• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

SUBMARINER-Tråden

1680
B98C6EE1-F12C-4D82-9C0F-7CAD8FF8E260.jpeg
Blir knappt bättre än sådär, svårslagen.

Funderar på om jag ska byta denna mot en med datum.. Svårt val!
1655914744797.jpeg
114060 var min första riktiga klocka.
Spanade alltid lite på 116610, ser så fin och klassisk ut på bild.
När jag väl ägde 116610 landade jag i att jag föredrog utan. ”Asymetrin” i tavlan och bubblan stör enligt mig mycket mer i verkligheten. Blir liksom en konstant ”off” på nåt sätt.
Anser att det funkar lite bättre 16610 som överlag är lite mer ”dressig”.

Rolexdykare med datum föredrar jag Sea Dweller. :)

En Kermit utan bubbla, det vore nåt…

Men är bubblan så farlig då? Jag har bara sett dem på bilder och tycker det ser helt ok ut. Sätta datum e ju lite segt, men går ändå rätt fort. Har kärat ner mig i sånna här bilder just nu och tycker datumet kan vara rätt praktiskt..
1655915452533.jpeg
Bubbla är snyggt och datum är praktiskt! Men det är inte så att du har kärat ner dig i den smäckrare boetten på äldre referenser?

Bubbla är snyggt och datum är praktiskt! Men det är inte så att du har kärat ner dig i den smäckrare boetten på äldre referenser?
Jo det har jag nog. Hade jag fått välja hade jag haft en äldre modell helt klart. Jag är första ägare på min och gillar att det är så, annars hade jag köpt en begagnad utan att tveka😄

Tillbaka
Topp