• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Styrketräning / Gymtråden. HARDCORE

Nudelpalm

Omega
Om det här blir långvarigt får man väl köpa en skivstång och gå över till crossfit istället. Det skulle jag behöva, min mage behöver cardio (och mindre portioner)
Tänker mig att worst case scenario är 3 månader utan gym, nu är jag inte på någon elitnivå i alla fall och kondition var längesen jag fokuserade någorlunda på så det borde bli bra ändå :) men en skivstång eller några kettlebells kan ju vara bra att ha hemma i allmänhet. Vi gjorde precis oss av med all träningsutrustning här hemma förutom yogamattor + foam roller för det användes så sällan...
 

Reverso

Panerai
Det var cirka 70% färre människor i gymmet jag tränar på som det brukar vara där på söndagar vid samma tid.
 

MasterChief

Rolex
2-Faktor
Hmpf... det var aldrig nån som snodde bältet på gymmet....

81DBD314-8E1B-462D-AF5B-259EC810FF63.jpeg
 

LI0N

Panerai
D11B721F-2AD4-4981-A367-5A67921FBC27.jpeg

Två veckors karantän efter resa, blir att gymma så gott det går här varannan dag o ut på löptur varannan dag


Japp, går i taket snart! Träningen har dock gått helt okej, löpningen blir bättre och bättre. Saknar dock tung styrketräning något enormt :( så synd att man inte hann fixa hemmagym i garaget före fanskapet började härja
 

feffe79

Cartier
Har lyxen att ha ett eget fullgott hemmagym men kompar med gym på lunchen också för tiden räcker inte till. Skönt att ha ett gym som inte ballat ur och stängt ner pga coronatjafset.
 

Derix

Patek
2-Faktor
Har känt och sett under de senaste två veckorna att jag minskar i styrka :( Tränar 3 helkroppspass i veckan.

Är det dags att ta ett uppehåll? Eller byta program/intensitet?
 

feffe79

Cartier
Har känt och sett under de senaste två veckorna att jag minskar i styrka :( Tränar 3 helkroppspass i veckan.

Är det dags att ta ett uppehåll? Eller byta program/intensitet?
Pröva kasta om delarna i passen. Är det samma sak varje gång så vänjer sig musklerna. Man måste överraska dem. :)
Sen funkar det ( iaf för mig ) att ta en paus en vecka t ex och sen mörsa på igen.
 

Torsten

Vacheron
2-Faktor
Tips på analog kroppsvåg med bra precision?

Har en digital sen 10 år men får olika resultat varje gång jag väger mig (typ 98.5, 101, 99.7 inom 1 minut) :(
 

DrKlocka

Audemars
Har känt och sett under de senaste två veckorna att jag minskar i styrka :( Tränar 3 helkroppspass i veckan.

Är det dags att ta ett uppehåll? Eller byta program/intensitet?
Så kan jag också känna i perioder. Ofta är det psyket som sätter stopp för mig. Mycket stress är förödande för prestationen för min del.

Se över stress och kost är en bra början.
 

Derix

Patek
2-Faktor
Så kan jag också känna i perioder. Ofta är det psyket som sätter stopp för mig. Mycket stress är förödande för prestationen för min del.

Se över stress och kost är en bra början.
Kost - check! Stress.. där fick jag bet. Får nog ta tag i det ordentligt och börja meditera igen.
 

MaziK

Rolex
2-Faktor
Köpte på mig lite idag
Behöver komplettera med 25mm skivor

220cm 55mm 20kg stång
4x25kg 50mm
2x5kg 50mm
4x2.5kg 50mm
Hantlar med 25mm stång med lite bösvikt på

Har haft ett längre uppehåll på grund av sjukdom (förkylning + en längre feberperiod precis när Corona bröt ut i Kina.....) kom precis igång igen lagom till att gymmen stängde ner ...

IMG_20200322_170656_692.jpg
 
Senast ändrad:

LI0N

Panerai
Någon som har fixat en hemmagjord pull up bar? Har en som jag kan lägga i dörrkarmen men vill inte förstöra karmen :D
 

LI0N

Panerai
Har fått upp ögonen för löpning ordentligt under karantänen! Funderar att lägga om mitt träningsschema totalt när denna krisen är över.
Har gymmat 2 år 3-6 dagar i veckan och kört många olika scheman och har på sistone känt att jag börjat tröttna på att slita på gymmet konstant.

Efter löpturen får jag så grym känsla, efter gymmet känns det mest skönt att det är över.
Hur mycket gains tror ni man tappar om man börjar köra två helkroppspass på gymmet (squats, marklyft, bänk och det som känns bra för dagen) och två 10km löpturer i veckan? Är medveten om att jag knappast kommer öka på gymmet men vill inte börja se ut som en löpare heller ;)
 

Nic

Rolex
2-Faktor
Har fått upp ögonen för löpning ordentligt under karantänen! Funderar att lägga om mitt träningsschema totalt när denna krisen är över.
Har gymmat 2 år 3-6 dagar i veckan och kört många olika scheman och har på sistone känt att jag börjat tröttna på att slita på gymmet konstant.

Efter löpturen får jag så grym känsla, efter gymmet känns det mest skönt att det är över.
Hur mycket gains tror ni man tappar om man börjar köra två helkroppspass på gymmet (squats, marklyft, bänk och det som känns bra för dagen) och två 10km löpturer i veckan? Är medveten om att jag knappast kommer öka på gymmet men vill inte börja se ut som en löpare heller ;)
Tror personligen inte du tappar något om du fortsätter att gymma två dagar i veckan. Vill minnas att det finns studier på att det kan räcka med ett pass i veckan för att bibehålla tidigare styrka/form. Som du själv är inne på ska du förmodligen inte ska räkna med några ökningar däremot.
 

ScubaKing

Audemars
Har fått upp ögonen för löpning ordentligt under karantänen! Funderar att lägga om mitt träningsschema totalt när denna krisen är över.
Har gymmat 2 år 3-6 dagar i veckan och kört många olika scheman och har på sistone känt att jag börjat tröttna på att slita på gymmet konstant.

Efter löpturen får jag så grym känsla, efter gymmet känns det mest skönt att det är över.
Hur mycket gains tror ni man tappar om man börjar köra två helkroppspass på gymmet (squats, marklyft, bänk och det som känns bra för dagen) och två 10km löpturer i veckan? Är medveten om att jag knappast kommer öka på gymmet men vill inte börja se ut som en löpare heller ;)

Tror visst du kan bygga på detta sätt. Variation är key. Att lägga in löpträning behöver inte vara negativt alls för byggning. Klart ska du upp i Mr.Olypia skulle jag kanske säga att promenader är bättre...:D
 
Topp