• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

SUBMARINER-Tråden

FDABD718-F113-4FD3-83F1-D84E536F6E93.jpeg
70E20CE8-8285-40E1-A07B-1DD1ABE5EDFD.jpeg

Om man vill köpa en 126610LN från en AD och inte har någon historik med dem tidigare, är det helt kört att få köpa till listpris? Blir otroligt matt av att tvingas handla av gråhandlare till 40% påslag.
Kan tänka mig en flygresa för att köpa inom Europa, men med de jag har kollat hos är det inget som kan garantera eller ens får tala om vad de har i lager...

Tips mottages hur man bär sig åt.

Ps. ska samtidigt köpa en DJ till frugan
Ja det är helt kört, om du inte vill köpa massor av annat som inte är Rolex samtidigt. Kanske smycke eller liknande där de tjänar betydligt mer än på andra klockor

Någon som känner till en metod för att förhindra att lumeplotten på bezeln faller av på vintage subbar? Har förstått att det inte är ovanligt att det kan hända. Ex lim eller något annat?

Ja det är helt kört, om du inte vill köpa massor av annat som inte är Rolex samtidigt. Kanske smycke eller liknande där de tjänar betydligt mer än på andra klockor

Jag ska ge ett färskt exempel. Låt säga att du är intresserad av att köpa en 126619LB (som finns hos AD) och vill köpa en 126610 på samma gång blir svaret nej. Poängen är, vill du ha klockan får du betala vad som krävs för det (oavsett vad vi tycker om hela situationen).

IMG_20210517_111307__01.jpg

Gillar trenden här så spär på med en till 5513 från 1971 för att riktigt hamra hem budskapet hur bra fyrsiffrigt är för alla hulkomaner, 16610ister, maxicasare och liknande stackare som fortfarande irrar i vildmarken och inte riktigt sett ljuset till fullo.

IMG_20210517_111307__01.jpg

Gillar trenden här så spär på med en till 5513 från 1971 för att riktigt hamra hem budskapet hur bra fyrsiffrigt är för alla hulkomaner, 16610ister, maxicasare och liknande stackare som fortfarande irrar i vildmarken och inte riktigt sett ljuset till fullo.
Kul att du har den kvar. Fin klocka!

En fråga till er mer kunniga. Jag vet att man vill ha originaldelar och ej utbytta delar, osvosvosv. Men hur är det med Tudor Sub?
Jag har planer på att köpa någon svart Tudor Sub och byta tavla, visare och vridningsinlägg hos AD. Anledningen är att jag ej är speciellt förtjust i patina.
Min fråga är, lär jag vid eventuell försäljning gå med stor förlust eftersom klockan kommer bli svårsåld?

En fråga till er mer kunniga. Jag vet att man vill ha originaldelar och ej utbytta delar, osvosvosv. Men hur är det med Tudor Sub?
Jag har planer på att köpa någon svart Tudor Sub och byta tavla, visare och vridningsinlägg hos AD. Anledningen är att jag ej är speciellt förtjust i patina.
Min fråga är, lär jag vid eventuell försäljning gå med stor förlust eftersom klockan kommer bli svårsåld?
Nej eftersom du alltid torde kunna återställa med ursprungliga delarna.

Kom igen nu Sthlm, vad har ni för 14060/16610 till salu runt 80-85’?
Bara Skåne som levererat hittills men jag vill göra f2f-deal.

Tillbaka
Topp