Jag tror att mitt har 16 mm spänne. Detta köptes på här forumet och är nog från 60/70-tal.Skulle vilja ha tag på ett äkta Tropic med 16mm spänne, vet du var man hittar dem?![]()
Mitt är märkt: MOD DEP Tropic 22522
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Jag tror att mitt har 16 mm spänne. Detta köptes på här forumet och är nog från 60/70-tal.Skulle vilja ha tag på ett äkta Tropic med 16mm spänne, vet du var man hittar dem?![]()
Är väl bara bildgoogla Submariner och Disk och använda fantasin?Släng med en bild!![]()
0-24 månader. Typ.Huuuuuur lång tid måste man väntahar stått i 1 år nu. Är det nån som vet när en AD brukar ringa efter dessa heta subs
Står i kö för en Kermit by the way.
![]()
Och huuur länge måste man vänta tills man ens hamnar på listan?0-24 månader. Typ.
Supertrevligt avsnitt.5513 från 1965
![]()
in och lyssna på mig och Georgios på Eqotime podcast
https://play.acast.com/s/88f4ea30-b121-40d9-bc6f-d10556dce358/61a684f754ee100013a86f39
Man verkar inte kunna hamna på listan längre?Och huuur länge måste man vänta tills man ens hamnar på listan?
Alla ad i Sverige säger att den är stängd, en av dem bad mig ställa frågan igen lite senare.Man verkar inte kunna hamna på listan längre?
Samma här, liknande läge utomlands. Har testat i flera länder nuAlla ad i Sverige säger att den är stängd, en av dem bad mig ställa frågan igen lite senare.
Hur långt är ett snöreHuuuuuur lång tid måste man väntahar stått i 1 år nu. Är det nån som vet när en AD brukar ringa efter dessa heta subs
![]()
Hur långt är ett snöreden riktiga frågan är hur många andra klockor har du köpt hos den AD?
Fler klockor = kortare väntetid
Skapa och hänvisa folk ditVarför existerar ingen Den stora Rolex-vänteliste-tråden här på KS?
Väntetider, uteblivna allokeringar, köphistorik och strategier hur man bäst smörjer AD diskuteras i varenda Rolextråd…
Är det bara jag som börjar tycka det blir tjatigt?
Skapa och hänvisa folk dit![]()
Submarinertråden handlar väl inte bara om bilder och armbandsbyten, borde väl kunna snackas lika mycket om hur man får tag i en klocka också med lite uppdateringar på köer och listor?Varför existerar ingen Den stora Rolex-vänteliste-tråden här på KS?
Väntetider, uteblivna allokeringar, köphistorik och strategier hur man bäst smörjer AD diskuteras i varenda Rolextråd…
Det är lite som när man fixar playdates till kidsen. Du behöver inte vara med och leka bara för att det var du som tog initiativetDon’t kill the messenger.
Jag har inget som helst intresse av ovanstående topic och känner mig inte därför manad att skapa en tråd.
Det var mer ett tips till alla som gillar att diskutera detta att någon intresserad kanske vill starta en och få all konkret information och alla heta tips samlade på ett och samma ställe.![]()
Jag har för mig att nåt liknande försöktes men icke gillades och fick ingå i vanlig rolextråd?Jag har inget som helst intresse av ovanstående topic och känner mig inte därför manad att skapa en tråd.
Det var mer ett tips till alla som gillar att diskutera detta att någon intresserad kanske vill starta en och få all konkret information och alla heta tips samlade på ett och samma ställe.![]()
Ja men om du börjar på sida 1 i varje Rolextråd så ser du att detta har diskuterats in i absurdum överallt och tar plats från själva referenserna som huvudtopic.Submarinertråden handlar väl inte bara om bilder och armbandsbyten, borde väl kunna snackas lika mycket om hur man får tag i en klocka också med lite uppdateringar på köer och listor?
Det började bli tjatigt för 3-4 år sen.Varför existerar ingen Den stora Rolex-vänteliste-tråden här på KS?
Huuuuuur lång tid måste man väntahar stått i 1 år nu. Är det nån som vet när en AD brukar ringa efter dessa heta subs
![]()
Hur tror ni det är för 124060? Någon som står på listan för den? Ungefärlig väntetid? Har också bara gått förbi flera ADs både i Sverige och utomlands och fått ”listan är stängd” varje gångDet är samma för mig.
Har väntat ganska exakt 1 år nu efter en Starbucks/Cermit.
Har inte ringt och hör med AD, utan den får komma när den kommer.
Skrev upp mig med handpenning i somras, uppskattad tid ca 2 år. Men brukar gå betydligt fortare av tidigare erfarenhet.Hur tror ni det är för 124060? Någon som står på listan för den? Ungefärlig väntetid? Har också bara gått förbi flera ADs både i Sverige och utomlands och fått ”listan är stängd” varje gång
Gå in på någon av ADs hemsidor och kolla nästa gång. FYI 103.400.Vad är retail price hos AD för en Kermit egentligen?
Eller rolex.comGå in på någon av ADs hemsidor och kolla nästa gång. FYI 103.400.
Det är oundvikligt, guld är mjukt.Har vi någon här med erfarenhet av att använda TT sub som daily driver? Fått erbjudande om att lägga handpenning på en 126613LB för leverans under våren. Älskar looken men är rädd att det polerade guldet tar överjävligt mycket stryk vid daglig användning?