• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

SUBMARINER-Tråden

Provat i princip alla Rolex dyk modeller och back to basic skulle man kunna säga, den här väljer jag som livskamrat - 14060 Two Liner, feet first :)
E82716CA-2166-4AEC-8A21-2040283F0704.jpeg

Självfallet finns prutmån, enligt min erfarenhet sällan klockor på 'Köp och Sälj' går för utropspris. Däremot håller jag väl inte riktigt med om att det är 10k i överkant. Nyservad från AD som inte har används sedan det, tycker jag ändå håller ett aningen högre värde.

Känns högt ja.. Ca 10k med tanke på avsaknaden av cert låter också rimligt...

Känns högt ja.. Ca 10k med tanke på avsaknaden av cert låter också rimligt...
Vi får väl helt enkelt se vad slutpriset blir. Ger ju noll att argumentera kring huruvida den är 10k för högt prissatt eller 5k osv. Jag håller inte med om att marknadsvärdet för en opolerad och helt nyservad 14060 ligger på 60k. Men som tur för dig kommer den ju att landa på ett sunt marknadspris när jag och köpare kommer överens :)

Vi får väl helt enkelt se vad slutpriset blir. Ger ju noll att argumentera kring huruvida den är 10k för högt prissatt eller 5k osv. Jag håller inte med om att marknadsvärdet för en opolerad och helt nyservad 14060 ligger på 60k. Men som tur för dig kommer den ju att landa på ett sunt marknadspris när jag och köpare kommer överens :)
Är väl inte helt orimligt för en nyservad :)

Den är väl värd det som någon betalar? Ser inte vitsen att bråka om annonserade priser, är det högt så blir den inte såld.

Sen är det klart att när en nyreggad användare lägger ut sin Rolex till fantasipriser är lite störigt men det är ju knappast det vi pratar om i det här fallet.

Den är väl värd det som någon betalar? Ser inte vitsen att bråka om annonserade priser, är det högt så blir den inte såld.

Sen är det klart att när en nyreggad användare lägger ut sin Rolex till fantasipriser är lite störigt men det är ju knappast det vi pratar om i det här fallet.

Kan inte göra något annat än att hålla med dig. Som sagt är priset satt med prutmån, kan garantera att köpare kommer känna sig nöjd när det slutgiltiga priset klubbats, vilket är det absolut viktigaste.

Kan inte göra något annat än att hålla med dig. Som sagt är priset satt med prutmån, kan garantera att köpare kommer känna sig nöjd när det slutgiltiga priset klubbats, vilket är det absolut viktigaste.
Höjer man prisnivån på KS med 10k så blir i alla fall jag nyfiken på om det reflekterar marknaden eller inte :)

Sen är det ju lite kul att t.ex @Tuktuk tycker att det är rimligt när han också äger samma modell. Det bör ju kanske nämnas, kan jag tycka.

Men som sagt, uppriktigt nyfiken bara. Har en vän med samma modell som går i säljtankar.

Nöjd med pannan?
Grymt fin dinka!
Galet nöjd faktiskt.. Mycket mer än jag trodde jag skulle vara. Storleken skrämde lite till en början men det tog bara en halvdag så var det borta.
Finishen är sjukt för att vara såpass "simpel" så som visare och tavla, det dubbeldoomade?? Glaset bidrar nog en hel del. Och hur den kan gå ifrån helt svart till skönt grå.
IMG_20190501_153553.jpg

Nu ska jag sluta kapa tråden..

Höjer man prisnivån på KS med 10k så blir i alla fall jag nyfiken på om det reflekterar marknaden eller inte :)

Sen är det ju lite kul att t.ex @Tuktuk tycker att det är rimligt när han också äger samma modell. Det bör ju kanske nämnas, kan jag tycka.

Men som sagt, uppriktigt nyfiken bara. Har en vän med samma modell som går i säljtankar.

Svårt att veta vad en stålrolex har för marknadspris i dagsläget... Tur att de inte ingår i KPI för då hade vi haft tvåsiffrig inflation. (Liten edit, citatfunktionen spelade mig ett spratt)
Med beröm godkänt! :D

Senast ändrad:
60-65 för en opolerad 14060 utan cert. Finns säkert någon som betalar 70 idag men 65 är rimligare.
Personligen betalar jag lite extra för ett opolerat exemplar, (om den aktuella klockan nu är det eller inte låter jag vara osagt)
Nyservad gör ju sitt också

Förstår det, men prisnivån har ju stigit under de senaste åren på i princip alla stålmodeller. När gråhandlare lägger upp samma modell (utan cert) fast i sämre skick för 72k+, börjar man ställa sig frågan vad marknadspriset egentligen ligger på. Svårt att veta i dagsläget. Att börja högt och jobba sig nedåt är väl det bästa sättet att lyckas pricka in det optimala marknadspriset?

Be din polare lägga ut den för 80 ;)

Tillbaka
Topp