• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

SUBMARINER-Tråden

Jag vågar nog påstå att 9/10 köpare av en Submariner gjort sitt val baserat på vad andra tycker eller åtminstone baserat på vad som är mode.


[/QUOTE

Fast står man i kö för en klocka så gör man väl förhoppningsvis av anledningen att man vill ha den? Om tillverkaren senare ändrar/uppdaterar klockan så den skiljer sig åt. Är det då en självklarhet att den nya uppdaterade klockan motsvarar det tidigare ”vilja ha behovet”. Det återstår att se. Lär ju bli köp endå om det väl dyker upp en:)
 

Lägger ingen värdering i om det är bra eller dåligt, någon får en bra klocka oavsett hur pass övervägt köpet är eller inte, om den sedan ångrar sig kan klockan alltid läggas ut samma dag till över listpris.

”Mode”? Den har varit populär i olika referenser sen releasen år 1953...

Jag vet inte om det gör saken bättre att något köps för att det är populärt. Sedan är det väl långt ifrån så att den sedan 1953 bildat kölistor som är flera år långa, såsom det varit de senaste åren dvs?

Vad är din anledning då?

Jag hänger här, så de gånger jag köpt en sub har det föranletts av noga överväganden och därmed varit ett välmedvetet val.
 

Zorin

KS Explorers Club
2-Faktor
Jag vågar nog påstå att 9/10 köpare av en Submariner gjort sitt val baserat på vad andra tycker eller åtminstone baserat på vad som är mode.
Jag vet inte om det gör saken bättre att något köps för att det är populärt. Sedan är det väl långt ifrån så att den sedan 1953 bildat kölistor som är flera år långa, såsom det varit de senaste åren dvs?
Är det kölistorna som skapar ”mode”?
 

Clark Kent

Patek
2-Faktor
Förstår inte frågan.

Jag gissar att frågan egentligen är vad som pekar på att just du har gjort ett självständigt val när resten av pöbeln är flockdjur som bara går efter mode, trender alternativt är opurtunister som vill casha in.

Inget illa ment, men ett av de mer vanliga argumenten från Sub-ägare är hur tröttsamt det är att se en sub på var mans arm och man vill lyfta fram sig själv som unik i sin beslutsprocess medan resten mest är ute efter att flasha och egentligen är noll intresserade. Det resonemanget skaver betänkligt och utmanas så gott som aldrig.
 

Wingmans

Breitling
Nu missförstod du väl mig lite. Jag står och stod i kö för den äldre sub no date som nu blev uppdaterad. Inte haft 41mm sub på armen så kan inte svara på det än.

Om det är viktigt vad andra tycker här inne, köp den inte!!!! Än ;)
Om du struntar i det och vill ha en riktigt bra klocka, köp den!
Bild till på min:
2AF09347-170E-4136-9C3A-6D0317B87C59.jpeg
 

Zorin

KS Explorers Club
2-Faktor
Förstår inte frågan.
Jag gissar att frågan egentligen är vad som pekar på att just du har gjort ett självständigt val när resten av pöbeln är flockdjur som bara går efter mode, trender alternativt är opurtunister som vill casha in.

Inget illa ment, men ett av de mer vanliga argumenten från Sub-ägare är hur tröttsamt det är att se en sub på var mans arm och man vill lyfta fram sig själv som unik i sin beslutsprocess medan resten mest är ute efter att flasha och egentligen är noll intresserade. Det resonemanget skaver betänkligt och utmanas så gott som aldrig.
Ja precis. Och att en klocka som varit populär i snart 70 år helt plötsligt blir ”mode” bara för att det numera är stram tillgång och ”kölistor” tycker jag låter konstigt. Visst, det har ju kommit olika referenser av Submariner men den har ju egentligen varit ”mode” jävligt länge då.

Mode betyder sätt, fason, rytm, mått, gräns; något som är förenligt med tidens rytm och smak.
 

mmh

Panerai
2-Faktor
Sedan de nya modellerna introducerades förra veckan har jag om möjligt varit ännu gladare över min 114060. Visst är luggarna tjocka men för mig är det en del av charmen på denna tooliga och robusta klocka. Urverket och den längre kraftreserven på nya modellen är dock något jag inte skulle tacka nej till.
image.jpg
 

Öbo

Rolex
Friends Of KS
2-Faktor
Grönt blev riktigt bra faktiskt!
Absolut!
Jag är sjukt nöjd med att äntligen ha hoppat på Nato-tåget. Det blir lite som med Panerai att man byter band då och då. 5-siffror passar ju skitbra på Nato tycker jag. Tänkte dra på ett orange Nato tidigare men jag hann inte byta innan det var dags att springa iväg på AW. Imorrn kanske! :)
 
Topp