Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Morning glory
Just unboxed
Jag har inte haft några problem att skruva ur länkskruvarna ur en ny Sub. Dock så är jag oklar om de sitter med någonting.Någon som vet om skruvarna i länken på en ny sub är ditsatta med loctite eller liknande?
Japp sitter lite gänglåsning på demNågon som vet om skruvarna i länken på en ny sub är ditsatta med loctite eller liknande?
Jag har inte haft några problem att skruva ur länkskruvarna ur en ny Sub. Dock så är jag oklar om de sitter med någonting.
Tack för svar och tips!Japp sitter lite gänglåsning på dem
Trilskas skruven kan du värma lite med en tändare.
Hårtork är ett bra alternativ om man vill värma upp limmet utan att elda på klockanTack för svar och tips!
Jag fick bort en länk. Den satt inte så hårt. Allt gick välHårtork är ett bra alternativ om man vill värma upp limmet utan att elda på klockan
Jag ska gå lös på en länkbit ikväll. Hej repiga länksidor!Jag fick bort en länk. Den satt inte så hårt. Allt gick väl
Skulle ni säga att det är dags för service på en 16610 från 08 om den drar sig + 12s på 24h?
Det är en väns Sub och den är aldrig servad. Han jobbar inom det militära och har använt den varje dag, den har varit med om mycket med andra ord. Min 16610 som numera är såld servade jag efter 8år, dock gick den mycket bra innan med.Jag skulle lämna in den och få ett utlåtande från AD. Har den aldrig fått en service och går +12 så är det ganska sannolikt dags.
Med 11 år på nacken hade jag servat denDet är en väns Sub och den är aldrig servad. Han jobbar inom det militära och har använt den varje dag, den har varit med om mycket med andra ord. Min 16610 som numera är såld servade jag efter 8år, dock gick den mycket bra innan med.
Serva den, jag hade skippat poleringDet är en väns Sub och den är aldrig servad. Han jobbar inom det militära och har använt den varje dag, den har varit med om mycket med andra ord. Min 16610 som numera är såld servade jag efter 8år, dock gick den mycket bra innan med.
Tack, då ska jag rekommendera det!Med 11 år på nacken hade jag servat den
Absolut, jag gjorde detsamma när jag servade.Serva den, jag hade skippat polering
Absolut, jag gjorde detsamma när jag servade.
Den har varit på utlandstjänst och lite annat skoj inom det militära sedan köpet 2008.
Jag kan nog ta en bild i veckan om jag träffar honom. Han överväger att sälja och jag är lite sugen på en igen.Om du har chansen att posta en bild på den vore det kul att se hur en Submariner som har använts på riktigt ser ut.
Spana in @snoozarn ’s sub om du vill se en sub som används mer än med silkesvantarOm du har chansen att posta en bild på den vore det kul att se hur en Submariner som har använts på riktigt ser ut.
Spana in @snoozarn ’s sub om du vill se en sub som används mer än med silkesvantar
Åh du gillar LV , men då kan jag vara så snäll och bidraga med ifrån arkivet vettu!Kan vi inte få en till bild på @Compiss gröna sub?!
Snyggt! @loevhagen klass på dom där bilderna!
Åh du gillar LV , men då kan jag vara så snäll och bidraga med ifrån arkivet vettu!
Den har varit med om diverse skjutningar, handgranatskast och ålning medelst hasning haha! Återkommer!Den har helt klart levt ett hårt liv men nu var jag nyfiken på vad 11 år i militär tjänst gör med en klocka. Att sabrera skumpa med klocka är inte riktigt samma sak (om än ett skojigt påfund).