• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

SUBMARINER-Tråden

AA3075E6-A415-4796-8CBC-42C9B1CEF97A.jpeg

Tack för svar! På min sleeve framkommer inte refnr. Pratade med ADn han hade inga problem att byta men det känns som det kvittar då jag inte kommer få en sleeve med ref likaväl som du säger. Dock så menade ADn att det inte fanns några regler om storleken för small eller medium generellt gällande SS och TT utan att han bestämde detta själv förutom till guld som var Large antagligen en vitlögn.
TT ska väl ha öppningsbar(vikbar?) framsida på ytterboxen..
Min har det iaf, fast det har kanske även stålmodellerna?

AA3075E6-A415-4796-8CBC-42C9B1CEF97A.jpeg

Tack för svar! På min sleeve framkommer inte refnr. Pratade med ADn han hade inga problem att byta men det känns som det kvittar då jag inte kommer få en sleeve med ref likaväl som du säger. Dock så menade ADn att det inte fanns några regler om storleken för small eller medium generellt gällande SS och TT utan att han bestämde detta själv förutom till guld som var Large antagligen en vitlögn.
Rätt storlek för Hulken är den minsta. Inget annat.

Ingen öppningsbar framsida på de minsta SS-boxarna @Richie.

Nä nu äre fan dax för en Submariner igen! ..saknar den så. Har haft 2 hulk å en 16613LB.
Suktar liiite mot en 1680.. men vi får se, förmodligen är subben den jag har trivts med bäst genom åren. :)

Nä nu äre fan dax för en Submariner igen! ..saknar den så. Har haft 2 hulk å en 16613LB.
Suktar liiite mot en 1680.. men vi får se, förmodligen är subben den jag har trivts med bäst genom åren. :)
Jag går lite i samma banor. Jag har haft en hulk, 116613lb och 1680 men tänker att det enklaste kanske är bäst? En 114060 :D

Tackar! mmm och som Vintage Rookie så blire inte lättare.. men det är därför jag har er mina damenr och herrar ;)
Haha exakt. Jag har för mig att det finns någon recension/köp guide här på ks. Ett tips är också att försöka skriva ner vad du tycker är viktigast, om det är att lysmassan är densamma på tavla som visare eller om det är att ha ett tjockare case osv.

Haha exakt. Jag har för mig att det finns någon recension/köp guide här på ks. Ett tips är också att försöka skriva ner vad du tycker är viktigast, om det är att lysmassan är densamma på tavla som visare eller om det är att ha ett tjockare case osv.
:) Som allt vid köp av tex bostad mm.. Man vill ha allt, men inser att det har man ju inte råd med. Så då får man skriva ner vad som är viktigast.
Och tillslut så avgör magkänslan för objektet :)

:) Som allt vid köp av tex bostad mm.. Man vill ha allt, men inser att det har man ju inte råd med. Så då får man skriva ner vad som är viktigast.
Och tillslut så avgör magkänslan för objektet :)
Jag skrev en guide/att tänka på lista över den vita sub 1680 för ett tag sen. Den kan hjälpa dig en bit på vägen!
https://klocksnack.se/threads/rolex-submariner-1680-white.80345/

Gvs måste jag även posta en bild på en 1680. Grym sub helt klart!
639C40B4-DF04-49E1-A27E-56000A2D49BA.jpeg

Något OT kanske men;Är där lika lång kö på Batman som Hulken?

Prismässigt verkar även den ha skjutit rätt bra i höjden på begagnat-marknaden.
Jag vet inte hur det är generellt, men jag ringde runt till en AD i Uppsala och en i Stockholm och båda sa att väntelistan var ungefär lika lång och ingen av de kunde säga hur länge man fick vänta heller dessvärre... Allt ifrån någon månad till ett år, eller mer. Vad nu det betyder o_O. Är det någon här som fått ut sin Hulk eller Batman nyligen? Hur länge fick ni vänta?

Jag vet inte hur det är generellt, men jag ringde runt till en AD i Uppsala och en i Stockholm och båda sa att väntelistan var ungefär lika lång och ingen av de kunde säga hur länge man fick vänta heller dessvärre... Allt ifrån någon månad till ett år, eller mer. Vad nu det betyder o_O. Är det någon här som fått ut sin Hulk eller Batman nyligen? Hur länge fick ni vänta?
Jag fick en Hulk från Krons UR i Juli 2017..stod i kö 1 vecka. ..jag hade väl en jävla tur bara.

Var lite sugen på en hulk i somras snackade med bergströms i Uppsala då sa dem 9 månader, tyckte det var lite för länge så skippade listan. Sen gick jag ditt två veckor sedan då hade dem fått in en som jag blev erbjuden att få direkt då alla tackat nej i kön så kan nog variera rejält!

Var lite sugen på en hulk i somras snackade med bergströms i Uppsala då sa dem 9 månader, tyckte det var lite för länge så skippade listan. Sen gick jag ditt två veckor sedan då hade dem fått in en som jag blev erbjuden att få direkt då alla tackat nej i kön så kan nog variera rejält!
Ok, tack för input! Verkar med andra ord som att det är möjligt att det inte tar allt för lång tid :D

Tillbaka
Topp