• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

SUBMARINER-Tråden

114060 vs 124060
8A51A5E7-B76D-43E3-B4CF-BADB87192B22.jpeg
20E62FC2-B59B-4B1C-A044-AD48D58F4D7A.jpeg
Hur känns 124060 storleksmässigt på armen? Upplevs den som större?

Glidelock er fantastisk, men designet på clasp på 5-siffer versjonene henger mye mer sammen med designet på lenken forøvrig enn den større Glidelock. Dessuten kler det gamle claspen dings og riper bedre enn den nye claspen, synes jeg . Riper og dings på gammel clasp just adds character.

clasp.png

_1220767.png

Verkar som att Submariners värde har stuckit rejält på sista tiden? Fick spontanbud på 60' för min 16610 för ett par år sedan, men nu verkar värdet nästan ha fördubblats om man ska tro annonserna?

Låter som en sanslös värdeökning. Låter för bra för att vara sant. Jag bjuder 70 om det är full set 😉😉
Jag säger inget om 'verkligt' värde, men man ser vad de är utannonserade för hos diverse siter, fantasisummor.

Att du bjuder 70' för full set utan att veta årtal, skick etc. bådar ju gott (för mig :) ) Får nog sluta hugga ved med den framöver 😗

Verkar som att Submariners värde har stuckit rejält på sista tiden? Fick spontanbud på 60' för min 16610 för ett par år sedan, men nu verkar värdet nästan ha fördubblats om man ska tro annonserna?
Jo, det stämmer.. galenskap! Det kommer inte sluta förrens folk struntar i att betala över 50% från retail, nu pratar jag mycket bredare än bara submariners. Efterfrågan är ju såpass hög!

Det handlar om två olika. En från 1990 och en från 1998.
Ok. Lite osäker på 90-tal, men nedan gällde för lite senare modeller och gissar att det var samma innan

(Outer Box Sleeve - det vita pappershöljet runt ytterboxen, men inte ett krav för full set)
Ytterbox
Innerbox
Cert/pappersdokument
Certhållare
Garantimanual
Folder Submariner
Folder Your Rolex Oyster
Sigill (COSC efter 2007)
Hang-tag

Ok. Lite osäker på 90-tal, men nedan gällde för lite senare modeller och gissar att det var samma innan

(Outer Box Sleeve - det vita pappershöljet runt ytterboxen, men inte ett krav för full set)
Ytterbox
Innerbox
Cert/pappersdokument
Certhållare
Garantimanual
Folder Submariner
Folder Your Rolex Oyster
Sigill (COSC efter 2007)
Hang-tag
Och en klocka!!!

Tillbaka
Topp