Hej Sub-vänner.
Jag har blivit sugen på en Sub! Jag tycker jag har gjort min hemläxa men vill gärna ha lite tips... Jag tycker och tänker så här:
Om jag summerar allt: det är en 14020 alternativt 16610 jag ska leta efter, pre 1998.
Tänker jag rätt? Några tips eller tankar från er experter?
//Micke
Jag har blivit sugen på en Sub! Jag tycker jag har gjort min hemläxa men vill gärna ha lite tips... Jag tycker och tänker så här:
- Jag vill ha en klocka som jag kan bära varje dag och den får gärna bli lite patinerad i min ägo.
- Jag gillar Submariner både för märket och historien.
- Jag gillar mer de gamla, lite mindre casen och tror jag föredrar aluminium bezel som inte är så shiny och dessutom får lite patina med tiden.
- Jag gillar verkligen vintage looken och siktar därför på en tavla med tritium. Den behöver inte vara så där härligt cremefärgad nu men vill gärna att den blir det i framtiden (har inte bråttom)
- Jag gillar modellerna utan datum för att de är nära ursprunget men även med funkar.
- Jag vill ha en klocka som är så modern, ny och fräsch som möjligt vid köp givet vad jag skrivit ovan.
Om jag summerar allt: det är en 14020 alternativt 16610 jag ska leta efter, pre 1998.
Tänker jag rätt? Några tips eller tankar från er experter?
//Micke