• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

SUBMARINER-Tråden

58845608_2385253138371249_3054526079455071857_n.jpg

Orkar inte leta så ställer frågan här; hur lång är väntetiden på en 114060? Har lagt märke till att dem säljs över listpris senaste året?

Sugen på en, men inte lika sugen på att betala över listpris :)

Har aldrig ägt en Rolex, men överväger verkligen en 114060 om man nu mot förmodan kan få en för list. Mer än så vill jag inte betala för en klocka och det finns ändå ingen annan Rolex som lockar mer.

Problemet är väl att jag oftast brukar spontanköpa klockor och ska man behöva köa och krångla, så finns det väl en risk för att man hinner banga..

Har aldrig ägt en Rolex, men överväger verkligen en 114060 om man nu mot förmodan kan få en för list. Mer än så vill jag inte betala för en klocka och det finns ändå ingen annan Rolex som lockar mer.

Problemet är väl att jag oftast brukar spontanköpa klockor och ska man behöva köa och krångla, så finns det väl en risk för att man hinner banga..
Under listpris, varsågod!
https://klocksnack.se/threads/rolex-114060.111890/

haha, jo jag har sett den, men det är ändå obetydligt mindre än för en sprillans med garanti.

Skulle absolut kunna tänka mig en lätt beggad, men prisnivån är för hög. Jag skulle ha förstått priserna om det handlade om utgångna modeller som börjar få samlarstatus, men när en aktuell modell som är lite repad och sliten kostar lika mycket som en ny (i Rolex fall oftast betydligt mer) så blir det i mina ögon lite absurt.

Senast ändrad:
haha, jo jag har sett den, men det är ändå obetydligt mindre än för en sprillans med garanti.

Skulle absolut kunna tänka mig en lätt beggad, men prisnivån är för hög. Jag skulle ha förstått priserna om det handlade om utgångna modeller som börjar få samlarstatus, men när en aktuell modell som är lite repad och sliten kostar lika mycket som en ny (i Rolex fall oftast betydligt mer) så blir det i mina ögon lite absurt.
Alla vill ha rolex sportstål för list :)

På jakt efter din första Rolex och med den inställningen så blir det nog svårt tyvärr.

Lova att du aldrig lägger ut din begagnade&repiga 114060 till motsvarande pris ;)

På jakt efter din första Rolex och med den inställningen så blir det nog svårt tyvärr.

Jo, jag vet. I varje fall just nu. Man får väl vänta tills lågkonjunkturen slår till..
Å andra sidan så är det ju absolut inte omöjligt att få tag i en 114060 till list om man har lite tålamod och tur.

Tillbaka
Topp