Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
5513 gjordes från tidigt 60-tal till slutet av 80-talet och beroende på service historik kan det lätt skilja ett par tusen i service.Är det någon som vet om 5513 är dyrare att serva än låt säga en 14060? Om ja, hur mkt dyrare? Tänker att det kanske är svårare med reservdelar och att det drar upp priset?
Om du vill serva i Sverige hos AD så räkna med minst 11KÄr det någon som vet om 5513 är dyrare att serva än låt säga en 14060? Om ja, hur mkt dyrare? Tänker att det kanske är svårare med reservdelar och att det drar upp priset?
ok, vad skulle en 14060 kosta ungefär?Om du vill serva i Sverige hos AD så räkna med minst 11K
Det är ju sant såklart.5513 gjordes från tidigt 60-tal till slutet av 80-talet och beroende på service historik kan det lätt skilja ett par tusen i service.
Ca 6300kr tror jag (om inga delar behöver bytas.)ok, vad skulle en 14060 kosta ungefär?
Oj, rätt betydande skillnad då.Ca 6300kr tror jag (om inga delar behöver bytas.)
Vill du inte lägga upp bilderna här i tråden istället?Någon som kan ta emot ett par bilder i PM för snabb bedömning av utförd polering på en tjugofemårig Sub?![]()
Vill du inte lägga upp bilderna här i tråden istället?
Det går ändå inte att skicka bilder i PM.
Givetvis! Bifogar nedan. Är på jakt åt en Sub till min far denna gång, har inget emot normalt slitage, men hur går era tankar kring den utförda poleringen?
![]()
![]()
![]()
Vad är anledningen då? Vad behöver servas?Lämnade in min Submariner efter att den plötsligt började låta konstigt från urverket, klockan är under garanti. Får ett kostnadsförslag på 9000:- och att det är dags för service, vad täcker den 5-åriga garantin?
Hur gammal är klockan? Gissar på under fem år. Tråkigt att du redan måste serva den.Kronan är sliten. Urverket börjar få torra lager, därav ljud och vibrationer.
Servicebeskrivning
Nödvändiga åtgärderl:
-Komplett service av verk inkl verkdelar
Gissar på rob e?Lämnade in min Submariner efter att den plötsligt började låta konstigt från urverket, klockan är under garanti. Får ett kostnadsförslag på 9000:- och att det är dags för service, vad täcker den 5-åriga garantin?
Men är inte detta något som Rolex bör stå för om du endast har haft klockan I 4 år och använt den "normalt"?Kronan är sliten. Urverket börjar få torra lager, därav ljud och vibrationer.
Servicebeskrivning
Nödvändiga åtgärderl:
-Komplett service av verk inkl verkdelar
"Rolex guarantees the proper functioning of its watches for a period of five years from the date of purchase. The Rolex guarantee excludes normal wear-and-tear".Jag menar de rekommenderar ju service ca vart 10e år. Ska du då behöva bli Lidande för att de kanske haft i förnlite olja eller låtit den ligga 5 år på lager innan den såldes?
Jag tycker nog du borde ta upp det igen och se om det inte bör gå som ett garantiärende.
Mvh
Tack, jag lämnade in klockan som ett garantijobb, och fick detta svar efter ca 3 veckor.
Väldigt snyggt band! Passar perfektSamma här! Lika fast olika.
![]()
![]()
Det var det dummaste jag hört, då får de bevisa utom rimligt tvivel att felet som uppstått verkligen beror på det också.Btw, pratade med ”dem” ingen garanti pga ”stötskada” en ding som uppkommit ungefär efter 6 månaders ägande resulterade i ingen garanti 3,5 år senare, så tänk på det alla med Rolex köp i tanken, en ding på klockan= förbrukad garanti
Nää vafan. Gå till en annan AD.Btw, pratade med ”dem” ingen garanti pga ”stötskada” en ding som uppkommit ungefär efter 6 månaders ägande resulterade i ingen garanti 3,5 år senare, så tänk på det alla med Rolex köp i tanken, en ding på klockan= förbrukad garanti
Btw, pratade med ”dem” ingen garanti pga ”stötskada” en ding som uppkommit ungefär efter 6 månaders ägande resulterade i ingen garanti 3,5 år senare, så tänk på det alla med Rolex köp i tanken, en ding på klockan= förbrukad garanti