• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

SUBMARINER-Tråden

Det är det jag tror också, men tänker om det ändå är värt att utforska eller om jag blir "utskrattad" av att ens försöka.
Nej det behöver du nog inte utforska.
Köpte min helt ny och inplastad här på KS under listpris. Det är nog den vägen du får gå för att komma ner ett par procent i pris. För min egen del handlade det inte om pris, utan att jag inte ville vänta.

Du kan ju inte få mer än nej...och kanske en blick från säljaren;)

Måste du ha nytt?
Finns ju 2016 att få tag på beg annars så slipper du väntetid.
Det har du rätt i!=)

Jag vill helst ha en så ny som möjligt, och de från 2016/2017 som är i stort sätt omärkbart använda, ligger på samma pris som en helt ny, minus en tusenlapp kanske. Därför känner jag att jag mycket hellre köper en helt ny från AD!

Betalade 73 för min, inplastad och helt orörd, här på KS, förvisso i september.

Det har du rätt i!=)

Jag vill helst ha en så ny som möjligt, och de från 2016/2017 som är i stort sätt omärkbart använda, ligger på samma pris som en helt ny, minus en tusenlapp kanske. Därför känner jag att jag mycket hellre köper en helt ny från AD!
Ligger en bytes ute här för 65. Kolla om du inte kan köpa den utan byte och bara övertyga om att det blir lättare för säljaren då han får kontakter och köpa det han vill för:)
Sv såld till råga på allt ;)

Ligger en bytes ute här för 65. Kolla om du inte kan köpa den utan byte och bara övertyga om att det blir lättare för säljaren då han får kontakter och köpa det han vill för:)
Sv såld till råga på allt ;)
Tack för heads-up:en! Skickade ett meddelande till personen, så får se vad det leder till :)

Undrar , vilka av er använder er Sub som "beater"? Vad jag vill komma fram till är att hur mycket stryk tål dom egentligen? Berätta gärna vilka "stötar" er klockor råkat ut för och vad ni gjort med dom? En intressant fråga bara..:)

SubC LV med den extremt eftertraktade off center = sign tavlan . :angel:

hulk3.jpg

Senast ändrad:
Undrar , vilka av er använder er Sub som "beater"? Vad jag vill komma fram till är att hur mycket stryk tål dom egentligen? Berätta gärna vilka "stötar" er klockor råkat ut för och vad ni gjort med dom? En intressant fråga bara..:)

Ganska stryktåliga skulle jag säga. Men jag gör inte så mycket galna saker förutom krogbesök, bada/snorkla/dyka, leka med vännernas barn (leksakerna är farligast för klockan), cykla, fiska osv.

Väldigt mycket. Håller tiden +1s/dag trots flertal hårda stötar m.m. där även bezeln flygit av. Den tål mer än vad man tror.

Tappade min förra SubC på badrumsgolvet (stengolv) och det blev inte en skråma, spricka och urverket verkade helt ostört. Den gick precis som innan. Kanske bara var tur:rolleyes:

Tålighet är inte något problem för Submariner det är en solid klocka med ett solidt hjärta! Det beror mer på ägaren (psyket) hur mycket eller hur lite man vill utsätta sin Sub för. Tar aldrig av min Sub förutom om det inte är helt uppenbartatt den kommer få stryk.

Har haft olika submariners genom åren, dem har funkat kanon. Dem tål helt klart stryk.

Nästan obehagligt hur ruskigt grym boetten är på sexsiffriga subs. Har aldrig haft någon än, men haft ett par femsiffriga och den känns alltid som en löjligt liten och vek klocka när man ställer den bredvid en sexsiffrig o_O
Jag var skeptisk till maxicaset från början, men när den väl satt på armen så älskade jag den!
En av dom absolut bästa klockorna som suttit på min arm!
Länken med glidelock behöver jag inte nämna den är helt sjuk!

Jaha! Alla ska vi denna väg vandra.. De senaste dagarna har präglats av ett plötsligt men ihållande ha-begär efter en 116610LN. Att lurka i denna tråd gör inte saken bättre direkt.

Nu hänger jag inte med :)
Är det en speciell tavla på din?

Haha högst önsketänkande från min sida! Som tidigare nämnts skiljer tavlorna något, ex 300m eller 300 m. Men också har vissa likamed (=) tecknet något förskjutet åt vänster, altså inte centrerat mellan 1000ft och 300 m.. det är detta jag syftar på och lobbar för att det måste RARE :cigar:

Haha högst önsketänkande från min sida! Som tidigare nämnts skiljer tavlorna något, ex 300m eller 300 m. Men också har vissa likamed (=) tecknet något förskjutet åt vänster, altså inte centrerat mellan 1000ft och 300 m.. det är detta jag syftar på och lobbar för att det måste RARE :cigar:
Hahah okej då hänger jag med :)

Tillbaka
Topp