• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

SUBMARINER-Tråden

Det har jag!
1614637487180.png

Edit: Mitt är från Strapped!
Är det nåt att ha? Använder du det mycket?
Jag har kört väldigt mycket Nato på senaste tiden på min 16610 men det vore kul att prova nåt annat.

Är det nåt att ha? Använder du det mycket?
Jag har kört väldigt mycket Nato på senaste tiden på min 16610 men det vore kul att prova nåt annat.
Alltså det är ju ett mycket trevligt band, som jag tror jag hade använt mer om det inte vore så att sista hålet fortfarande är för stort och jag vet inte om jag kan göra ett till hål 😅

Jag föredrar nato eller läder före men absolut trevligt att variera med! Gillar hur det ser ut :)

Fick tips från en AD om att dom hade 126613LN hemma som dom kunde sälja direkt. Efterfrågan på G&S verkar inte vara så stor? Är det ett dåligt tecken? Jag tycker den ser ganska trevlig ut.

Jag har gjort en personliga resa mot TT (G&S) bara under det senaste året. Jag har haft Submariner i min samling sedan kanske 15-år tillbaka, och alltid stål. Senaste året har jag fattat tycke för TT, inte minst efter att ha sett hur hur kärleksfullt Lenny the Timeless Gentlemen (Youtubeprofil med ca 35.000 följare) beskriver two-tone klockor. Detta har inneburit att jag nu sålt min stålsub till förmån för den nya bluesyn (126613LB), och jag är väldigt nöjd med mitt val!

Det som satt längst inne var just det där att jag kastar in en ganska ordentlig peng i något som jag kanske inte helt säkert får tillbaka. Samtidigt ligger jag plus på flera andra klockor i min samling (inte för att jag tänker sälja någon av klockorna) - så jag är inte superorolig för värdeutvecklingen faktiskt, utan det viktiga är vad jag tycker om och uppskattar. Jag gillar den något högre vikten i two-tone, och naturligtvis urtavlan och den blå vridringen. Men jag skulle lika gärna kunnat slå till på den med svart urtavla (126613LN), den är minst lika fin!

Överlag kan jag känna att Rolexklockornas värdeutveckling sedan 2017 har förstört lite av min passion och glädje med klockor. Jag vet att det låter märkligt och paradoxalt, för jag är ju på sätt och vis väldigt tacksam att jag slipper förlora pengar som jag gjorde tidigt i mitt klocksamlande. Det jag syftar på är att finns en känslomässig tröskel när värdutvecklingen på ex. en Hulk, Pepsi eller Daytona blir så stor att (åtminstone jag) blir väldigt försiktig med hur jag använder klockan - för att undvika dings och djupa repor - då varje större repa eller ding också har ett pris i form av minskat värde. Och jag vet med mig att jag ibland märker att jag tänker strategiskt på så sätt att jag kan reagera på olika inlägg eller nyheter som kan tala för en värdeminskning eller så. Ohälsosamt - JA, det är det, och min inriktning är att inte sälja några av mina befintliga klockor, men detta är de tankebanor jag har....

I ett svagt ögonblick så anmälde jag mig till OWG March vansinnet som drivs av @Berns och @Staafen 😁 Valde att använda min CWC dykare som är min beater för att alltid kunna ha klockan på överallt. Satte och plöjde igenom bilder på mina klockor och hittade då bl.a. den här 😀 Längtar så efter att mars månad tar slut...
img_001.jpg

Röd 1680 från 1971 med Mark V tavla (det jag tittar efter först vad gäller tavlor är om "f" i "ft" är direkt under "M" i "SUBMARINER", då är det en Mark V)

Senast ändrad:
I ett svagt ögonblock så anmälde jag mig till OWG March vansinnet som drivs av @Berns och @Staafen 😁 Valde att använda min CWC dykare som är min beater för att alltid kunna ha klockan på överallt. Satte och plöjde igenom bilder på mina klockor och hittade då bl.a. den här 😀 Längtar så efter att mars månad tar slut...
img_001.jpg

Röd 1680 från 1971 med Mark V tavla (det jag tittar efter först vad gäller tavlor är om "f" i "ft" är direkt under "M" i "SUBMARINER", då är det en Mark V)

Om du bryter med OWG cirkusen blir du omnämd i urbildningsradion OCH får använda din sub :D

I ett svagt ögonblock så anmälde jag mig till OWG March vansinnet som drivs av @Berns och @Staafen 😁 Valde att använda min CWC dykare som är min beater för att alltid kunna ha klockan på överallt. Satte och plöjde igenom bilder på mina klockor och hittade då bl.a. den här 😀 Längtar så efter att mars månad tar slut...
img_001.jpg

Skönt att jag inte är ensam i att sakna Suben i Mars! 😂😅

En fråga från en helt okunnig. Jag gillar verkligen 126610lv (svart urtavla och grön "vridring" ursäkta om felaktig terminologi) och har ett par frågor.
Finns den i 40mm? och finns den utan datum?

Och hur fungerar det vid köp? jag ser att priset är 103400kr från AD. Men nya säljs för nära dubbla priset online. Hur fungerar detta? kan jag beställa en från AD och vänta typ ett år? eller säljer dom enbart till utvalda kunder? Om ni inte vill förklara så kanske en länk till en tråd eller att inlägg som förklarar hur detta fungerar (Länk till information på Engelska eller Svenska spelar ingen roll)

Tack på förhand.

En fråga från en helt okunnig. Jag gillar verkligen 126610lv (svart urtavla och grön "vridring" ursäkta om felaktig terminologi) och har ett par frågor.
Finns den i 40mm? och finns den utan datum?

Och hur fungerar det vid köp? jag ser att priset är 103400kr från AD. Men nya säljs för nära dubbla priset online. Hur fungerar detta? kan jag beställa en från AD och vänta typ ett år? eller säljer dom enbart till utvalda kunder? Om ni inte vill förklara så kanske en länk till en tråd eller att inlägg som förklarar hur detta fungerar (Länk till information på Engelska eller Svenska spelar ingen roll)

Tack på förhand.
Den finns bara som 41mm och med datum.
Det går inte att köa hos AD om man inte har en gedigen historik hos dom så det är att betala gråpris/marknadspris som gäller för oss andra tyvärr

Den finns bara som 41mm och med datum.
Det går inte att köa hos AD om man inte har en gedigen historik hos dom så det är att betala gråpris/marknadspris som gäller för oss andra tyvärr
Okej, tack. Gillar verkligen den modellen, men inte en chans att jag betalar 100% över "retail" hoppas att luften går ur den här "bubblan" om det är okej att uttrycka sig så.

Tillbaka
Topp