Starka 24 så bör vara lungt!Bör väl vara ok förutsatt att du inte har världens minsta fötter. Typ storlek 22 eller nåt sånt…
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Starka 24 så bör vara lungt!Bör väl vara ok förutsatt att du inte har världens minsta fötter. Typ storlek 22 eller nåt sånt…
Fin klocka men läder på dykare:Fortsätter med läder och gillar det!
![]()
Har du testat något tjockare läder?Fortsätter med läder och gillar det!
![]()
Fin klocka men läder på dykare:
![]()
Kommer inte ihåg men det kan ha hänt. Jag gillar dock när det är lite tunnare som detta.Har du testat något tjockare läder?
Jag tror en viktig fråga är hur stor andel av den aktuella efterfrågan som är en del av en allmän hajp. Tror inte de hade varit så dyra som de är idag om det inte var generellt svårt att få tag på Submariners/Rolex/sportspål.Hello. Tror ni att 14060M kommer öka i värde långsiktigt, tänker att det borde bli så eftersom den blir svårare och svårare att köpa pga den inte tillverkas längre. Tacksam för svar.
När blir den vintage och börjar öka i värde?Jag tror en viktig fråga är hur stor andel av den aktuella efterfrågan som är en del av en allmän hajp. Tror inte de hade varit så dyra som de är idag om det inte var generellt svårt att få tag på Submariners/Rolex/sportspål.
Vintage är exakt på dagen vid 30år. Därefter ökar den årligen 12,8%…När blir den vintage och börjar öka i värde?
Beroende på definition är väl de första årsmodellerna redan att anse som vintage men vad är kopplingen mellan det och en värdeökning?När blir den vintage och börjar öka i värde?
Har fått för mig att vintage sub blir mer intressanta för sub samlare. misstänker att behöva vänta länge innan den blir svår att hitta den på marknaden.Beroende på definition är väl de första årsmodellerna redan att anse som vintage men vad är kopplingen mellan det och en värdeökning?
Allt handlar om tillgång och efterfrågan oavsett ålder och referens. Allt är värt det marknaden tycker…Har fått för mig att vintage sub blir mer intressanta för sub samlare. misstänker att behöva vänta länge innan den blir svår att hitta den på marknaden.
Kaplans värderar den till 110000:-Allt handlar om tillgång och efterfrågan oavsett ålder och referens. Allt är värt det marknaden tycker…
Glöm inte heller skick och eventuella tillbehör i ekvationen.
Men nu var väl frågan vad den kommer vara värd i framtiden?Kaplans värderar den till 110000:-
Exakt! blir intressant vad utfallet kommer bli. Öskar dig en fortsatt trevlig kväll.Men nu var väl frågan vad den kommer vara värd i framtiden?
Missförstå mig inte, jag tycker frågan är intressant. Precis som du skrev tillverkas inte fler. Som @Zorin skrev är skick och tillbehör också viktigt. Varje dag poleras klockor medan certifikat och boxar tappas bort. Jag tror dock inte att den huvudsakliga drivkraften bakom senaste tidens värdeökning är det minskande utbudet utan andra marknadskrafter såsom Rolexhajp och väntelistor samt en ökad efterfrågan på nya och begagnade lyxvaror i allmänhet. Hur mycket din klocka är värd idag tror jag är mindre relevant än hur det i framtiden kommer se ut just vad gäller dessa faktorer.Exakt! blir intressant vad utfallet kommer bli. Öskar dig en fortsatt trevlig kväll.
Out with the old in with the new shit? Grattis oavsett!En in - en ut! Gissa vilken!
![]()
Den femsiffriga stannar?En in - en ut! Gissa vilken!
![]()
Den gamla verkar sitta bättre, så röstar på att den får stannaEn in - en ut! Gissa vilken!
![]()
Håller tummarna att det är den 5-siffriga som stannar! Men två fina klockorEn in - en ut! Gissa vilken!
![]()