• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

SUBMARINER-Tråden

MrGranberg

Panerai
2-Faktor
5743CC22-AAEB-4075-A8B9-B30DD900BE5D.jpeg
 

K.M.W

Breitling
Jag trodde min 116610LN skulle vara med mig livet ut, nåväl mer än några månader iaf men trots att jag försöker knyta an till den så finns inte känslorna där, det är nåt med övergången från länken till uret som jag inte kan släppa. Jag upplever att länken är för smal/tunn för klockan :(
 

vaniljglass

Nisse på lagret
2-Faktor
Jag trodde min 116610LN skulle vara med mig livet ut, nåväl mer än några månader iaf men trots att jag försöker knyta an till den så finns inte känslorna där, det är nåt med övergången från länken till uret som jag inte kan släppa. Jag upplever att länken är för smal/tunn för klockan :(
Boetten är ju väldigt fyrkantig. Tur att det finns en föregångare där boett och länk harmoniserar väldigt väl.
 

Ninen79

Audemars
Du tänker på äldre generationer? vill inte trampa nån på tårna nu, tycker de är jätte fina men länk o spänne känns inte så solida som jag önskar, de måste jag iaf ge 116610LN, den känns solid.
Som @vaniljglass skrev så känns ju den förra generationer mer harmonisk och bekvämare på handleden.
Att länken och spännen känns mer solida betyder inte det att det är mer stryktåligt, finns en del exempel där spännen på 6-siffriga sub som har gått sönder vid svetspunkterna.
 

URsinne

Audemars
2-Faktor
Du tänker på äldre generationer? vill inte trampa nån på tårna nu, tycker de är jätte fina men länk o spänne känns inte så solida som jag önskar, de måste jag iaf ge 116610LN, den känns solid.
Vet inte varför men tycker den gamla länken är riktigt bekväm och bra på de flesta sätt. Möjligen för jag är en vintagegubbe i grunden eller allmänt inte så kräsen.
 

hejsam

Patek
2-Faktor
Vet inte varför men tycker den gamla länken är riktigt bekväm och bra på de flesta sätt. Möjligen för jag är en vintagegubbe i grunden eller allmänt inte så kräsen.
Den gamla länken är avsevärt mycket bekvämare och smidigare, sen att låset varken är särskilt snyggt eller känns särskilt solitt är en annan sak. Men den gör sitt jobb och de har aldrig strulat för mig!
 

URsinne

Audemars
2-Faktor
Den gamla länken är avsevärt mycket bekvämare och smidigare, sen att låset varken är särskilt snyggt eller känns särskilt solitt är en annan sak. Men den gör sitt jobb och de har aldrig strulat för mig!
Sitter i mitt tycke perfekt på handleden. Över huvudtaget bland de skönaste klockor att bära jag haft inkluderande länken. Har haft hundratals klockor.
Men det är väl en smaksak som det mesta annat.
 
Snackas det om en ny sub i år eller har jag drömt att jag läst det? Inte insatt i sub alls!
Jag ska inte säga att det snackas.
Men Jag läste nånstans att det viskas om att Hulken kan försvinna eller kanske bli utbytt. Var iofs inte alls länge sedan Jag läste det på annat forum, men har försökt kolla med någon jag tror kanske kan ha lite mer koll än gemene man, även om Rolex kniper som en stum. Även där nämndes just tanken på att Hulken skulle kunna ha gjort sitt, på en öppen fråga om vad individen trodde Rolex skulle smaska på med på Basel i vår. Fick dock inte höra någon gissning om någon ersättare, tyvärr.

Mvh
 
Topp