• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

SUBMARINER-Tråden

dempha

Rolex
2-Faktor
Vad säger panelen, keramik eller plexi?
B9739BD4-8851-46CC-B08E-409EF99C6AF3.jpeg

5BD2CBCC-7F46-49A9-B394-2199F376D3EB.jpeg
Hur snygg 116618 än må vara så är det ändå något speciellt över gamla trotjänare :angel:
 
Testkört polarens 114060 några dagar. Blir jobbigt att lämna tillbaka den :(
0E4A00D8-E008-4FA7-8F84-8D1A5958BD79.jpeg
Vad jämför du med? Vad bär du själv för klocka/klockor när du inte testar din väns?
Jag frågar för att jag själv bör få hämta ut en om inte alls lång tid, men har aldrig ens provat en Sub.
Valde en Planet Ocean ist när jag hade chansen för ett par år sen, provade inte ens suben pga att jag inte ville ha "världens vanligaste lyxklocka". Nu bryr jag mig skit i hur vanligt eller ovanligt det är, bara det uppskattas av mig.
Så det vore kul att få veta vad du jämför den mot. :)

Mvh
 

Hammaren3214

Breitling
2-Faktor
Vad tycker ni om denna Rolex Submariner 16613? En vän till mig säljer den för 65.000kr, årsmodell 2002, box, cert osv finns. Har kollat upp så att klockan är äkta. Det ända som behöver fixas är att byta insert som kostar ungefär 700-1500kr hos en återförsäljare :)
 

Bilagor

  • IMG_6662.png
    IMG_6662.png
    374.1 KB · Visningar: 2

vaniljglass

Nisse på lagret
2-Faktor
Vad tycker ni om denna Rolex Submariner 16613? En vän till mig säljer den för 65.000kr, årsmodell 2002, box, cert osv finns. Har kollat upp så att klockan är äkta. Det ända som behöver fixas är att byta insert som kostar ungefär 700-1500kr hos en återförsäljare :)
Tredje gången du frågar om samma klocka.

Vad är det du behöver svar på som du inte redan fått?
 

Widowmaker

Audemars
2-Faktor
Vad tycker ni om denna Rolex Submariner 16613? En vän till mig säljer den för 65.000kr, årsmodell 2002, box, cert osv finns. Har kollat upp så att klockan är äkta. Det ända som behöver fixas är att byta insert som kostar ungefär 700-1500kr hos en återförsäljare :)


Du har ju svarat på alla frågor redan.
Vad vill du veta? Om den är i fint skick är väl 65k ett bra pris. Sett flera gå för över 70
 

Jonthe3

Breitling
Tjena,

Jag har en submariner från 2002 som senaste är servad 2016. Jag har de senaste dagarna använt klockan från morgon till ca 16 på eftermiddagen. Efter det lagt av mig klockan. När jag sedan sätter på mig den igen morgonen efter så har den stannat efter ca 12 timmar. Borde inte en Submariner som är servad för 2,5 år sedan ha en längre gångreserv. Vad är er erfarenhet om detta? Vill tillägga att jag ha ett stillasittande jobb framför dator om det eventuellt skulle påverka.

Tacksam för svar :)
 

snoozarn

Patek
2-Faktor
Tjena,

Jag har en submariner från 2002 som senaste är servad 2016. Jag har de senaste dagarna använt klockan från morgon till ca 16 på eftermiddagen. Efter det lagt av mig klockan. När jag sedan sätter på mig den igen morgonen efter så har den stannat efter ca 12 timmar. Borde inte en Submariner som är servad för 2,5 år sedan ha en längre gångreserv. Vad är er erfarenhet om detta? Vill tillägga att jag ha ett stillasittande jobb framför dator om det eventuellt skulle påverka.

Tacksam för svar :)
Varför använder du den inte mer? Låter som att du inte använder klockan tillräckligt och då blir gångreserven lidande ja.
 
Varför använder du den inte mer? Låter som att du inte använder klockan tillräckligt och då blir gångreserven lidande ja.
Fast om han har klockan på sig 10 timmar om dagen, även om han är rätt stillasittande så ska väl gångreserven vara betydligt mer än 12 tim..?

Speciellt med tanke på att han måste dra upp den varje dag om den stannar efter 12 Tim, då ska den juh klara 40 + Tim även om den ligger helt stilla, så jag hade kollat upp det iaf.

Mvh.
 

snoozarn

Patek
2-Faktor
Fast om han har klockan på sig 10 timmar om dagen, även om han är rätt stillasittande så ska väl gångreserven vara betydligt mer än 12 tim..?

Speciellt med tanke på att han måste dra upp den varje dag om den stannar efter 12 Tim, då ska den juh klara 40 + Tim även om den ligger helt stilla, så jag hade kollat upp det iaf.

Mvh.
Vem vet. Vi vet inte hur mycket han drar upp den på morgonen. Felsök, vrid upp fullt, låt ligga & mät upp hur lång gångreserven är.
 

vaniljglass

Nisse på lagret
2-Faktor
Tjena,

Jag har en submariner från 2002 som senaste är servad 2016. Jag har de senaste dagarna använt klockan från morgon till ca 16 på eftermiddagen. Efter det lagt av mig klockan. När jag sedan sätter på mig den igen morgonen efter så har den stannat efter ca 12 timmar. Borde inte en Submariner som är servad för 2,5 år sedan ha en längre gångreserv. Vad är er erfarenhet om detta? Vill tillägga att jag ha ett stillasittande jobb framför dator om det eventuellt skulle påverka.

Tacksam för svar :)
Inte omöjligt att den stannar pga att du rör dig lite. Vrid upp manuellt och se hur länge den tickar.
 
Topp