Jag har varit med om samma sak. Ställmekanismen/kronan på min 116600 packade ihop och klockan slutade fungera. Ingen fara tänkte jag, jag har ju två månaders garanti kvar innan klockan fyller fem.Btw, pratade med ”dem” ingen garanti pga ”stötskada” en ding som uppkommit ungefär efter 6 månaders ägande resulterade i ingen garanti 3,5 år senare, så tänk på det alla med Rolex köp i tanken, en ding på klockan= förbrukad garanti
Nehejdå tyckte urmakaren, detta är en solklar stötskada så någon garanti kan du glömma. Jag har aldrig tappat klockan eller på annat vis utsatt den för otillbörligt våld men jag insåg samtidigt att jag aldrig skulle få rätt mot en urmakare. Jag orkade inte heller med att plocka ut klockan och gå till en annan AD. Jag bor 1,5h från Göteborg som är närmsta för mig och att leta mig någon annanstans skulle ta för mycket energi helt enkelt.
Det fick bli service för lite över 10k har jag för mig. Som tur var tog mitt försäkringsbolag smällen även om jag inte kunde säga vad som hänt och när…