• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

SUBMARINER-Tråden

eastwood

Rolex
2-Faktor
20180830_162725.jpg
Bra där lorden. Nu får sertin hård konkurrens. :)
 

Flat-Eric

Stålklockans beskyddare
2-Faktor
En fråga till alla er likasinnade Submariner fans. Jag hittade bifogad bild på nätet.
Min fråga då, gjordes 16610LV någonsin med icke solida ändlänkar samt borrade luggar såsom på bilden?
snd10.jpg
Tror ”pre-production” versionen hade borrade luggar, på tidiga promotion-bilder så hade den hål. Men inför officiella släppet så tog man bort hålen... (läst någonstans som jag inte minns vart)

Edit: ”Not quite true it was in the Basel press release pictures but none were ever released for retail sale so don't believe the many internet myths.”

https://www.rolexforums.com/showthread.php?t=289699
 
Vad är det som är på väg in?
Den jag pratar om här, som skulle ta 6 - 8 mån är en 114060.
Men både jag och tanten står uppskrivna på intresselistorna/kölista för 126710blro också.
Så vi hoppas juh såklart att vi kan hämta alla tre klockorna på samma gång, då vi har en bit att åka för att besöka ADn.
Så har man tur så slipper man skytteltrafik.

Mvh.
 

Richie

Audemars
2-Faktor
Den jag pratar om här, som skulle ta 6 - 8 mån är en 114060.
Men både jag och tanten står uppskrivna på intresselistorna/kölista för 126710blro också.
Så vi hoppas juh såklart att vi kan hämta alla tre klockorna på samma gång, då vi har en bit att åka för att besöka ADn.
Så har man tur så slipper man skytteltrafik.

Mvh.
Fast vad är oddsen på att AD skulle få in två st Pepsi på en gång och dessutom kränger båda till dig (er)?
 

Marli

Cartier
#16610 som jag köpte ny 1997. Fullset och har kvar kvittot från butiken på Orchard rd, Singapore :)

Betalade någonstans mellan 20 och 25 ksek, vill jag minnas - 25 ksek 1997 är 32 ksek idag inflationsjusterat. Vi har förvisso en fx rate att ta hänsyn till också men man kan ändå undra hur R motiverar prislistan idag och att någon faktiskt köper klockorna och dessutom står på kö. Tiden är ur led.... ;-)

IMG_0327.JPG
 
Topp