Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Nej, nej. Om man nu mot all förmodan ska gå på TT så är det blått som gäller!Nej nej plasta in är bannat. Jag får googla fler bilder på halvguld och bestämma mig sen
. Svart urtavla är ett måste iallafall.
48 mmTycker halvguld och blått ihop blir för mycket. Någon som har koll på hur lång nya modellen är mellan lugg-lugg? Mina handleder är ca 16,5-17cm.
Va :O inte mer? Min aquaterra som också är 41mm är ca 52mm lugg-lugg.
Strax under 18.Hur stora/små handleder har ni subbärare?.
17,5Hur stora/små handleder har ni subbärare?.
17,5-18 tror jag.Hur stora/små handleder har ni subbärare?.
Ca. 15.5Hur stora/små handleder har ni subbärare?.
Efter en noggrannare mätning är min aquaterra 47mm så sub’en skall vara 2mm längre, borde passa mig, men på gränsen.17,5-18 beroende på hur varmt det är. Som alltid spelar fler saker in än diameter. Som t ex Lug till Lug och i detta fallet Maxi-case.
Kanske inte den bästa bilden, men kan fungera som storleksreferens (114060):
![]()
Nu har jag iofs större handleder men upplevde AT 41mm när jag hade den större än sub. Proportioner och storlek på tavlan gör mer för upplevd storlek än faktisk mm tvärs över - testa!Tack för alla svar, jag har själv ca 17 så en sub borde teoretiskt passa bra, min nuvarande 41mm aquaterra känns alldeles lagom, borde inte skilja så värst mycket mellan två 41mm i längd etc?
Stiligt! Du gjorde inte precis valet enklare mellan en årssub och en 124060.![]()
![]()
1971 vs 2021
Det har du helt rätt iNu har jag iofs större handleder men upplevde AT 41mm när jag hade den större än sub. Proportioner och storlek på tavlan gör mer för upplevd storlek än faktisk mm tvärs över - testa!
Suben är lite speciell på det viset. 6-siffriga är ganska rejäla hur man än vrider och vänder på det men de är verkligen väl avvägda. Tycker de funkar toppen även på betydligt smalare handleder än 17cmDet har du helt rätt i. Tänkte mest så inte luggen ”hänger över” handleden men det bör fungera.
47 vs 48 då alltså. 1mm diff. Men som andra redan påtalat är det fler variabler att ta hänsyn till. När allt kommer omkring är det hur du upplever klockan på handleden. Bästa är såklart om du har möjlighet att testa innan köp.Efter en noggrannare mätning är min aquaterra 47mm så sub’en skall vara 2mm längre, borde passa mig, men på gränsen.
Hur stora/små handleder har ni subbärare?.
71an var ju helt underbar!![]()
![]()
1971 vs 2021