• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

SUBMARINER-Tråden

Btw, pratade med ”dem” ingen garanti pga ”stötskada” en ding som uppkommit ungefär efter 6 månaders ägande resulterade i ingen garanti 3,5 år senare, så tänk på det alla med Rolex köp i tanken, en ding på klockan= förbrukad garanti
Jag har varit med om samma sak. Ställmekanismen/kronan på min 116600 packade ihop och klockan slutade fungera. Ingen fara tänkte jag, jag har ju två månaders garanti kvar innan klockan fyller fem.
Nehejdå tyckte urmakaren, detta är en solklar stötskada så någon garanti kan du glömma. Jag har aldrig tappat klockan eller på annat vis utsatt den för otillbörligt våld men jag insåg samtidigt att jag aldrig skulle få rätt mot en urmakare. Jag orkade inte heller med att plocka ut klockan och gå till en annan AD. Jag bor 1,5h från Göteborg som är närmsta för mig och att leta mig någon annanstans skulle ta för mycket energi helt enkelt.
Det fick bli service för lite över 10k har jag för mig. Som tur var tog mitt försäkringsbolag smällen även om jag inte kunde säga vad som hänt och när…

DB53120C-FA3B-4BAE-8396-EE68751A09FC.jpeg

Obs reklam 🍻 Ligger en fin 79090 ute om någon är sugen ;)

Btw, pratade med ”dem” ingen garanti pga ”stötskada” en ding som uppkommit ungefär efter 6 månaders ägande resulterade i ingen garanti 3,5 år senare, så tänk på det alla med Rolex köp i tanken, en ding på klockan= förbrukad garanti
Var liknande fall för en kompis till mig också på en 114060. De såg en ding och hävdade att det var självförvållat. Han tog det på hemförsäkringen och men fick betala självrisken.

Bråka emot. Först sa de ju att det berodde på att det var torrt i urverket mm, vad för störtsköna orsakar torka bland verkets oljor.
Är de dumma i huvet?

Nu är jag äntligen på listan för Submariner. Smått orolig för att den kommer vara för stor för mina vrister men samtidigt så är det en ikon och en klocka jag verkligen verkligen vill "äga". Fick veta att det kommer vara strax under två år för klockan men samtidigt så har jag erfarenhet av att de brukar överdriva tiden något. Fick min Explorer 1 på halva tiden jag blev lovad.

• Like
Reactions: Feo
Et annet alternativ @Nazular er jo å kjøpe en 16610LN eller 16610LV som er litt mindre og som du kan kjøpe allerede i løpet av noen få dager. :) Ingen venting og passe stor Submariner.

Nu är jag äntligen på listan för Submariner. Smått orolig för att den kommer vara för stor för mina vrister men samtidigt så är det en ikon och en klocka jag verkligen verkligen vill "äga". Fick veta att det kommer vara strax under två år för klockan men samtidigt så har jag erfarenhet av att de brukar överdriva tiden något. Fick min Explorer 1 på halva tiden jag blev lovad.
Har du testat föregående generationen t ex 116610LN? Äger själv en men upplever personligen att den nya 126610LN sitter bättre runt min handled trots att den är större på pappret. Proportionerna funkar faktiskt lite bättre 😊

Bör väl vara ok förutsatt att du inte har världens minsta fötter. Typ storlek 22 eller nåt sånt…

Tillbaka
Topp