• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

SUBMARINER-Tråden

En liten detalj på de sexsiffriga Submariner som jag trodde jag hade koll på men....

När de lanserades var insidan på spännet åt det blästrade hållet och Rolex texten i svart. Senare ändrades detta till blankpolerat och Rolex texten ingraverad såsom bilden nedan.
23414535-AF9B-4AFA-8FEE-6605C41343C4.jpeg

Jag har fått för mig att denna ändring gjordes i samband med att Rolex ändrade garantin år 2015 till 5år.
Nu dock när jag skaffade en 116610LV från 2013 så har den polerad insida på spännet. Visst, spännet kan vara utbytt men det känns osannolikt...

Någon av er klocksnack vänner som har koll på detta?

Jag vill minnas att de ändrade det tidigare men jag är inte helt säker.

Vad fick du ge för den? :)
Jag återkommer till det när det är klart. Som det är nu känns det lite oseriöst med den här handlaren... Han svarade på alla mina frågor igår förmiddag och sen gjorde jag köpet och betalade efter lunch. Fick direkt bekräftelse av Chrono24 att mina pengar finns på klientmedelskontot och att säljaren är underrättad men han körde strutsen. Total radiotystnad och har inte hört något ännu...

@johisco77
Kan bero på helgen och att överföringen kan ta någon dag innan säljaren kan se insättningen. Hoppas det löser sig snart.

7AE579BA-517C-4F6A-A6C6-20EF912C889A.jpeg
Nej det är betalt till Chrono24 med kort, säljaren fick ett mail direkt av C24 där det står att han ska skicka klockan. Jag använder trusted checkout. Han slutade svara helt enkelt.

Tror inte pengarna är nån fara eftersom de ligger hos C24 men trist om det inte blir nån klocka :(

Nej det är betalt till Chrono24 med kort, säljaren fick ett mail direkt av C24 där det står att han ska skicka klockan. Jag använder trusted checkout. Han slutade svara helt enkelt.

Tror inte pengarna är nån fara eftersom de ligger hos C24 men trist om det inte blir nån klocka :(
Tror inte du ska dra för stora växlar på detta. Det är ju trots allt helg och säljaren kan ju ha annat för sig. Det löser sig säkert och hoppas du blir nöjd med klockan.

Jag återkommer till det när det är klart. Som det är nu känns det lite oseriöst med den här handlaren... Han svarade på alla mina frågor igår förmiddag och sen gjorde jag köpet och betalade efter lunch. Fick direkt bekräftelse av Chrono24 att mina pengar finns på klientmedelskontot och att säljaren är underrättad men han körde strutsen. Total radiotystnad och har inte hört något ännu...
Varför ska du svara på vad du fick ge för den? :)

Hej,

Jag har under en längre tid försökt få tag på en submariner date i flera butiker (och utomlands) men det verkar som att Rolex har begränsat utbudet avsevärt.
Har ett par frågor kring detta för er som kan området och hur Rolex aggerar.
- Är det den almänna uppfattningen att Rolex inte skickat ut nya submariner dates till sina återförsäljare under en längre tid?
- Är detta vanligt, dvs. hur har det sett ut historiskt, har det varit långa perioder då de begränsat utbudet för att få upp efterfrågan eller är detta unikt nu?
- Är det vanligt att de gör det i samband med någon någon aktivitet, t.ex. att de höjer priser eller planerar släppa en uppgradering?

Tack för alla svar och ha en toppendag!

/ Bengt

Då är vi två som tidigare haft problem med säljare på C24. Gjorde ett köp efter mycket kommunikation med en säljare. Förde över pengar, säljaren skickade sedan ett meddelande en vecka senare och sade att klockan var såld. Fick tillbaka mina pengar och jag hade då förlorat 500kr pga växlingskurs.

Varför ska du svara på vad du fick ge för den? :)
För att jag fick frågan... typ :) Eller för att det kan hjälpa någon att bättre förstå vad snubbarna ligger på just nu...

Varför inte?
Då är vi två som tidigare haft problem med säljare på C24. Gjorde ett köp efter mycket kommunikation med en säljare. Förde över pengar, säljaren skickade sedan ett meddelande en vecka senare och sade att klockan var såld. Fick tillbaka mina pengar och jag hade då förlorat 500kr pga växlingskurs.
Det känns som det är vad som är på g...

Tillbaka
Topp