Vad innebär det för någon som inte begriperGå för neo vintage ist! Mycket coolare
![]()
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Vad innebär det för någon som inte begriperGå för neo vintage ist! Mycket coolare
![]()
Kan varmt medhålla tidigare kommentarer och rekommendera de femsiffriga alternativen 14060/14060M (Sub) & 16610 (Sub Date) som fortsatt ligger på en ”bra” prisnivå här på KS.Vad innebär det för någon som inte begriper?
Jag är inte så mycket för begagnat men det kanske är vägen som man får gå helt enkelt. Vilka ref. Är att föredra? Vad är skillnaden på 14060 vs 14060M?Kan varmt medhålla tidigare kommentarer och rekommendera de femsiffriga alternativen 14060/14060M (Sub) & 16610 (Sub Date) som fortsatt ligger på en ”bra” prisnivå här på KS.
Moderna urverk i en klassisk mer slimmad design som sitter fantastisk på de flesta handleder. Har ni möjlighet så jämför exempelvis hos LW i Sthlm för att få uppleva skillnaden sida vid sida. Har själv ägt de nyare referenserna, men återkommer ständigt till de från tidigt 00-tal![]()
Förbättrat urverk i 14060M (Caliber 3130). Sen blev de COSC-certifierade under den tiden varför det finns både 2 el 4 liner-varianter. Sen kan även 14060M fås med eller utan engraved rehaut (beroende på årtal).Jag är inte så mycket för begagnat men det kanske är vägen som man får gå helt enkelt. Vilka ref. Är att föredra? Vad är skillnaden på 14060 vs 14060M?
vad ska dessa ligga på ungefär i pris? (Många frågor)
14060 finns även med tritium (t<25 längst need på urtavlan) vilket kan ge en riktigt schysst krämig patina på index vilket jag tycker ärFörbättrat urverk i 14060M (Caliber 3130). Sen blev de COSC-certifierade under den tiden varför det finns både 2 el 4 liner-varianter. Sen kan även 14060M fås med eller utan engraved rehaut (beroende på årtal).
Jag håller 14060m snäppet högre då jag gillar tanken av det uppdaterade urverket som du även hittar i 114060 om jag förstått det rätt.Jag är inte så mycket för begagnat men det kanske är vägen som man får gå helt enkelt. Vilka ref. Är att föredra? Vad är skillnaden på 14060 vs 14060M?
vad ska dessa ligga på ungefär i pris? (Många frågor)
Helt klart en djungel med alla referenserna. Jag får hålla ögonen öppna men det känns lite lurigt att köpa begagnat om man inte är hundra påläst och samtidigt vet vad priserna ska ligga på.Jag håller 14060m snäppet högre då jag gillar tanken av det uppdaterade urverket som du även hittar i 114060 om jag förstått det rätt.
Precis som @Feo nämner finns de i alternativen 2 eller 4 raders text på tavlan för mer eller mindre vintage look.
Men har du bestämt dig för att du vill åt de nyare sexsiffriga referenserna, så ska du gå för dem. Mitt tips är att prova båda då de skiljer sig en hel del i storlek.
Helt klart en djungel med alla referenserna. Jag får hålla ögonen öppna men det känns lite lurigt att köpa begagnat om man inte är hundra påläst och samtidigt vet vad priserna ska ligga på.
Det håller jag verkligen med om. Det är mer att det inte känns bra i magen att betala 40-50% påslag från AD-priset för att köpa av en gråhandlare. Då tappar man lite sugen över att ens försökaInte tipsa folk om 14060. Då kommer ju
Glöm inte att det är en mycket ofta piratkopierad klocka. Ett ur och en säljare du kan lita på skulle för mig vara mycket mer värt än sista tusenlappen i pris.
Alla vill köpa Rolex till list, det är så det ser ut idag. Vill man ha så får man slanta, inte svårare än såDet håller jag verkligen med om. Det är mer att det inte känns bra i magen att betala 40-50% påslag från AD-priset för att köpa av en gråhandlare. Då tappar man lite sugen över att ens försöka.
Ser galet fin ut för sin ålderDenna fyller snart 15 år. Är fortfarande lika kär i den.
![]()
![]()
Sjukt fin!Denna fyller snart 15 år. Är fortfarande lika kär i den.
![]()
![]()
Säkert någon sjuk som köperHoppla, svenska Royalwatches är inte blyga. Förvisso NOS, men vad tusan tror dom?
Och ett antal OP 41 Tiffany på C24 för runt 600tkr
![]()
Den kermiten har varit uppe i minst ett halvår nu.Hoppla, svenska Royalwatches är inte blyga på Kermit. Förvisso NOS, men vad tusan tror dom?
![]()
Skulle du ha varit i branschen skulle du förstå prissättningen!Hoppla, svenska Royalwatches är inte blyga på Kermit. Förvisso NOS, men vad tusan tror dom?
![]()
Har för mig att den låg på 325k i ett bra tag, om dem inte haft fler från 2004 från Spanien såklartSkulle du ha varit i branschen skulle du förstå prissättningen!
Sålt tre NOS tidigare med Flat 4 osv i exakt den prisklassen så det är helt i sin ordning. Att en sådan klocka ligger ute 6månader till 1år är inga konstigheter heller.
Trevlig kväll
Nej den har aldrig legat för 325k hos (oss) Royal.Har för mig att den låg på 325k i ett bra tag, om dem inte haft fler från 2004 från Spanien såklart![]()
Då kan dem säkert svara direkt om det är samma@Bas är ”dem”.
En annan då jag settNej den har aldrig legat för 325k hos (oss) Royal.
Ok, tack för kunskapsdelningenSkulle du ha varit i branschen skulle du förstå prissättningen!
Sålt tre NOS tidigare med Flat 4 osv i exakt den prisklassen så det är helt i sin ordning. Att en sådan klocka ligger ute 6månader till 1år är inga konstigheter heller.
Trevlig kväll