Sebby
Basic
Det verkar som det.Och det förutsätter köphistorik hos AD’n i fråga också är min uppfattning?
Var förbi alla AD’s i Stockholm idag, gick inte ens att ställa sig i kö.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Det verkar som det.Och det förutsätter köphistorik hos AD’n i fråga också är min uppfattning?
Vad har folket för åsikter gällande Artisans De Genèves olika rolex modeller?
Jag tror detta kan variera. Har du en bra relation med AD = köpt ett par klockor och hör av dig då o då, det kan bli 6 månader.Och det förutsätter köphistorik hos AD’n i fråga också är min uppfattning?
Hört något om halva priset jämfört mot Sverige......Någon som har koll på Rolexpriserna i Danmark? Ser inga priser alls hos någon av de danska AD. Kanske någon på forumet som befinner sig i Danmark som har lust att kolla Rolex.dk? Är nyfiken på priset för 114060.
Innan rabatt ja!Hört något om halva priset jämfört mot Sverige......
Ja, plus momsen tillbaka vid Öresundsbron.Hört något om halva priset jämfört mot Sverige......
Helt klart. Mitt inlägg syftade till att om man saknar relation till AD/köphistorik som @Sebby tycktes göra så kan det bli så att du inte får ställa dig i kö öht. Jag har mest köpt beg genom åren och skulle därmed med sannolikhet få samma svar.Jag tror detta kan variera. Har du en bra relation med AD = köpt ett par klockor och hör av dig då o då, det kan bli 6 månader.
Ja, plus momsen tillbaka vid Öresundsbron.
Lyckades luska fram att de ligger på 57.500 DKK vilket motsvarar ca 82.000 SEK, alltså 3.000 lägre än i Sverige. I Euroländerna ligger den på 7.350 euro, ca 77.500 SEK.
Vi ligger med andra ord ca 10% över listpriset i euroländerna.
Varför skulle du få tillbaka momsen som svensk medborgare när du handlar i Danmark menar du?Ja, plus momsen tillbaka vid Öresundsbron.
Lyckades luska fram att de ligger på 57.500 DKK vilket motsvarar ca 82.000 SEK, alltså 3.000 lägre än i Sverige. I Euroländerna ligger den på 7.350 euro, ca 77.500 SEK.
Vi ligger med andra ord ca 10% över listpriset i euroländerna.
Det var ett sarkastiskt svar på en sarkastisk kommentar. Inget att bry sig om.Varför skulle du få tillbaka momsen som svensk medborgare när du handlar i Danmark menar du?
Det har jag dessvärre ingen koll på. Misstänker att HK ligger bra till i pris utan att veta.hur ser det ut i Kina (HK) och Japan?
Här kan man kolla hur priserna är ute i världen:hur ser det ut i Kina (HK) och Japan?
Vad har folket för åsikter gällande Artisans De Genèves olika rolex modeller?
Helt klart. Mitt inlägg syftade till att om man saknar relation till AD/köphistorik som @Sebby tycktes göra så kan det bli så att du inte får ställa dig i kö öht. Jag har mest köpt beg genom åren och skulle därmed med sannolikhet få samma svar.
Jag tycker det är lite kul till skillnad från alla PVD-modeller. Det är ju inte direkt så att de flesta Rolex-modeller är några konstverk utan det är ju massproducerade, själlösa klockor. Har själv en 114060 som jag förvisso inte skulle experimentera med, men tummen upp för att andra vill och inte sätter andrahandsvärde som högsta prio.Vad har folket för åsikter gällande Artisans De Genèves olika rolex modeller?
Jag plockade en 114060 förra året i Sverige. Fick vänta 2.5 månader. Inte kund sen tidigare. När jag frågade hur jag kunde få den så snabbt, och om andra som köade före mig så fick jag som svar att de inte kör en riktig "kö".Och det förutsätter köphistorik hos AD’n i fråga också är min uppfattning?
Inget är viktigare än din Rolex andrahandsvärdeAtt du eliminerar värdet på din Rolex skulle jag säga..
Din pepsi på jubilee, köptes den också till list efter två månaders väntetid?Jag plockade en 114060 förra året i Sverige. Fick vänta 2.5 månader. Inte kund sen tidigare. När jag frågade hur jag kunde få den så snabbt, och om andra som köade före mig så fick jag som svar att de inte kör en riktig "kö".
De försöker få en feeling på vilka som verkligen ska använda klockan.
Haha nähDin pepsi på jubilee, köptes den också till list efter två månaders väntetid?
Skönt med AD’s med god intuition. Min intuition säger dock att det inte är alltför vanligtJag plockade en 114060 förra året i Sverige. Fick vänta 2.5 månader. Inte kund sen tidigare. När jag frågade hur jag kunde få den så snabbt, och om andra som köade före mig så fick jag som svar att de inte kör en riktig "kö".
De försöker få en feeling på vilka som verkligen ska använda klockan.
Det var skönt att få det bekräftat, att ADs egentligen inte kör med någon riktig kölista. Mer en lista på folk som är intresserade.Skönt med AD’s med god intuition. Min intuition säger dock att det inte är alltför vanligt
Rätta mig om jag har fel. Men de flesta AD har som policy att inte lämna ut information om lagersaldo.Tror ni man kan knata på in på AD i Hong Kong och köpa 114060 över disk? Maila innan?
Nej.Tror ni man kan knata på in på AD i Hong Kong och köpa 114060 över disk? Maila innan?
NejTror ni man kan knata på in på AD i Hong Kong och köpa 114060 över disk? Maila innan?
Det är svårare att få tag i en 114060 där än i Sverige.Tror ni man kan knata på in på AD i Hong Kong och köpa 114060 över disk? Maila innan?