• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

SUBMARINER-Tråden

F5EF0330-B0D1-4D36-AA1D-11E160ED59DD.jpeg

Testade denna idag. Den var såklart tung och härlig men tyckte vitguldet ”poppade” betydligt mindre än tex WG pepsi jag testat tidigare. Mindre lyster liksom. Någon som vet om Rolex ändrat legering de senaste åren eller om det bara var butiksljuset som spökade?

7822C694-39F3-4F4D-BE54-23B63671D436.jpeg

Testade denna idag. Den var såklart tung och härlig men tyckte vitguldet ”poppade” betydligt mindre än tex WG pepsi jag testat tidigare. Mindre lyster liksom. Någon som vet om Rolex ändrat legering de senaste åren eller om det bara var butiksljuset som spökade?

7822C694-39F3-4F4D-BE54-23B63671D436.jpeg
Vad är det som skulle poppa?

Jadu det kanske var ett olyckligt ordval. Jag vet inte riktigt hur jag ska uttrycka det men såhär: när jag testat sportrolex i wg bredvid stål tidigare så har skillnaden i nyans varit väldigt tydlig men jag upplevde inte det den här gången.
Lite smutsigare i färgen? Tycker stål "poppar" i jämförelse.

Lite smutsigare i färgen? Tycker stål "poppar" i jämförelse.
Skulle säga att jag upplevt WG som varmare medan stål mer vit och platt. Med popp menade jag nog att färgen tidigare stått ut som lite annorlunda i ett hav av stålklockor. Men alltså inte lika tydligt denna gång. Nu ska väl jag som färgblind kanske inte börja diskutera upplevelse av olika kulörer iofs..

Tillbaka
Topp