• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

SUBMARINER-Tråden

Njuter av min 16610:cigar:

IMG_0305.jpeg
 
MK1 i ett "original skick" (endast länk är utbytt)

Vad tycker ni?

1.Polera plexit.

2. På med ett tropic 19

eller

3. Keep it original as possible
1
 
Okej, jag får nog testa.. vågar man testa poly watch ? ..
Du skulle ju kunna sälja den till mig istället för att chansa med Polywatch. :)

Jag skulle köra Polywatch på plexit, var EXTREMT noga med att inte polera några metalldetaljer/insert bara ELLER så sparar du detta plexi som det är"originalplexi" och köper ett nytt 25-127 och klämmer dit det. Sen måste du hitta en gulnad pärla också!

Berätta mer om klockan, inte ofta det dyker upp Meters First här på KS!
 
Du skulle ju kunna sälja den till mig istället för att chansa med Polywatch. :)

Jag skulle köra Polywatch på plexit, var EXTREMT noga med att inte polera några metalldetaljer/insert bara ELLER så sparar du detta plexi som det är"originalplexi" och köper ett nytt 25-127 och klämmer dit det. Sen måste du hitta en gulnad pärla också!

Berätta mer om klockan, inte ofta det dyker upp Meters First här på KS!
Körde en runda polywatch på min MF igår. Rätt enkelt att undvika insert med så kupat plexi.
 
Du skulle ju kunna sälja den till mig istället för att chansa med Polywatch. :)

Jag skulle köra Polywatch på plexit, var EXTREMT noga med att inte polera några metalldetaljer/insert bara ELLER så sparar du detta plexi som det är"originalplexi" och köper ett nytt 25-127 och klämmer dit det. Sen måste du hitta en gulnad pärla också!

Berätta mer om klockan, inte ofta det dyker upp Meters First här på KS!

Även rariter är till salu :)

alternativ 2 låter optimalt, fixar nytt och låter original vara orört.. blir ju helt omöjligt återställa till original om man skulle ångra sig efter en polering.

Köpte klockan av första ägaren.. klockan köptes -69 i malmö för 1 040kr, gubbens lön låg på ca 1600kr då.. den köptes för att användas till just dykning, gubben hade ingen aning om vad Rolex var, men personalen i butiken (dogulas krook då) visade han just den här klockan, och han föll för den.

När gubben berättade att han på den tiden jobbade på uppdrag av skanska (som dykare) vid tex brobyggen utomlands(bla på jamaica) blev jag helt såld ! ..

Det tråkiga = Saknar papper, box, kvitto, senare länk ..

Det roliga = Twinlock kronan sitter kvar, en äkta mörkblå/grå bezel fade, MK1 tavlan .. SRN nr : 215xxxx (väldigt tidig) .. Väntar på att få ett handskrivet/signerat brev från första ägaren, tänkte även fråga lite snällt om han kan slänga med något gammalt foto på när han bar den back in the days..
 
Även rariter är till salu :)
Köpte klockan av första ägaren.. klockan köptes -69 i malmö för 1 040kr, gubbens lön låg på ca 1600kr då.. den köptes för att användas till just dykning, gubben hade ingen aning om vad Rolex var, men personalen i butiken (dogulas krook då) visade han just den här klockan, och han föll för den.

Vet gubben vad den är värd idag eller har du gjort ett riktigt fynd till råga på allt :angel::angel: Grattis till en häftig klocka!!
 
Även rariter är till salu :)

alternativ 2 låter optimalt, fixar nytt och låter original vara orört.. blir ju helt omöjligt återställa till original om man skulle ångra sig efter en polering.

Köpte klockan av första ägaren.. klockan köptes -69 i malmö för 1 040kr, gubbens lön låg på ca 1600kr då.. den köptes för att användas till just dykning, gubben hade ingen aning om vad Rolex var, men personalen i butiken (dogulas krook då) visade han just den här klockan, och han föll för den.

När gubben berättade att han på den tiden jobbade på uppdrag av skanska (som dykare) vid tex brobyggen utomlands(bla på jamaica) blev jag helt såld ! ..

Det tråkiga = Saknar papper, box, kvitto, senare länk ..

Det roliga = Twinlock kronan sitter kvar, en äkta mörkblå/grå bezel fade, MK1 tavlan .. SRN nr : 215xxxx (väldigt tidig) .. Väntar på att få ett handskrivet/signerat brev från första ägaren, tänkte även fråga lite snällt om han kan slänga med något gammalt foto på när han bar den back in the days..
Ett GIGANTSIKT grattis! Fin klocka och alltid en otrolig bonus att få en bakgrundsstory till den.
 
På tal om storys... Den här sköningen (opolerad, fullset, köpt av originalägaren) skulle bli en 18-årspresent till säljarens son men "fanstyget ville inte ha en gammal klocka, han ville ha en EU-moppe"... Den desillusionerade fadern sålde klockan till mig, "bättre att nån som uppskattar den får användning för den".

Om sonen fick en EU-moppe eller inte är oklart.
E61FFC21-F650-4527-9DB7-404CA57334A4.jpeg

4F857FCD-B234-46EC-A92A-C15D5E471B14.jpeg
 
Tillbaka
Topp