Det där är en riktigt bra bröstmaskin, man tar mer i den än bänk mtp att du slipper balans osv att tänka på. Bara pressa, bra skit.Då man tränat av och till i 35 år han man ju drabbats av skador till och från. I skidbacken 2006 föll jag så att axeln hoppade ur led. Tog ett par år innan den blev någorlunda OK. Kan dock lyfta utan större problem, även om jag känner av den alltid, men har inte känslan av att jag är svagare.
Tidigare har jag kört mycket skivstång i allehanda övningar, men då jag bytt gym har de riktigt bra mekaniska "maskiner". Inte sådana maskiner där man stoppar in pinnar utan man lägger på plattor. Frågan är hur mycket man kan lita på vikten kontra skivstång på platt bänk. Tidigare har jag kunnat maxa 125 kg i bänkpress med skivstång. Idag kan jag kanske ta något liknande i "maskinen". Frågan är om det är likvärdigt. Anledningen att jag använder maskiner är att jag känner att det är säkrare då man kan köra på lite tyngre vikter om man fallerar och är ensam på gymmet. Känner att det är större risk med skador med fria vikter.