Skönt att höra!! Den är riktigt fin. Smygkollar på dina bilder i den tråden iblandPå tal om något annat så är jag galet nöjd med din gamla 16570.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Skönt att höra!! Den är riktigt fin. Smygkollar på dina bilder i den tråden iblandPå tal om något annat så är jag galet nöjd med din gamla 16570.
Har sett det haha! Tack igen för en trevlig och smidig affär.Skönt att höra!! Den är riktigt fin. Smygkollar på dina bilder i den tråden ibland
Tack själv!Har sett det haha! Tack igen för en trevlig och smidig affär.
Servicepriserna ligger på nymans hemsidaNågon som vet vad en standardservice på en 16610 ligger på nu. Jag servade min hos AD för 1,5 år sedan och då gick det på runt 5'. Har hört att priset gått upp?
Tack! Antar att det är samma på Rob.Servicepriserna ligger på nymans hemsida
Det kanske! Fortsätter söka i saken, tack för hjälp!Bytte inte han din 16800 mot en 16610 här på KS eller blandar jag ihop det nu? Hoppas att du hittar den!
Har du kollat med BjornJ?Det kanske! Fortsätter söka i saken, tack för hjälp!
Som går att köpa över disk! Så det är bara att traska in och hämta en, så Vad är din poäng ?Du bytte dock bort en klocka som du sade var ungefär 35188182% bättre än en tråksub?
Kan du se om denna är svart eller grön @Aurum ?Hörde jag hulk
Hade precis min 16610 inne på service hos Rob. Priset börjar på 6550kr nu. Min gick på 8550kr. Då dom fick byta två bryggor och ett set med skruvar
Knappt fyra veckorHur lång tid tog servicen?
Beror på modell men de nya ligger på ca 10 årHur många år ska det gå mellan service om man använde klockan normalt?
Beror på modell men de nya ligger på ca 10 år
Går den bra?Jag har en 16610, tror den är från 2004
Den hade jag låtit någon titta på. Särskilt om du använder den mer än sällan.Min 16610 är från 2009, går ca +6 till 7sek per 24h. Är man för petig om man tycker det är för stor avvikelse? Okänd historik vad det gäller service. Lättast är kanske att gå förbi urmakare. Vad säger ni?
Den hade jag låtit någon titta på. Särskilt om du använder den mer än sällan.
Det beror ju på om man vill ta hand om sin klocka eller inteMin 16610 är från 2009, går ca +6 till 7sek per 24h. Är man för petig om man tycker det är för stor avvikelse? Okänd historik vad det gäller service. Lättast är kanske att gå förbi urmakare. Vad säger ni?
Ligger strax utanför spec. Om den är servad enl rekommendationer så kanske den servades 2014. Det var ca 5 års intervall på den. Så den kan ha servats runt 2014-15 och då kan det vara dags igen men låt en urmakare kika på klockan. Har alltid lämnat till nymans och vart nöjd. Både rob och nymans gör säkert likvärdigt jobb.Min 16610 är från 2009, går ca +6 till 7sek per 24h. Är man för petig om man tycker det är för stor avvikelse? Okänd historik vad det gäller service. Lättast är kanske att gå förbi urmakare. Vad säger ni?
Går den bra?
Med rött verktyg är det väldigt enkelt fixat!Har gått ner i vikt och måste korta länken på min 16610, brukar man fixa det själv eller lämnar man in?
Jo precis, det är det jag vill och därför jag ställer frågan eftersom jag inte har någon erfarenhet av service.Det beror ju på om man vill ta hand om sin klocka eller inte