• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Sub, med eller utan datum?

Med eller utan datum?

  • Med

    Röster: 165 48.7%
  • Utan

    Röster: 174 51.3%

  • Totala väljare
    339

månljus

Panerai
Röstade på med datum. Kollar själv datumet flera gånger per dag och när jag bär en klocka utan datumvisning så känner jag mig alltid lika förvånad och "låst" när jag sneglar ner mot armen för att inse att jag istället måste kolla på mobilen eller datorn. Kan självklart vara en vanesak men jag gillar när dagens datum finns där. Sen tycker jag också att det är en fin detalj.
 

axell

Omega
Utan är mer cleant. Gillar du krims så med.
image.jpg
 

Patrick F

Breitling
Jag tycker att det är snyggare utan, men som herr Brask måste jag nog inflika att en bubbla kan vara bra när åldern går över 40 :watching:
 

Jerico

Frank Andersson
2-Faktor
På äldre referenser så skulle jag säga med. Dock med maxicaset så tycker jag den är bättre utan. (114060)
 
Fick nyligen ett irrationellt sug efter att göra mig av med min 114060 och skaffa en med datum, men efter att ha tittar närmare på den så kan jag konstatera att det vore dumt att byta.
 

ScubaKing

Audemars
Har ägt båda, när jag hade den utan datum så kändes den sportigare. Slutade dock med att jag tyckte den blev för tråkig och ville ha med datumet igen. När jag hade den med datum var jag rätt nöjd och saknade inte den utan datum :)
 
Har alltid varit mest för datumbublan då jag tycker den är lite av kännetecknet för rolex och att den är ganska cool. Dock efter att ha fått äga min första sub så måste jag säga att utan är definitivt hårdast och snyggast. Sen att original suben var utan datum gör ju sitt till :) men som sagt otroligt jämt val minst sagt men skulle nog säga som så här, vintage utan och ny med...känns som en ok uppdelning.
 

J&B

Omega
image.jpeg

Jag har tre klockor, bara time only, har aldrig haft problem med datum. När jag jobbar och behöver det kommer jag ihåg det och när jag inte jobbar behöver jag det inte. Sen är suben i min mening utan datum. Vill man ha datum kan man hellre köra Sea Dweller, GMT eller Explorer 2 i min bok.
 

Hebbe

Ki-Adi-Mundi
2-Faktor
beror på...tycker om bubblan o datumet men gillar även utan...har man bara 1 klocka så hade jag kört med alla dar i veckan
 

Smulan

Rolex
IRL och maxitavla är det snyggast utan. Sen är ju datum väldigt praktiskt. Bubblan går för övrigt ju att spätta bort om man har bra syn.
 
Topp