• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

SUBMARINER-Tråden

En Hulk för 70....var då???;)
Beg ligger nog närmare list och riktigt fina sent uttagna över list. Bara söka här på KS så finns info:)

16610LV från 2010 är randomserial...lite mer premium än vanlig och mindre premium än fat4
Tackar för era svar, känns som Rolex levererar väldigt lite klockor nya nu. De går "långt" över listpris på c24, kan ju bli lite snopet om de börjar leverera i större volymer. Tycker c24 stadigt ligger över vad det ser ut att gå för på marknaden här och det brukar snarare vara lite tvärtom, till mitt förtret när man bor i Umeå och har svårt att få till F2F-affärer.

Var denna jag hade lite funderingar på: https://www.chrono24.se/rolex/submariner-ref-16610lv-luenettebox--papierem-serie--id7751709.htm

Edit: Den är inte alls intressant, det är ju en vanlig 16610 med grön bezel.

Senast ändrad:
En Hulk för 70....var då???;)
Beg ligger nog närmare list och riktigt fina sent uttagna över list. Bara söka här på KS så finns info:)

16610LV från 2010 är randomserial...lite mer premium än vanlig och mindre premium än fat4

I söndags såldes en från sommaren 2017 i nyskick för 80k.
Så vad tror du marknaden betalar för en 2010 utan garantier och med ett möjligt servicebehov närmsta åren? Närmare list? 78k? Tror inte det.
Skulle säga att 70k-72k är vad man skulle få.
Men marknaden avgör ju alltid :)

I söndags såldes en från sommaren 2017 i nyskick för 80k.
Så vad tror du marknaden betalar för en 2010 utan garantier och med ett möjligt servicebehov närmsta åren? Närmare list? 78k? Tror inte det.
Skulle säga att 70k-72k är vad man skulle få.
Men marknaden avgör ju alltid :)
Hittar iofs inte den annons du refererar till...men tror det är svårt att hitta för 70...jag har letat ett tag

Jag vet att tre stycken 116610LV från 2012 har gått för nära 80k senaste två månaderna, det är bara en liten andel köpare som hänger här på KS så jag tycker det är lite orättvist att bara ta K&S priser som referens. Hook sålde en ”skadad” för 75k, minns dock inte årtalet på den!
Hedens guld sålde en -12 för 85k :) haha

Jag vet att tre stycken 116610LV från 2012 har gått för nära 80k senaste två månaderna, det är bara en liten andel köpare som hänger här på KS så jag tycker det är lite orättvist att bara ta K&S priser som referens. Hook sålde en ”skadad” för 75k, minns dock inte årtalet på den!
Hedens guld sålde en -12 för 85k :) haha
Hooks Hulk var från februari 2012 och mkt riktigt med en repa på bezelen. Om han fick 75k så har någon betalt typ 5-10k för mycket i mina ögon. Jag funderade också på den ett tag men avstod pga att det var för mycket pengar. Hittade senare en från juni 2017 för rätt pengar istället. De finns där ute, men man får vara beredd på att leta noga i ett par veckor.

Hooks Hulk var från februari 2012 och mkt riktigt med en repa på bezelen. Om han fick 75k så har någon betalt typ 5-10k för mycket i mina ögon. Jag funderade också på den ett tag men avstod pga att det var för mycket pengar. Hittade senare en från juni 2017 för rätt pengar istället. De finns där ute, men man får vara beredd på att leta noga i ett par veckor.
Håller med dig!
Det finns gott om dom där ute, jag hade möjligheten att välja mellan 3-4 stycken under min jakt, olika priser, skick och årtal.

Har en fråga till Hulk/116610LV ägare fick ni en small eller medium box? Läste att premium SS modeller får en medium box men vet inte om detta stämmer?

110A6F9A-C517-4EC6-887B-7E0DD35AF0B3.jpeg

Har antagligen fått fel box när jag köpte min LV ifrån AD. Inget jag tänkte på i butiken då boxarna generellt är små och jag hade ingen box att jämföra med. Känns lite surt...

110A6F9A-C517-4EC6-887B-7E0DD35AF0B3.jpeg

Har antagligen fått fel box när jag köpte min LV ifrån AD. Inget jag tänkte på i butiken då boxarna generellt är små och jag hade ingen box att jämföra med. Känns lite surt...

Tror dock inte att du har fått fel låda. Plockade nyligen ut en 116610LN själv från AD i Stockholm och fick då även den "lilla" lådan.
En snabb googling senare hittade jag följande trådar på Rolex Forums där det verkar som att den "lilla" lådan är den som ska följa med Stålsport modeller;
https://www.rolexforums.com/showthread.php?t=478623 alternativt https://www.rolexforums.com/showthread.php?t=476306

Men är det så att du upplever att det är en för liten låda för klockan så är det nog bara att gå in och fråga ifall du får byta?

Tror dock inte att du har fått fel låda. Plockade nyligen ut en 116610LN själv från AD i Stockholm och fick då även den "lilla" lådan.
En snabb googling senare hittade jag följande trådar på Rolex Forums där det verkar som att den "lilla" lådan är den som ska följa med Stålsport modeller;
https://www.rolexforums.com/showthread.php?t=478623 alternativt https://www.rolexforums.com/showthread.php?t=476306

Men är det så att du upplever att det är en för liten låda för klockan så är det nog bara att gå in och fråga ifall du får byta?
Yes har läst runt lite hittade dock inget om det skiljer imellan LN vs LV boxarna. Inte hela världen men man vill ju ha koll på sina attiraljer ;)

8B756A9B-74A6-43F6-9033-3C895F17F054.jpeg

Orkar man byta box eller är det skitsamma!? Vad hade du gjort? Klockan är inte köpt hos svensk AD! Med tanke på att min LV har en medium box.

Senast ändrad:
Något OT kanske men;Är där lika lång kö på Batman som Hulken?

Prismässigt verkar även den ha skjutit rätt bra i höjden på begagnat-marknaden.

AA3075E6-A415-4796-8CBC-42C9B1CEF97A.jpeg

Ingen big deal direkt men byt om det stör dig och om du får tag på rätt box. På originalboxens sleeve ska referensen framgå. Det blir nog svårare att ordna.
Tack för svar! På min sleeve framkommer inte refnr. Pratade med ADn han hade inga problem att byta men det känns som det kvittar då jag inte kommer få en sleeve med ref likaväl som du säger. Dock så menade ADn att det inte fanns några regler om storleken för small eller medium generellt gällande SS och TT utan att han bestämde detta själv förutom till guld som var Large antagligen en vitlögn.

Tillbaka
Topp