• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Styrketräning / Gymtråden. HARDCORE

rickards

Rolex
2-Faktor
Igår kväll lyckades jag nå ett mål som jag satt upp för mig själv när jag började med styrketräning för 1,5 år sedan!

Har tränat styrketräning till och från i flera år men senaste 1,5 åren har jag lyckats med att hålla en kontinuitet.

Så! När jag började fixade jag typ 70 kg i bänken. Nu fick jag upp 100 kg ganska enkelt. Två reps när jag gick för ett. Känns väldigt bra och fick upp min motivation något.😊
Heja! 100kg bänk är en milstolpe ändå.
 
  • Like
Reactions: VVG

MaxAnd

Omega
Stort grattis VVG! Första gången man klarar 100 kg i bänkpress är speciellt! Och två reps dessutom. Bara kriga vidare nu! :)
 
  • Like
Reactions: VVG

Ehrnholm

Rolex
2-Faktor
Grattis @VVG ! På tal om 100kg bänkpress. Kanske någon som minns mitt 100kg mål i mellandagarna som fick ställas in. Är väldigt nära nu! Fick upp 95kg häromdagen och känner mig stark. 80kg känns väldigt lätt nu så har jobbat in mer 90kg-pass. Snart så! 💪🏻
 

Ehrnholm

Rolex
2-Faktor
Trött hotellgym. Blir ingen bänkpress idag 😄

IMG_3843.jpeg
 

Johstai

Omega
2-Faktor
Som en som jobbar på gymmet, så tycker jag det är så himla roligt att kolla vad medlemmarna har på sig, och det leder ofta till trevliga samtal.

Min fråga till er likasinnade skrotfolk, vad tycker ni om att watch spotta och eventuellt prata med folk på gymmet om klockor? Personligen så är det främsta jag gör när jag arbetar och har fått vänner för livet genom det! Så nästa gång ni ser någon med en trevlig klocka på gymmet våga prata lite med någon! Kanske du får en ny träningspolare.
 

Derix

Patek
2-Faktor
Tog 5x110kg i bänk för några veckor sedan (PB) - hade en bra dag. Idag klarade jag nätt och jämnt 3x107,5kg. Det är ett snabbt sätt att tappa motivation på, även om jag innerst inne vet att sömnen inte varit på topp senaste veckan.

Dagsformen, 85kg@184.
IMG_6925.jpeg
 

rickards

Rolex
2-Faktor
Tog 5x110kg i bänk för några veckor sedan (PB) - hade en bra dag. Idag klarade jag nätt och jämnt 3x107,5kg. Det är ett snabbt sätt att tappa motivation på, även om jag innerst inne vet att sömnen inte varit på topp senaste veckan.

Dagsformen, 85kg@184.
IMG_6925.jpeg
Ändå imponerade med på din vikt och längd tycker jag.
 
Som en som jobbar på gymmet, så tycker jag det är så himla roligt att kolla vad medlemmarna har på sig, och det leder ofta till trevliga samtal.

Min fråga till er likasinnade skrotfolk, vad tycker ni om att watch spotta och eventuellt prata med folk på gymmet om klockor? Personligen så är det främsta jag gör när jag arbetar och har fått vänner för livet genom det! Så nästa gång ni ser någon med en trevlig klocka på gymmet våga prata lite med någon! Kanske du får en ny träningspolare.
Snacka klocka är ju alltid kul även om jag också försöker fokusera på träning då tiden ofta är knapp. Dock har jag själv aldrig klocka när jag tränar.
 
Snacka klocka är ju alltid kul även om jag också försöker fokusera på träning då tiden ofta är knapp. Dock har jag själv aldrig klocka när jag tränar.
Håller med med tillägget att jag har en digital pulsklocka så jag vet hur lång tid som gått mellan set/om pulsen är för hög. En normal klocka hade mest varit ivägen och hade saknat nytta.

Enda anledningen till att jag skulle ha en normal klocka på mig är ifall jag glömt att lägga av den hemma/på jobbet innan jag gick till gymmet.
 

LongCon

Miss Softie
2-Faktor
80x9 i bänkpressen idag vilket är PB på den vikten. Hade dock känning i axeln på uppvärmningen vilket gjorde att det inte kändes helt hundra, även om det blev ett PB.

Tillägg: Beräknat 1RM är över 100kg nu iaf 😄

1711027485916.png

Bra jobbat!

Jag gjorde reps PB 80 kg idag med 12 reps. Skall enligt samma kalkylator klara 112 kg 1RM. Har 105 kg som 1 RM.

Tror man kan behöva träna lite tunga lyft med för att det skall stämma. Tränar själv sällan tungt.
 

Ehrnholm

Rolex
2-Faktor
Bra jobbat!

Jag gjorde reps PB 80 kg idag med 12 reps. Skall enligt samma kalkylator klara 112 kg 1RM. Har 105 kg som 1 RM.

Tror man kan behöva träna lite tunga lyft med för att det skall stämma. Tränar själv sällan tungt.
Det tror jag med. Körde 2 rep på 90kg idag också men stannade där i och med känning.
 

LongCon

Miss Softie
2-Faktor
Kul när andra lägger upp bilder så kör ett bidrag jag med.

Jämförelse mellan augusti -23 och mars -24. Tappat en del fett mellan bilderna, försökt att åtminstone behålla muskelmassa. Inget sensationellt men är bra för mig att jämföra för att se att det verkligen hänt något.
PXL_20230816_194011870-01~2-01~2.jpeg
PXL_20240314_211643363~2-01~2.jpeg
 

Putteman

Cartier
Kul när andra lägger upp bilder så kör ett bidrag jag med.

Jämförelse mellan augusti -23 och mars -24. Tappat en del fett mellan bilderna, försökt att åtminstone behålla muskelmassa. Inget sensationellt men är bra för mig att jämföra för att se att det verkligen hänt något.
PXL_20230816_194011870-01~2-01~2.jpeg
PXL_20240314_211643363~2-01~2.jpeg
Hur många kg minskning?
 
Nä, det här med tumgrepp i marklyft var inte min grej. Mer fokus på smärtan i tummen än på själva lyftet. Dags att öva greppstyrka istället
IMG_6969.jpeg
Jag gör det nån gång om året när man vill testa hur mycket man kan göra enhands-mark men annars är det uppvärmning vanligt grepp och sedan remmar som gäller för min del
 
Det finns speciell tejp för tummarna när man kör med tumgreppet så gör det inte ont + att man får grymt grepp.
Nu när jag har vant mig kan jag inte köra utan tumgrepp:)
 
Topp