Notorious Niklas
Silver
Haha, sakkunnig inom vad, mer exakt?har oerhört svårt att tro att någon sakkunnig skulle påstå det ni argumenterar för.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Haha, sakkunnig inom vad, mer exakt?har oerhört svårt att tro att någon sakkunnig skulle påstå det ni argumenterar för.
Inom styrketräning som en PT eller coach.Haha, sakkunnig inom vad, mer exakt?![]()
Okej. Ja, en PT-titel kan man få på en helg bara man betalar för sig. Så det säger ju inte jättemycketInom styrketräning som en PT eller coach.
Vad bra! Då fick du ju svar på din egna fråga väl?Okej. Ja, en PT-titel kan man få på en helg bara man betalar för sig. Så det säger ju inte jättemycketDå finns det fler här i tråden som har bättre input att ge än random PT-nisse.
Haha, vad menar du nu?Vad bra! Då fick du ju svar på din egna fråga väl?![]()
Det menar jagHaha, sakkunnig inom vad, mer exakt?![]()
Min fråga var ju vad du ansåg, och ja, det fick jag svar påDet menar jag![]()
Okej, så om du kör ett benpass och ska kräma ut det sista om man ska vara realistisk. Har otroligt svårt att tro att en nybörjare kavlar upp ärmarna och börjar drop seta knäböj istället för att kanske kräma ut det sista på ben curl maskin eller på en benpress?
Ja, och JAG svarade på frågan som DU ställdeMin fråga var ju vad du ansåg, och ja, det fick jag svar på![]()
Aha, förstod det som du menade att jag svarade på min egna frågaJa, och JAG svarade på frågan som DU ställde![]()
Har nu efter många turer där jag har testat ett schema i två veckor och slutat för det inte känts rätt äntligen hittat något som funkar för mig. Tar gärna lite input
Måndag - benböj 4*10, bänkpress 5*5, 2*triceps 3*10,
Onsdag - militärpress 5*5, latsdrag 4*10, baksida axlar 3*10, utsida axlar 3*10, 2*biceps curls 3*10
Fredag - benböj 5*5, bänkpress 4*10, 2*triceps 3*10
Söndag - marklyft 5*5, sälrodd 5*5, latsdrag 3*10, shrugs 3*10, 2*biceps curls 3*10
![]()
Joo man ska ju köra det som funkar men tänkte om någon kunnig såg något övning jag missar och måste köraFunkar det för dig är det ju perfekt.
Hur långa blir dina pass?
Älskar att se sälrodden. Grym övning!Har nu efter många turer där jag har testat ett schema i två veckor och slutat för det inte känts rätt äntligen hittat något som funkar för mig. Tar gärna lite input
Onsdag - militärpress 5*5, latsdrag 4*10, baksida axlar 3*10, utsida axlar 3*10, 2*biceps curls 3*10
Söndag - marklyft 5*5, sälrodd 5*5, latsdrag 3*10, shrugs 3*10, 2*biceps curls 3*10
![]()
Joo man ska ju köra det som funkar men tänkte om någon kunnig såg något övning jag missar och måste köra
Måndag och fredag skulle jag säga tar lite drygt 1h.
Onsdag tar 1,5h.
Söndag är längsta passet men även då jag har mest tid och det brukar ta 2h.
Kör då med 2-4min vila på alla basövningar och det gör ju att de tar sin lilla tid.
Roligaste och bästa övningen efter de tre stora, åker 5mil hem till mamma varje söndag för att kunna köra den då jag inte kan köra den på gymmet som jag annars tränar på, blivit en trevlig söndags ritualÄlskar att se sälrodden. Grym övning!
Förstår hur du tänker, har funderat mycket själv på det men tagit ett aktivt val att ha det så då jag är mycket starkare i bänk än vad jag är i ben. Tar nästan lika mycket 5*5 i bänk som benböj, skiljer bara 30kg kanske så vill öka mer i ben och därför valt att göra såJag tycker att du täcker in kroppen bra.
Jag hade dock alternerat böj och bänk så att ena dagen kör jag böj först och nästa gång bänk först. Jag tror att bänk kan bli lite lidande av att alltid köras efter böj som ju tar en del på den första och bästa energilagret.
Haha jag har fått göra diverse roliga konstellationer på mina gym för att få ihop det!Roligaste och bästa övningen efter de tre stora, åker 5mil hem till mamma varje söndag för att kunna köra den då jag inte kan köra den på gymmet som jag annars tränar på, blivit en trevlig söndags ritual
Förstår hur du tänker, har funderat mycket själv på det men tagit ett aktivt val att ha det så då jag är mycket starkare i bänk än vad jag är i ben. Tar nästan lika mycket 5*5 i bänk som benböj, skiljer bara 30kg kanske så vill öka mer i ben och därför valt att göra så![]()
Roligaste och bästa övningen efter de tre stora, åker 5mil hem till mamma varje söndag för att kunna köra den då jag inte kan köra den på gymmet som jag annars tränar på, blivit en trevlig söndags ritual
Förstår hur du tänker, har funderat mycket själv på det men tagit ett aktivt val att ha det så då jag är mycket starkare i bänk än vad jag är i ben. Tar nästan lika mycket 5*5 i bänk som benböj, skiljer bara 30kg kanske så vill öka mer i ben och därför valt att göra så![]()
Ölbackar? Jag staplar med 20kg vikter och finjusterar med 5kg/10kg vikterSälrodd är najs. Står dock framåtlutad med stång - kanske inte optimalt för ländryggen men har tyvärr inga ölbackar att stapla bänken på.
Personligen hade jag klämt in mage ocksåHar nu efter många turer där jag har testat ett schema i två veckor och slutat för det inte känts rätt äntligen hittat något som funkar för mig. Tar gärna lite input
![]()
Sälrodd är najs. Står dock framåtlutad med stång - kanske inte optimalt för ländryggen men har tyvärr inga ölbackar att stapla bänken på.
Ja, om dina bröstmuskler är utvecklade är det ju helt i sin ordning att inte behöva fokusera på dem lika mycket.
Blir enkelt att få bra kontaktVar tvungen att googla sälrodd, lät så gulligt
Någon avgörande skillnad mot lateral pull ups under stång med fötterna på en bänk? Det senare känns som mindre meck att rigga.
Blir enkelt att få bra kontakt![]()
Mycket bra. Brukar köra 5 varv med 20kcal rodd 5 burpees utan vila som uppvärming alternativt 3 varv. Blir så jobbigt man själv gör detEtt tips om nån vill ha puls och flås.
Avslutade dagens pass med 20kcal roddmaskin och 15 burpees utan vila mellan. Tre sådana set med två min vila mellan set:en så pumpade hjärtat rätt bra. Ångrade nästan ben och bålpasset igår![]()
Tråkigare kroppsdel att träna finns ju inte, sen tar väl både benböj och marklyft på bålen? Så hoppar det..Personligen hade jag klämt in mage också
Vader och underarmar är ju om möjligt ännu tråkigare.Tråkigare kroppsdel att träna finns ju inte, sen tar väl både benböj och marklyft på bålen? Så hoppar det..![]()