• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

SUBMARINER-Tråden

God fortsättning!
Fortfarande letar efter en super fräsch keramisk sub date i 40 mm storlek
Tyst här på KS, gamla eller misstänkta klockor på blocket, galet dyrt på c24 o_O
Någon som har bra rekommendationer kring var man ska leta annars?
Finns en 2019 hos jälmers ur i ”toppskick” aldrig handlat av dem själv men säkert någon här på forumet.

Längesen denna fick hänga med
0D369122-03D7-44D7-AA88-2A10365131D4.jpeg

God fortsättning!
Fortfarande letar efter en super fräsch keramisk sub date i 40 mm storlek
Tyst här på KS, gamla eller misstänkta klockor på blocket, galet dyrt på c24 o_O
Någon som har bra rekommendationer kring var man ska leta annars?
Luxury Watches har några på sin hemsida, annars är det väl bara att betala det dom kostar och köpa en på c24. Blir troligen inte billigare än det är i dag 🙂

Riktigt trevlig. Jag är dock inte helt övertygad om det premium som den gröna ringen betingar känns motiverad 🧐

Nej det kan jag förvisso hålla med om. Men samtidigt ger den svarta mig ingenting över huvud taget så den lilla gröna touchen är uppenbarligen tillräckligt för att få mig på fall :D

Men för min del är det så att jag var en riktig sucker för hulken men tycke tavlan gjorde den lite väl iögonfallande när jag hade den. Så denna nya är väl perfekt mängd mellanmjölk för sådana som mig.

Bild på min gamla för att…varför inte 😊

4EB2E75A-E042-47A1-8CF2-D480DD2BAC0E.jpeg

Var är marknadspriset för en cermit/starbucks nu ni som vet? Ser att LW har en för 229 och C24 börjar på 180 (US)/195 (EU).
Men min erfarenhet är att LW kör "vi kan ju alltid testa, alltid någon sucker som nappar"-prissättning och C24 brukar skvalpa 20%-ish över t.ex. KS.

Vilken nivå tror ni gäller här idag för den som inte orkar vänta?

Nej det kan jag förvisso hålla med om. Men samtidigt ger den svarta mig ingenting över huvud taget så den lilla gröna touchen är uppenbarligen tillräckligt för att få mig på fall :D

Men för min del är det så att jag var en riktig sucker för hulken men tycke tavlan gjorde den lite väl iögonfallande när jag hade den. Så denna nya är väl perfekt mängd mellanmjölk för sådana som mig.

Bild på min gamla för att…varför inte 😊

4EB2E75A-E042-47A1-8CF2-D480DD2BAC0E.jpeg
Det låter ju helt klart som att det är en starbucks du ska ha ja 👌☺️

Testade denna 1680 från mitt födelseår idag. Väldigt sugen på att sälja min 114060 och köpa denna istället (prisskillnad uppåt tyvärr). Men är lite osäker i och med att jag tagit ut min sub från AD som ny och det är min semester/helg/beater klocka. 1680an sitter fantastiskt på min relativt smala handled men tvivlar på att jag skulle dra med denna till stranden särskilt ofta…så då uppstår behovet för en ny modern dykare…Vilket dilemma:banghead:
D7C6AEBC-F54F-447A-B4A1-15642E7E1737.jpeg

Testade denna 1680 från mitt födelseår idag. Väldigt sugen på att sälja min 114060 och köpa denna istället (prisskillnad uppåt tyvärr). Men är lite osäker i och med att jag tagit ut min sub från AD som ny och det är min semester/helg/beater klocka. 1680an sitter fantastiskt på min relativt smala handled men tvivlar på att jag skulle dra med denna till stranden särskilt ofta…så då uppstår behovet för en ny modern dykare…Vilket dilemma:banghead:
Det är bara sälja din 114060 och köpa den där!! 😍 så köper du en annan klocka som du kan ha på stranden!

...samtidigt som det väl inte borde vara några större problem att plaska med den där sålänge packningar osv är i ordning? Hade vi inte någon i tråden som dök på riktigt men sin 1680?

Det är bara sälja din 114060 och köpa den där!! 😍 så köper du en annan klocka som du kan ha på stranden!

...samtidigt som det väl inte borde vara några större problem att plaska med den där sålänge packningar osv är i ordning? Hade vi inte någon i tråden som dök på riktigt men sin 1680?

Den är både servad och trycktestad så vatten lär den tåla, men en beater är den nog inte ändå. Optimalt skulle ju vara att behålla 114060 och köpa 1680 också, men problemet är att min fru knappast tycker att det är helt optimalt.

Den är både servad och trycktestad så vatten lär den tåla, men en beater är den nog inte ändå. Optimalt skulle ju vara att behålla 114060 och köpa 1680 också, men problemet är att min fru knappast tycker att det är helt optimalt.
Allt blir ju vad man gör det till.
Hade min i somras som beater till de flesta sommaraktiviteter. (Dock undviker jag hantverksjobb, extrema sportaktiviteter och liknande med den på armen.)
Den tål mer än de flesta kanske tror men jag är noga med att regelbundet serva den och göra regelbundna checkup’s hos AD.

Valet mellan de två är enkelt i min värld. Jag började med moderna referenser men föredrar helt klart fyrsiffriga numera.

Gått och blivit med en 16613 och det är verkligen en helt fantastisk klocka. Dock har jag upptäckt att jag inte är helt kompatibel med blått (har en del bläck på armarna) och tänkte om det möjligtvis finns någon här inne som sitter och trycker på en med svart urtavla och är sugen på ett byte?
Lägg en bytesannons så får man lite mer info om din klocka också.

Oändliga teamsmöten med 14060M som ljuspunkt. När denna får sitta på handleden känns övrig samling överflödig. Tråkig eller perfekt, jag vet åtminstone vart jag personligen står i frågan kring klassikern.

Happy Sub-week🖤
5AB830C7-A192-48D8-BC58-FC78E4ECA123.jpeg
Enkelt - den är perfekt! Jag dras något mer mot 4-liner med RRR, då det landar mellan klassiska formen och moderna detaljer. Men 2-liner vinner på charmfronten alla dagar.

Och ja - dessa jäkla Teams-maraton 🤷🏼‍♂️

Tillbaka
Topp