• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

SUBMARINER-Tråden

Två gånger har jag varit in på Bergströms med min Hulk -20, för jag tycker kronan är trög och konstig. Otroligt svår att dra ut. De kan inte uppfatta något som skulle vara konstigt. Jag har även en rootbeer -21, och den upplever jag som mycket len och fin i kronan.

Ett par gånger nu så har klockan inte startat av sig själv efter att jag satt den på armen. Jag har haft klockan ett par timmar på armen utan att den vevar igång. Idag skakade jag klockan kraftigt, och då tickade den på rätt som det var.

Min magkänsla säger att något verkligen inte står rätt till.

Vad tror ni?

Bilagor

• 1652340541010170981213383003395.jpg
    1652340541010170981213383003395.jpg
    393.6 KB · Visningar: 19
Senast ändrad:
Två gånger har jag varit in på Bergströms med min Hulk -20, för jag tycker kronan är trög och konstig. Otroligt svår att dra ut. De kan inte uppfatta något som skulle vara konstigt. Jag har även en rootbeer -21, och den upplever jag som mycket len och fin i kronan.

Ett par gånger nu så har klockan inte startat av sig själv efter att jag satt den på armen. Jag har haft klockan ett par timmar på armen utan att den vevar igång. Idag skakade jag klockan kraftigt, och då tickade den på rätt som det var.

Min magkänsla säger att något verkligen inte står rätt till.

Vad tror ni?
Låter normalt. Ägt flera nya submariners som varit tröga att dra ut och hitta de olika lägena med men även haft några som istället upplevts som taktila och lättjobbade.

Att det kan ta lång tid att klockan börjar ticka själv om du inte först drar upp den låter också normalt. Sen finns det flera skäl att till att man helst med kronan drar upp klockan så att den tickar innan man sätter den på handleden. Mitt tips är att följa instruktionerna i manualen 🙂

Låter normalt. Ägt flera nya submariners som varit tröga att dra ut och hitta de olika lägena med men även haft några som istället upplevts som taktila och lättjobbade.

Att det kan ta lång tid att klockan börjar ticka själv om du inte först drar upp den låter också normalt. Sen finns det flera skäl att till att man helst med kronan drar upp klockan så att den tickar innan man sätter den på handleden. Mitt tips är att följa instruktionerna i manualen 🙂
Tack för ett så ingående svar. Och nej, jag har inte rört manualen...

Trevlig lördag!

Bilagor

• 16525379400001388823254156559608.jpg
    16525379400001388823254156559608.jpg
    332.2 KB · Visningar: 15
Ja, det är någonting extra med maxi dial, nu får någon mer kunnig rätta mig men det är väl enbart Kermit och 5513 som har dem? Bild på min 5513
IMG_0929.jpg
Fast typ de flesta moderna sportklockor har väl Maxi dial också? Alltså från 116610 om vi pratar submariner tex?
Eller du kanske menar vilka äldre modeller mer än 16610LV och 5513 som har maxi dial? Det har jag inte koll på…

Tillbaka
Topp