Tänkte ev. Köpa ett begagnad insert till min 16800 men hur vet jag vilket som passar?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Du får väl skicka ett PM....Färg livar ju alltid upp. Med det sagt är jag sugen på att flippa min 114060 mot 116610LN eftersom jag behöver datum. Säg till om du ska sälja din @Hebbe
![]()
Mkt bra!!!Då var man sub ägare igen
![]()
Aah, perfektion.Äntligen en i gänget!![]()
Tänkte ev. Köpa ett begagnad insert till min 16800 men hur vet jag vilket som passar?
Riktigt läcker!Hej,tänkte see hur många,vilka mod.det finns på KS...Vet att det finns i hur många olika modeller,tavlor,mm Här kommer min Submariner 1680 från 1977 Mvh Paradis![]()
Är kristallen bytt från original?Då var man sub ägare igen
![]()
Mycket finRed 1680 '71
![]()
det är i vart fall olika artikelnr på insett till 14060 och 16610. om det ändå passar låter jag vara osagtNu får någon rätta mig om jag har fel, men insert från 16610, 14060 och 168000 ska passa till 16800.
Tack för infoNu får någon rätta mig om jag har fel, men insert från 16610, 14060 och 168000 ska passa till 16800.
Du spräcker det inte om du inte är extremt våldsam.Tack för infodå vet jag vad jag ska leta efter. Fick sug efter ett ghost insert. Vet du om det är lätt att byta insert på egen hand utan att spräcka det?
Safirglaset.Kristallen?![]()
Safirglaset.
Okej, men behöver jag lossa hela bezeln för byte av insert eller räcker det att enbart klicka ur insertet? Antar att man kan använda ett tunt knivblad eller liknande?Du spräcker det inte om du inte är extremt våldsam.
Däremot kan du tappa fjädern i bezeln eftersom den är så liten.
Om du byter hos AD kostar det bara 900kr (inkl insert).
Det var lite det jag tänkte på, främst cyklopen då alltså (glaset i sig ska ju inte ha AR). Den ser ut att sakna AR. Kanske bara är vinkeln, men kan vara värt att titta på om du inte är 100% säker på att allt är original.Inte vad jag vet, skulle gärna önska ett med lite AR behandling dock.
Det var lite det jag tänkte på, främst cyklopen då alltså (glaset i sig ska ju inte ha AR). Den ser ut att sakna AR. Kanske bara är vinkeln, men kan vara värt att titta på om du inte är 100% säker på att allt är original.
Hyffsat säker på att inte 14060 passar. Sub date har andra dimensioner om jag inte missminner mig.Tack för infodå vet jag vad jag ska leta efter. Fick sug efter ett ghost insert. Vet du om det är lätt att byta insert på egen hand utan att spräcka det?
Jag tröttnade iaf på det gröna o köpte en LN igen. Ångrar inte det.
Håller med. Är lite sugen på att flippa min 116610LN o skaffa en Hulk