• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

SUBMARINER-Tråden

Grattis!
Reagerade spontant på en sak. Kanske bara är bilden men den övre vänstra luggens ”chamfer” ser ovanligt bred ut.
Vi testar med en bild i annan vinkel;
B6C09C1B-4E6A-45E2-BD3C-4F63351CDEA1.jpeg

Jag har en 116610 som jag köpte ny 2017. Den har alltid ställt om datumet någon gång mellan 0-120 sekunder efter midnatt.
De senaste 4 dagarna har jag dock märkt att datumet ställs om cirka 20-10 sekunder innan midnatt.

Jag vet att det är normalt för en Rolex att ändra datum något oregelbundet och inte alltid exakt kl. 00:00:00 men undrar bara om det är vanligt att datumet ställs om innan midnatt?

Någon som vet?

Tjena grabbar, har en liten fråga. Hur går man tillväga om man är sugen på en sub? Är det bara att knalla in på närmaste AD och be om att få bli uppskriven på väntelistan? Tacksam för svar :)

Min Rolex Submariner som jag köpte till mig själv i 35-års present. Enda tråkiga med klockan är att de vassa kanterna på klockans bezel skaver sönder kanterna på skjortärmen.

Senast ändrad:
Tjena grabbar, har en liten fråga. Hur går man tillväga om man är sugen på en sub? Är det bara att knalla in på närmaste AD och be om att få bli uppskriven på väntelistan? Tacksam för svar :)
Ja det är ju ett alternativ, men inte säkert att de skriver på flera heller. Annars så är beg eller gråmarknad som gäller.

Tillbaka
Topp