• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

SUBMARINER-Tråden

Mina var inte lika bra, men håll till godo!

E1749072-2008-4318-A279-5F173A714C55.jpeg
9373E5AD-DA71-4C46-B109-A17BAF7ADA6C.jpeg
8F63098E-FDE0-4D59-87B7-7AEB23A9F87B.jpeg
4F709811-8B4F-4A62-883C-B182595D2CEC.jpeg
Meeer, förstår fortfarande inte hur den egentligen ser ut. Är den grön och inte svart?

Den har helt klart levt ett hårt liv men nu var jag nyfiken på vad 11 år i militär tjänst gör med en klocka. Att sabrera skumpa med klocka är inte riktigt samma sak (om än ett skojigt påfund).
Lite mer än så. Jobbar inom bygg och tränar dagligen, klockan lämnar aldrig handleden oavsett aktivitet.
https://klocksnack.se/threads/nån-som-har-en-välanvänd-114060.80952/#post-2032083

Serti-subben är en 2010:a som aldrig blivit servad och som går -2s/dag förövrigt.

Lite mer än så. Jobbar inom bygg och tränar dagligen, klockan lämnar aldrig handleden oavsett aktivitet.
https://klocksnack.se/threads/nån-som-har-en-välanvänd-114060.80952/#post-2032083

Serti-subben är en 2010:a som aldrig blivit servad och som går -2s/dag förövrigt.
Inte meningen att säga att din inte har sett sina prövningar men riktigt samma sak är det väl inte? Issued brukar göra en klocka premium men jag har aldrig sett en annons där det beskrivs som värdehöjande att den använts på byggjobb.

Men i vilket fall tycker jag din Submariner är cool och gillar när någon använder sina grejer på riktigt. Önskar att jag själv kunde ha en mer avslappnad inställning till lite slitage.

Tjenare gänget!

Ett riktigt långskott, men söker den som köpte min (gamla) submariner 16800. Sålde/bytte denna för någon månad sedan, men vill nu gärna köpa tillbaka den då det finns ett visst värde från min avlidna morfar visar det sig. Jag har en Panerai 682 att ge om det kan vara av intresse.

Såldes av bjornj som jag även bytte med. Han kan säkerligen (hoppas jag) intyga att jag är en trevlig lirare.

Vet någon vem som köpte den så får man gärna höra av sig till mig!
Håller tummarna för att den kommer tillbaka!
Bytte inte han din 16800 mot en 16610 här på KS eller blandar jag ihop det nu? Hoppas att du hittar den!

Inte meningen att säga att din inte har sett sina prövningar men riktigt samma sak är det väl inte? Issued brukar göra en klocka premium men jag har aldrig sett en annons där det beskrivs som värdehöjande att den använts på byggjobb.

Men i vilket fall tycker jag din Submariner är cool och gillar när någon använder sina grejer på riktigt. Önskar att jag själv kunde ha en mer avslappnad inställning till lite slitage.
Min är en keeper och kommer därmed inte säljas så det handlar inte om värdeökningar, det handlar om att använda den.

Det blir inte en issued bara för att en person använt den inom det militära.

Min är en keeper och kommer därmed inte säljas så det handlar inte om värdeökningar, det handlar om att använda den.

Det blir inte en issued bara för att en person använt den inom det militära.

Nej, det handlar varken om värdeökning, issued eller vad någon använder sin klocka till. Jag var nyfiken på hur hans Submariner som varit i det militär i 11 år ser ut och det får jag ju inte veta av att titta på din klocka?

På inget sätt var det illa menat mot varken dig eller din klocka, ledsen om det uppfattats så.

Nej, det handlar varken om värdeökning, issued eller vad någon använder sin klocka till. Jag var nyfiken på hur hans Submariner som varit i det militär i 11 år ser ut och det får jag ju inte veta av att titta på din klocka?

På inget sätt var det illa menat mot varken dig eller din klocka, ledsen om det uppfattats så.
Det vore intressant att se.

Klockor är döda ting som @Aurum brukar nämna så man skall inte ta det personligt, vissa gillar olika. :)

Någon som vet vad en standardservice på en 16610 ligger på nu. Jag servade min hos AD för 1,5 år sedan och då gick det på runt 5'. Har hört att priset gått upp?

Någon som vet vad en standardservice på en 16610 ligger på nu. Jag servade min hos AD för 1,5 år sedan och då gick det på runt 5'. Har hört att priset gått upp?
Hade precis min 16610 inne på service hos Rob. Priset börjar på 6550kr nu. Min gick på 8550kr. Då dom fick byta två bryggor och ett set med skruvar

Hade precis min 16610 inne på service hos Rob. Priset börjar på 6550kr nu. Min gick på 8550kr. Då dom fick byta två bryggor och ett set med skruvar
Då har det ökat 1000kr. Jag servade min hos Rob och då har jag för mig att de tog 5000kr utan polering (5500kr med polering men de valde jag bort).

Tillbaka
Topp