar mest på en crossfit fredskalla i Visby :) takhöjd i min källare är på ca 210-215cm så blir sittande pressar ;)
Storlek på rummet är ca 20m2
9097E733-3A1D-4723-8317-C7B59D72C1BC.jpeg
902497BF-1455-4DE1-AF5C-1CB58F87AC23.jpeg
80FBA308-E986-46D1-BF57-147032A733EB.jpeg
CC2E8591-8EAA-44F2-BC12-CA44BA2A1E2B.jpeg
97226BEB-5202-496B-AE66-C3846F12E24D.jpeg
D02D3D5C-6477-47AA-B563-E932034CE15B.jpeg
25D84A38-E9FD-4448-954B-84EF6452DCEF.jpeg

Riktigt stiligt! Hur mycket tyngd klarar racket av? Har du några ritningar? :D
 

Fergi

Rolex
2-Faktor
Riktigt stiligt! Hur mycket tyngd klarar racket av? Har du några ritningar? :D
Tackar :) själva racket (konstruktion/pinbultar klarar långt mer än jag kan lyfta kan iaf garantera 200+kg) säkerhets rören vågar jag inte riktigt svara på men iaf 100kg med armeringsjärn. istucket)
Har tyvärr ingen ritning men körde efter den här videon men med lite andra mått. Själva stolparna så limma och skruva jag ihop 2st 45•90 eller om de va 45•95 minns inte vad de var på bygghandeln. Men om du vill kan jag ta massa mått på den imorgon och pm:a

här är länken
 

LongCon

Miss Softie
2-Faktor
Igår körde jag marklyft för första gången på 2-3 månader och knäböj för första gången på över en månad.

Körde lätt men det fungerade över förväntan. Att ligga och rulla baseball på punkter i ländryggen och röven har gjort underverk för muskelkramperna i ländryggen. Hoppas det håller i sig...
 

LI0N

Panerai
Har vi några powerlifters här? Funderar på om jag skulle köra ett powerlifting-program + bulk tills februari och sen köra PPL igen. Kan det vara värt ett försök?

Främst för att kunna squatta och bänka tyngre, drar 220 i mark och squattar 140 så det börjar vara rätt stor skillnad :D
 

spammerstakeahike

Patek
2-Faktor
Om någon här är seriöst intresserad av just byggning så skulle jag rekommendera denna video. Det är en längre intervju med "Dorian Yates", den är faktiskt väldigt sevärd och informativ. Dorian vann flera Mr.Olympia (6 stycken!!) men var främst känd för sin helt otroliga rygg.

2hnwcx3.jpg



Bra byggare. Var det han som slet av sin biceps? Hursomhelst han var en av de få som inte var överskattade.
 
Har vi några powerlifters här? Funderar på om jag skulle köra ett powerlifting-program + bulk tills februari och sen köra PPL igen. Kan det vara värt ett försök?

Främst för att kunna squatta och bänka tyngre, drar 220 i mark och squattar 140 så det börjar vara rätt stor skillnad :D
Ja, (gammal) styrkelyftare.

Det kan du göra. Men även PPL kan ju vara extremt likt ett styrkelyftsprogram beroende på hur man ställer upp dit. Nu kan ju just skillnaden mellan din mark och böj vara helt naturlig, även om det vanligtvis inte är så stor skillnad procentuellt. Böj är ju i många aspekter mycket svårare och många tränar inte tillräckligt mycket här vilket krävs, inte sällan i jämförelse med mark.

Jag tycker du kan pröva Sheikos program. Hyfsad volym och frekvens samt att du verkligen får träna på lyften ofta. 3- eller 4-dagars är upp till dig själv.
 

spammerstakeahike

Patek
2-Faktor
Sömnapné! Fick diagnosen nyligen. I snitt har jag omkring 20 st andningsuppehåll / timme. Som mest 25 st / 30 min. Helt sjukt ju.
Plus nattliga urinträngningar och en tvååring som vaknar tidigt.
Kanske därför jag inte får några bra gains? :D

Ska få remiss för att få en snarkskena. Sexigt att se ut som drakula när man sover.


snarkskena.jpg
 

LongCon

Miss Softie
2-Faktor
Sömnapné! Fick diagnosen nyligen. I snitt har jag omkring 20 st andningsuppehåll / timme. Som mest 25 st / 30 min. Helt sjukt ju.
Plus nattliga urinträngningar och en tvååring som vaknar tidigt.
Kanske därför jag inte får några bra gains? :D

Ska få remiss för att få en snarkskena. Sexigt att se ut som drakula när man sover.


snarkskena.jpg
Misstänker att jag har andningsuppehåll med. Någon gång skall jag få arslet ur vagnen och kolla upp det.
 

ScubaKing

Audemars
Sömnapné! Fick diagnosen nyligen. I snitt har jag omkring 20 st andningsuppehåll / timme. Som mest 25 st / 30 min. Helt sjukt ju.
Plus nattliga urinträngningar och en tvååring som vaknar tidigt.
Kanske därför jag inte får några bra gains? :D

Ska få remiss för att få en snarkskena. Sexigt att se ut som drakula när man sover.


snarkskena.jpg

Gick du via vårdcentralen?
 

snoozarn

Patek
2-Faktor
Sömnapné! Fick diagnosen nyligen. I snitt har jag omkring 20 st andningsuppehåll / timme. Som mest 25 st / 30 min. Helt sjukt ju.
Plus nattliga urinträngningar och en tvååring som vaknar tidigt.
Kanske därför jag inte får några bra gains? :D

Ska få remiss för att få en snarkskena. Sexigt att se ut som drakula när man sover.


snarkskena.jpg
Kan det vara kostrelaterat, äter du mycket kolhydrater?
 

spammerstakeahike

Patek
2-Faktor
Gick du via vårdcentralen?

Yes. Hade ju andra ärenden där b la för att testa testonivån. Jag blev iaf väldigt förvånad att jag har såpass många avbrott per timme! Det är ju under djupsömnen som gainzen sker med hormoninsöndring och allt men nu vet jag att mina uppehåll drar mig ur djupsömnen så jäkla ofta.
Dock verkar syremättnaden i blodet inte påverkas nämnvärt, ligger runt 94-95% under hela natten
 

ScubaKing

Audemars
Instämmer med sidoläge. Lita inte blint på läkaren, inte ens en vecka utbildning om kost i läkarutbildningen.

Jag äter inga kolhydrater i stort sett och jag har samma problem med sömnapné. Dessutom sover jag ALLTID på sidan. Vägrar dock köra med en sådan där mask med maskin man har till, så därav jag frågade om vårdcentralen när det nu finns en enkel skena som kanske kan hjälpa.
 

ScubaKing

Audemars
Yes. Hade ju andra ärenden där b la för att testa testonivån. Jag blev iaf väldigt förvånad att jag har såpass många avbrott per timme! Det är ju under djupsömnen som gainzen sker med hormoninsöndring och allt men nu vet jag att mina uppehåll drar mig ur djupsömnen så jäkla ofta.
Dock verkar syremättnaden i blodet inte påverkas nämnvärt, ligger runt 94-95% under hela natten

Hur låg nivåerna av testo i n/mol?
 
Topp