• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

SUBMARINER-Tråden

Skulle vilja ha tag på ett äkta Tropic med 16mm spänne, vet du var man hittar dem? 🧐
Jag tror att mitt har 16 mm spänne. Detta köptes på här forumet och är nog från 60/70-tal.

Mitt är märkt: MOD DEP Tropic 22522

17545DF6-C74B-4F47-ADE8-319F92A36F3B.jpeg

Huuuuuur lång tid måste man vänta 😬😬😬😬 har stått i 1 år nu. Är det nån som vet när en AD brukar ringa efter dessa heta subs 😵‍💫😵‍💫😵‍💫
Står i kö för en Kermit by the way.
A0C02994-B47F-4269-A423-8E29CF768CF1.png

Skapa och hänvisa folk dit 😌

Jag har inget som helst intresse av ovanstående topic och känner mig inte därför manad att skapa en tråd.
Det var mer ett tips till alla som gillar att diskutera detta att någon intresserad kanske vill starta en och få all konkret information och alla heta tips samlade på ett och samma ställe. :depressed:
Man kanske till och med kan väva in en omröstning: Hur länge fick du vänta på din Air-King?

Varför existerar ingen Den stora Rolex-vänteliste-tråden här på KS?

Väntetider, uteblivna allokeringar, köphistorik och strategier hur man bäst smörjer AD diskuteras i varenda Rolextråd…
Är det bara jag som börjar tycka det blir tjatigt?
Submarinertråden handlar väl inte bara om bilder och armbandsbyten, borde väl kunna snackas lika mycket om hur man får tag i en klocka också med lite uppdateringar på köer och listor?

• Like
Reactions: Feo
Don’t kill the messenger. ;)
Jag har inget som helst intresse av ovanstående topic och känner mig inte därför manad att skapa en tråd.
Det var mer ett tips till alla som gillar att diskutera detta att någon intresserad kanske vill starta en och få all konkret information och alla heta tips samlade på ett och samma ställe. :depressed:
Det är lite som när man fixar playdates till kidsen. Du behöver inte vara med och leka bara för att det var du som tog initiativet 😎

• Like
Reactions: F32
Jag har för mig att nåt liknande försöktes men icke gillades och fick ingå i vanlig rolextråd?

Submarinertråden handlar väl inte bara om bilder och armbandsbyten, borde väl kunna snackas lika mycket om hur man får tag i en klocka också med lite uppdateringar på köer och listor?
Ja men om du börjar på sida 1 i varje Rolextråd så ser du att detta har diskuterats in i absurdum överallt och tar plats från själva referenserna som huvudtopic.

Senast ändrad:
Det är samma för mig.
Har väntat ganska exakt 1 år nu efter en Starbucks/Cermit.
Har inte ringt och hör med AD, utan den får komma när den kommer.
Hur tror ni det är för 124060? Någon som står på listan för den? Ungefärlig väntetid? Har också bara gått förbi flera ADs både i Sverige och utomlands och fått ”listan är stängd” varje gång

Hur tror ni det är för 124060? Någon som står på listan för den? Ungefärlig väntetid? Har också bara gått förbi flera ADs både i Sverige och utomlands och fått ”listan är stängd” varje gång
Skrev upp mig med handpenning i somras, uppskattad tid ca 2 år. Men brukar gå betydligt fortare av tidigare erfarenhet.

• Like
Reactions: Feo
Har vi någon här med erfarenhet av att använda TT sub som daily driver? Fått erbjudande om att lägga handpenning på en 126613LB för leverans under våren. Älskar looken men är rädd att det polerade guldet tar överjävligt mycket stryk vid daglig användning?

Du har inga personliga preferenser av hur illa det faktiskt blir, även om man är försiktig med sina saker ? Stålet på ytterlänkarna borde väl ändå "skydda" guldet till viss del 😊

Tillbaka
Topp