Gå till urmakare då, ingen här kan se in i din klockas urverkJo precis, det är det jag vill och därför jag ställer frågan eftersom jag inte har någon erfarenhet av service.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Gå till urmakare då, ingen här kan se in i din klockas urverkJo precis, det är det jag vill och därför jag ställer frågan eftersom jag inte har någon erfarenhet av service.
Med rött verktyg är det väldigt enkelt fixat!
OnT: en smutsig klocka
Autocorrect på telefonen som spökade.Du menar rätt verktyg eller är verktyget rött? Vilket verktyg pratar vi om mer specifikt
Tack! Ska se om jag lyckas lösa detta utan att sabba klockan.Autocorrect på telefonen som spökade.
KORREKT verktyg gör att länkbyte är enkelt.
T.ex. https://fruur.se/products/bergeon-mejslar
Du kan använda samma bandstift till bandet som redan sitter i länkenOm jag vill byta till läderband på min 16610 behöver jag skaffa något förutom bandet? Typ stift eller vad det kallas?
Toppen, tack!Du kan använda samma bandstift till bandet som redan sitter i länken
Se däremot till att du har vettiga verktyg för jobbet, speciellt om du inte har borrade bandhornToppen, tack!
Blir typ aldrig snyggt.Någon som har någon snygg inspirationsbild på en 16610 på läderband?
Tack, hur vet jag om jag har borrade bandhorn?Se däremot till att du har vettiga verktyg för jobbet, speciellt om du inte har borrade bandhorn
Det var illa, får leta lite på insta och bilda mig en uppfattning.Blir typ aldrig snyggt.
Det var illa, får leta lite på insta och bilda mig en uppfattning.
Blanksvarta tavlan och safirglaset utan AR gör det sjukt svårt.Det var illa, får leta lite på insta och bilda mig en uppfattning.
De är borrade rakt igenom. Så du ser sprinten från sidan, som på min 1680 nedanTack, hur vet jag om jag har borrade bandhorn?
Håller med. Visst kul att kanske prova nått nytt. Men sub är bäst på länk. Speciellt 5 ref.Blanksvarta tavlan och safirglaset utan AR gör det sjukt svårt.
Tycker de funkar på gummi, canvas och nato.Håller med. Visst kul att kanske prova nått nytt. Men sub är bäst på länk. Speciellt 5 ref.
6 ref kan va ok på gummi, dock boxiga bandhorn då
Bär du klockan så där långt ner, eller är det för fotots skull?
Det var nog mest för fototsskull, men den sitter ganska löst den härBär du klockan så där långt ner, eller är det för fotots skull?
Polarn M köpte nyligen en ny i HK för 122k......Extremt sugen på en 116613LB nu till sommar, vad får man betala för en sådan nuförtiden?
Kör. Det är svinfult
Tack, jag behöver gaffel. Tror min 16610 är från 2004 och man ser inga borrade hål på utsidan.De är borrade rakt igenom. Så du ser sprinten från sidan, som på min 1680 nedan
Äldre modeller har hål rakt igenom bandhornen. Då kan man rätt enkelt trycka in sprinten utifrån med ett smalt verktyg
Nyare har det inte, så då måste du ha en liten ”gaffel” för att lossa bandhornen.
Bergeon-verktyg har olika ändrar som kan användas till båda
https://strapped.se/produkt/bandsti...MIhIe4o4b64QIVi1QYCh2Y6A49EAQYASABEgJR8_D_BwE
Betala list för TT?Polarn M köpte nyligen en ny i HK för 122k......