• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

SUBMARINER-Tråden

A07CC2C8-5917-4314-B0EE-39D0B590D39C.jpeg

Provat Natoband i någon vecka, både läder och nylon. Med läder sitter klockan för högt upp och med nylon känns det inte roligt... Det blir alltså att återgå till stållänk, eventuellt om jag provar på vanligt läderband någon gång framöver.
image.jpg

Måste fråga er, på vissa sub 116610ln så är 300m men på vissa så är det 300 m

Vad är korrekt, vissa har 300m där m ligger precis efter 300, men vissa har ett hopp mellan 300 och m.

Eller rättare sagt så tycker jag att läder är ett trevligare och roligare material! :)
Tycker personligen att läder + modern dykarklocka är en märklig kombination. Speciellt när det är blankt safirglas, blank tavla och allt sånt som gör det ännu svårare.

Tycker personligen att natoband i nylon är helrätt både i utseende och känsla, men vet att många inte håller med mig. Antar att det svider för många att deras dyra, fina Rolex ska bäras på något så billigt som ett nylonband ;)

Språkligt korrekt ?

"The numerical value always precedes the unit, and a space is always used to separate the unit from the number. Thus the value of the quantity is the product of the number and the unit, the space being regarded as a multiplication sign (just as a space between units implies multiplication). The only exceptions to this rule are for the unit symbols for degree, minute, and second for plane angle, °, ', and ", respectively, for which no space is left between the numerical value and the unit symbol."
https://www.bipm.org/en/publications/si-brochure/section5-3.html
Regler. :)

Tycker personligen att läder + modern dykarklocka är en märklig kombination. Speciellt när det är blankt safirglas, blank tavla och allt sånt som gör det ännu svårare.

Tycker personligen att natoband i nylon är helrätt både i utseende och känsla, men vet att många inte håller med mig. Antar att det svider för många att deras dyra, fina Rolex ska bäras på något så billigt som ett nylonband ;)
Äldre klockor är att föredra när det kommer till läder tycker jag! Äggskals-färgade index med ett band som har stygn i samma kulör. :)

Har inte provat Natoband än på min 16610. Får väl ta och göra det snart för och se om jag gillar det. Någon som vill dela en bild på en snygg kombination på en helsvart SUB med natoband?

Kommit i tankarna på att spara lite på länken och köra ett strap. Tycker tyvärr inte om att bära nato men färgen på bilden nedan matchar någorlunda till mina semi-krämade index som drar mot grönt. Tyvärr blir de läder jag provat ingen hit. Tar gärna förslag på något icke-nato som lirar!

456B7BDF-6ADD-4314-B766-6D3D8CE9F686.jpeg

Tillbaka
Topp